2021-12-23, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMM100
Jag vet, killen ger vibbar av att vara inavel, skäl ägd och helt pantad ahaha, men någon nämnde något i tråden om Key så gick bara baserat på det, han bytte ju också tydligt sida med tanke på han inte verkat brytt sig ett skit när Einar blev klippt
Han har inte bytt sida haha , såg nu hans insta kom tillbaka idag ,annars hade han en privat insta som han la ut på Nisse när han dog. Men annars den killen är skadad kom ihåg att han hade live i våras alla hatade på han för han åkte ditt på nåt sexköp eller nåt sånt ,han o Nisse hånade haval i liven hahava
Citera
2021-12-23, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Han har inte bytt sida haha , såg nu hans insta kom tillbaka idag ,annars hade han en privat insta som han la ut på Nisse när han dog. Men annars den killen är skadad kom ihåg att han hade live i våras alla hatade på han för han åkte ditt på nåt sexköp eller nåt sånt ,han o Nisse hånade haval i liven hahava

Ja vet ahahahah såg dem oxå alla gjorde skit av honom de va as roligt, men tro mig han hade inte haft några problem att byta sida mot Nisse, hela hans ort som han hundar efter är liksom mot Einar
Citera
2021-12-23, 01:25
Medlem
Har undrat vem/vilka Einar syftar på i dom här två låtarna?

1. Einar feat Dree Low - SSM LS
https://www.youtube.com/watch?v=2W6lbOmcg8g

"Shunon tror han kan men alla här vet att hans ficka totalt blöder (han är broke)
Vadå skona han? Han ska bort eri, lakk, han blöder som jag blöder (yeah, ey)"

"Ge han, skjut han, han ska bort, han ska , bre (pow)
Vеva rutan, ba skott som han hör, bre (pow-pow-pow)"

Gissar på att det är till Haval och Dara? För låten släpptes lite innan Dara blev klippt.

2. Einar - Sätter dem på plats
https://www.youtube.com/watch?v=BDzhDNGoNrk

"Shunon vill se mig dödad, men shunon han var min vän en gång"

Vem av hans gamla vänner är det som vill se han död? Och låten släpptes innan Dara mordet.
Citera
2021-12-23, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Walla ja dör asså 😂😂. Ska testa den hahah ni helt ja driver bara

Tror du på riktigt att jag är så efterbliven och går på dig? Du blev heeelt till dig nu… börja med gud och allting…

Jag tror att allt du hittills lagt fram är de du sett på snap, blandat med dina fantasier vill jag tillägga.

Jebi se brate!
Citera
2021-12-23, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
För att luffarna i Vårby var helt enkelt panka och ville ha snabba cash genom att utpressa en unge på 17 år. Dem kunde ha duckat polisen i flera år till utan den där kidnappningen!

En snabb beräkning på det dem fick in av E är ungefär 300K, pengar som dem kanske kunde ha gjort på några månader, men nej nej!

Panka var de knappast. De hade ju rätt omfattande verksamhet med narkotika och annat. Men de ville väl ha mer och kanske såg de Einar som en skalp, typ något att skryta med i branschen. Men dumt var det ju. Haval däremot verkar rätt pank.
Citera
2021-12-23, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Nja, det är ju mer än så som ligger bakom men grunden är avundsjuka.

Einar drog in dom stora pengarna. Nu är det någon annan.
Frågan är vem?

Trodde det var Z.E som var vid klubben, om det är chow chow (?) du pratar om.

Köper jag absolut inte. Dom la pengar på hans huvud för knivhugningen.
Citera
2021-12-23, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavalen2020

"Shunon tror han kan men alla här vet att hans ficka totalt blöder (han är broke)

Gissar på att det är till Haval och Dara? För låten släpptes lite innan Dara blev klippt.

Vem av hans gamla vänner är det som vill se han död? Och låten släpptes innan Dara mordet.
Hamko,mariaci bland annat ville se han död. Mariaci gick till havals sida. Men han pratar om hamko "han som satt vid vårt bord"
Citera
2021-12-23, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittiorten
Tror du på riktigt att jag är så efterbliven och går på dig? Du blev heeelt till dig nu… börja med gud och allting…

Jag tror att allt du hittills lagt fram är de du sett på snap, blandat med dina fantasier vill jag tillägga.

Jebi se brate!
Ja exakt ja såg Einar i Stockholm idag men vet ey om de va min fantasi 🤔
Citera
2021-12-23, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavalen2020

Tror mer att han syftar på den där Hamko som nämnts flera gånger i tråden. Det är bl.a. Hamko som syns med halsduk upp till ögonen i klippet 2-3h efter att E hade varit i Skarpnäck glidande i bilen förbi tunnelbanan med Haval musik i bakgrunden!
Citera
2021-12-23, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMM100
Ja vet ahahahah såg dem oxå alla gjorde skit av honom de va as roligt, men tro mig han hade inte haft några problem att byta sida mot Nisse, hela hans ort som han hundar efter är liksom mot Einar
Va ja vet så var en del av Bagarmossen med Nisse ,som han är uppväxt med han key oxå. Men grabben är helt tappad i huvudet
Citera
2021-12-23, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Tror mer att han syftar på den där Hamko som nämnts flera gånger i tråden. Det är bl.a. Hamko som syns med halsduk upp till ögonen i klippet 2-3h efter att E hade varit i Skarpnäck glidande i bilen förbi tunnelbanan med Haval musik i bakgrunden!
Hamko satt då. Men de hamko Einar syftar på. Så kan de gå bästa vänner går till döds rivaler😕
Citera
2021-12-23, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Jo för att Ilja, som kapten, ska sitta och skriva en bok till nån snorunge varför dom ska kidnappa någon som rappar om det liv dom själva lever. Hade Einar haft en ort så hade det här inte ens varit på tal, det handlar ingenting om avundsjuka eller etnicitet. Men du som sitter i din 3 våningsvilla med far som jobbar som elektriker, din morsa som psykolog och dom har fått den konstiga konstellationen att deras son tycker om gangsterrap nu, har inte en aning om hur det funkar.

Men vi säger så här för att göra er nöjda: Einar är den första personen i historien att bli utslängd från sin ort och det var ortens fel som fittade sig mot en av "grabbarna" och en som kan i stort sett försörja dom. Vilken jävla bedrift ändå. Killen har flera begått flera misstag, det är ett mönster som repeterar sig, även anledningen till varför han inte längre är kvar och varför vi sitter här och skriver. Men det var ortens fel för orten var avundsjuka på en av sina egna grabbar. Det var det fucking dummaste jag har hört och det visar tydligt hur du/ni inte ens har koll på eran favoritartist. Hur blinda ni är och ni inte har en fucking aning om hur det funkar men där ni blivit fascinerade av den här jävla genren och livsstilen, på avstånd.

Om man är G eller utgör sig för det, då är grabbarna i trakten den ända kärlek och lojalitet man har till. Har grabbarna i trakten slängt ut dig från orten, då har du gjort nåt helt fucked up, inte tvärtom fucking små kryp.

Haha du e verkligen helt borta.

Du verkar tro ”trakten” och ”orten” är nån slags familj på riktigt. Med lojalitet,koder o allt annat du sett på film.
Dom enda som som hjälper dig på riktigt i den världen är din riktiga familj/släkt. ( ibland inte ens dom ) ingen annan.

Och det finns 1000 tals exempel på folk som blivit ovänner med ”trakten” eller med sitt gamla gäng. Det är nästan mer regel än undantag att det brukar sluta så.

Hade Einar haft 1-2 galna bröder eller galna kusiner, eller själv varit kapabel hade kidnappningen aldrig skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in