Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-06-08, 22:42
  #13
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen
så dåligt samvete har jag inte, det är mest tjatet från arbetsförmedlingen som gör att man hellre jobbar än slipper deras jävla lappar i brevlådan.

Ja det är ju inte så dum idé att byta AF:s lappar emot ett lönebesked.
Citera
2006-06-08, 22:46
  #14
Medlem
Spünkst˙rfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Allt är relativt.

Nej, du har bestulits och tvingas försörja denna individ. Det vore såklart en annan sak om det hela sköttes frivilligt, men nu kvarstår faktum att parasiten lever på dig.
Citera
2006-06-08, 22:48
  #15
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spünkstÿrfen
Nej, du har bestulits och tvingas försörja denna individ. Det vore såklart en annan sak om det hela sköttes frivilligt, men nu kvarstår faktum att parasiten lever på dig.



Ja just, och ingen kan ta med sig några saker till himlen, så ingen vinner någonting alt förlorar. Kanske det finns en gråskala där vissa människor mår bättre av att gå hemma, pyssla, medan det inte alls passar andra.
Citera
2006-06-08, 22:52
  #16
Medlem
Spünkst˙rfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja just, och ingen kan ta med sig några saker till himlen, så ingen vinner någonting alt förlorar.

Så vi kan lika gärna skita i alltihopa och självdö? Vi får ju ändå inte ta med oss någonting, menar jag...

Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Kanske det finns en gråskala där vissa människor mår bättre av att gå hemma, pyssla, medan det inte alls passar andra.

Vad fan bryr det mig om vissa tycker om att gå hemma och "pyssla"? För att överleva måste man ha näring och leva under vissa klart utstakade förhållanden, dessa värden kräver en arbetsinsats. Hur fan skall man alltså klara sig utan att arbeta?
Citera
2006-06-08, 22:59
  #17
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spünkstÿrfen
Så vi kan lika gärna skita i alltihopa och självdö? Vi får ju ändå inte ta med oss någonting, menar jag...
Nä jag tycker det räcker att tänka på det som är viktigt. Vad jag själv mår bra av tex. Inte tänka på vad grannen gör som gör mig irriterad istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Spünkstÿrfen
Vad fan bryr det mig om vissa tycker om att gå hemma och "pyssla"? För att överleva måste man ha näring och leva under vissa klart utstakade förhållanden, dessa värden kräver en arbetsinsats. Hur fan skall man alltså klara sig utan att arbeta?

Det finns ett socialförsäkringssystem i Sverige Herr Spunkstyrfen (hittade inte de tyska tangenterna.
Citera
2006-06-08, 23:03
  #18
Medlem
Spünkst˙rfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Nä jag tycker det räcker att tänka på det som är viktigt. Vad jag själv mår bra av tex. Inte tänka på vad grannen gör som gör mig irriterad istället.

Du blir alltså inte irriterad när din granne beslutar sig för att det är moraliskt riktigt att stjäla ditt arbetes frukter? Jag skulle iallafall ha blivit lite småbitter.

Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Det finns ett socialförsäkringssystem i Sverige Herr Spunkstyrfen (hittade inte de tyska tangenterna.

Ja fyfan, visst är det vidrigt? Det faktum att systemet i sig är helt omotiverbart gör det hela ännu absurdare.

Mitt oåtkomliga nick görs med fördel tillgängligt genom ctrl+c, eller tangenten till höger om å (tysktecknet).
Citera
2006-06-08, 23:07
  #19
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spünkstÿrfen
Du blir alltså inte irriterad när din granne beslutar sig för att det är moraliskt riktigt att stjäla ditt arbetes frukter? Jag skulle iallafall ha blivit lite småbitter.




Nä inte ett dugg faktiskt. Frågan är vem som stjäl ifrån vem? Det är ju också relativt eller hur, beroende på hur man ser det! Och nu menar jag inte om man ser det som du Spünkst˙rfen
Citera
2006-06-08, 23:14
  #20
Medlem
Spünkst˙rfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Nä inte ett dugg faktiskt.

Stöld = ofrivillig avlägsning av en persons ägodelar.
Gåva = frivillig avlägsning av en persons ägodelar.

Lär dig skillnaden, hur mycket du än försöker, kan du aldrig rättfärdiga stöld, oavsett om du finner dig i att ligga på offeraltaret.

Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Frågan är vem som stjäl ifrån vem? Det är ju också relativt eller hur, beroende på hur man ser det!

Nej, det är det inte. A är A.

Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Och nu menar jag inte om man ser det som du Spünkst˙rfen

Bra jobb med stavningen där.
Citera
2006-06-08, 23:20
  #21
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Tips

Släpa dig iväg till biblioteket och låna "Klarspråk om arbetslöshet" av Marian Radetzki. Utgiven av SNS, 1996.

Där kan ta del av hur arbetslösa borde ha det. Frivilligt arbetslösa skulle erbjudas ytterligare ett alternativ, skarpare än författarens recept.
Citera
2006-06-08, 23:35
  #22
Medlem
Har själv varit med om samma situation som Kavalen.. Vill inte heller jobba. Sanne har helt trätt vissa mår bäst av att gå hemma o pulla, alla är inte skapta för ett "vanligt" jobb.
Citera
2006-06-08, 23:38
  #23
Medlem
Spünkst˙rfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjicken
Har själv varit med om samma situation som Kavalen.. Vill inte heller jobba. Sanne har helt trätt vissa mår bäst av att gå hemma o pulla, alla är inte skapta för ett "vanligt" jobb.

Och vi andra har en skyldighet att försörja er?
Citera
2006-06-09, 00:01
  #24
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spünkstÿrfen



Nej, det är det inte. A är A.




Du är så tråkigt statiskt. Lös upp slipsen lite
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback