Citat:
Ursprungligen postat av
Mamme90
Undra varför kidnappningen skedde... grabbar blev helt enkelt avundsjuka på han för att han nu har blivit känd, gör miljoner och dessutom är svensk eller hur? Konstigt hur hans egna från hans egen ort var med och kidnappa han, jag menar det, jävligt konstigt. Oftast är det fiende från andra områden man har haft beef med men nu är alla bara avundsjuka och har "backstabbat" honom. Hejdå snorunge fanboys jag har inte tid med er.
När folk i chattarna frågar Ilja "Vad har han gjort?", för de tror ju som du att det måste finnas någon rättvisa, får de svaret "Han rappar kefft". Fanns det något "bra" skäl skulle han väl ha sagt det i stället. Ingenstans motiveras det med moraliska felsteg Nisse ska ha gjord. Det man pratar om är pengar, guld och klockor.
Och precis som broncovic välformulerat beskriver så påstår ingen, inte jag i a f att detta enbart beror på att han är svensk. Verkligheten och relationer är mer komplext men att det spelade in i att han fick mycket hat och i hur vissa här victim blejmar ganska friskt. Vissa har liksom ingen vilja att försöka se saker ur hans perspektiv. Att leva sig in hur det faktiskt skulle kännas att bli utsatt för en sådan kidnappning och hur man skulle reagera då. Det hoppar man kvickt förbi och fokuserar på hur han gjorde alltting fel. Ungefär som snacket kan gå när tjejer blivit våldtagna. Hon var full, hon hade på sig si och så...
Dessutom tror jag inte du kan utgå från att allt är som när du var ung i ditt gäng. Det är mer rått och materialistiskt nu för tiden, mer pengar i omlopp och mer falskhet. Att goa vänner hit och dit, sälja ut folk för pengar. Var det vanligt på din tid?
Borde inte slösa tid på dig... vet att du inte kan prestera mer än "du är så dum TigerKid, du förståår inte gatans laagar".