Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2006-06-09, 00:03
  #25
Medlem
Spünkst˙rfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Du är så tråkigt statiskt. Lös upp slipsen lite

Logik är en bristvara, och jag bringar er den, var tacksam!
Citera
2006-06-09, 00:58
  #26
Medlem
Realizts avatar
Annars kan du ju se min nya tråd om hur man kan tjäna över TIO MILJONER under en "yrkesverksam" livstid mellan gymnasium och pensionering:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=336467

18 500 efter skatt per månad är väl inte så illa? Det enda du behöver göra är att hitta nån som låtsas anställa dig för fantasilön, och sen knulla ett ny hora gravid varje halvtannat år resten av ditt liv.

DET är väl i alla fall socialt skyddsnät om något! Sparka in facet på de smutsiga alkoholiserade heroindrogoffren som du råkar passera på väg till ditt bankkontor på Klaravägen också, när du råkar mellanlanda i Stockholm mellan Karabien och Thailand, så kan du känna dig riktigt vänsterblockigt solidarisk!

Ju rikare man är, desto mer bidrag ska man få! Ja det är ju vänsterblockets allraheligaste rättviseprincip. Inkomstbortfallsprincipen kallas den. Borgarna protesterar inte alls...
Citera
2006-06-09, 10:21
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spünkstÿrfen
Och vi andra har en skyldighet att försörja er?

Ja vi har ju sociala skyddsnät här i Svergie så ni blir väl så illa tvugna om det är så du se rpå saken..
Citera
2006-06-09, 10:32
  #28
Medlem
Realizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjicken
Ja vi har ju sociala skyddsnät här i Svergie så ni blir väl så illa tvugna om det är så du se rpå saken..
Beteckningen "socialt skyddsnät" är en parodi eftersom de högsta bidragen går till höginkomsttagarna, samtidigt som det offentliga inte ordnar bostad åt hemlösa.
Citera
2006-06-09, 12:03
  #29
Banned
en

person med villa, barn och familj måste ju ha högre bidrag än den person som är hemlös eftersom då ma nhar familj, barn och villa så kostar det ju mer, amorteringar osv och då måste ju a-kassa finnas, dessutom är det inte så stor vits att satsa på hemlösa eftersom dem bara köper droger oc hsprit för pengarna dem får, dem som är i den sits att dem är hemlösa och slutat med dessa ting har inte speciellt svårt att få en bostad av kommunen men det gäller ju då också att dem verkligen har slutat, är dem fortfarande knarkare så åker dem ju ändå ut pga att dem inte betalar hyran så vad har man vunnit på det då?

Egentligen tycker jag människor som är hemlösa beter sig ganska knäppt dem har helt solkat ner sig, många har tom haft lägenhet osv och sedan bara skiter dem i allt när drogerna tar över, dem måste väl ha någon självkontroll?
Citera
2006-06-09, 17:51
  #30
Banned
LyxRonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen
person med villa, barn och familj måste ju ha högre bidrag än den person som är hemlös eftersom då ma nhar familj, barn och villa så kostar det ju mer, amorteringar osv och då måste ju a-kassa finnas, dessutom är det inte så stor vits att satsa på hemlösa eftersom dem bara köper droger oc hsprit för pengarna dem får, dem som är i den sits att dem är hemlösa och slutat med dessa ting har inte speciellt svårt att få en bostad av kommunen men det gäller ju då också att dem verkligen har slutat, är dem fortfarande knarkare så åker dem ju ändå ut pga att dem inte betalar hyran så vad har man vunnit på det då?

Egentligen tycker jag människor som är hemlösa beter sig ganska knäppt dem har helt solkat ner sig, många har tom haft lägenhet osv och sedan bara skiter dem i allt när drogerna tar över, dem måste väl ha någon självkontroll?

Ursäkta mitt OT men "De" stavas "De" inte "Dem".
Alltså: "De måste väl ha någon självkontroll?" i motsats till "Säg till dem att skaffa lite självkontroll." där dem är det korrekta.
Citera
2006-06-09, 18:56
  #31
Banned
orka

Citat:
Ursprungligen postat av LyxRonk
Ursäkta mitt OT men "De" stavas "De" inte "Dem".
Alltså: "De måste väl ha någon självkontroll?" i motsats till "Säg till dem att skaffa lite självkontroll." där dem är det korrekta.

tjafsa om grammatik, om du nu hakar upp dig på grammatik så bör du förstå texten ändå.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback