2021-10-20, 14:50
Medlem
rtyuios avatar
Fredrik Ramadanfeldt styrde visst partiet med järnhand och ingen vågade väl säga emot honom när han lät Sveriges gränser stå vidöppna. Men så är det med politiker i det nedre skiktet. Nog ingen som vågar kritisera Åkesson i SD för den delen i heller. Svantesson ville behålla jobbet/lönen. Så enkelt är det.
Citera
2021-10-20, 14:56
Medlem
F.Hansens avatar
Haha, ja men inte annorlunda än löfven, lööf, att ljuga och rätta till i efterhand, att sälja sin själ och sina ideal, business as usual.

Sen sa väll folk som stöttat nazisterna samma sak efter krigets slut.

Momentumet har helt klart vänt. Nu är kommer normen vara SD:s invandringspolitik.
Senast redigerad av F.Hansen 2021-10-20 kl. 15:00.
Citera
2021-10-20, 14:59
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Fredrik Ramadanfeldt styrde visst partiet med järnhand och ingen vågade väl säga emot honom när han lät Sveriges gränser stå vidöppna. Men så är det med politiker i det nedre skiktet. Nog ingen som vågar kritisera Åkesson i SD för den delen i heller. Svantesson ville behålla jobbet/lönen. Så enkelt är det.

Jodå, Tobias Billström meddelade partiet och välden sanningen.
Gick väl inget vidare. Offentligt förlöjligad och beordrad att " återgå till human inriktning "

https://www.expressen.se/nyheter/fre...ias-billstrom/
Citera
2021-10-20, 15:08
Medlem
Spännande.
Kristersson och Svantesson klär på sig uniformskoppel.
Målet är sjuka och handikappade. M är ett vidrigt parti.
Citera
2021-10-20, 15:13
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Absolut, hon är därför inte på samma nivå som de äckliga sossarna som bara skyller på alla andra eller ”Sverige”. Hon erkänner ju i alla fall.

Ygeman och Damberg är de som kör att skylla på andra till max. Ygeman stänger kärnkraftverk med förljugna rapporter som underlag och när elpriset sedan skenar skyller han på Putin(!!) och kommunpolitiker som stoppar vindkraftverk, och 25% av befolkningen minst går på skiten! Damberg driver på för ett samhälle där invandringskritik förlöjligas, sedan skyller han all problem på att Sverige varit ängsligt när han är en av dem som drivit på för att invandringskritik ska vara tabu.

Jag hatar nickedockan Ygeman. Han har väl bara sagt saker som partiet sagt åt honom att säga.
Citera
2021-10-20, 15:14
Medlem
mvpys avatar
Bra gjort. Hoppas hon också ber om ursäkt personligen till Åkesson mm så att detta återigen inte handlar om att blidka opinionen.

Så hoppas jag att Reinfeldt och alla andra göra samma sak.
Citera
2021-10-20, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
https://www.expressen.se/nyheter/ang...ligen-inte-da/

” Moderaternas Elisabeth Svantesson ångrar uttalandet om att SD:s politik är rasistisk.
Det berättar hon för Anders Holmberg i SVT:s ”30 Minuter”.
– Det tyckte jag egentligen inte då, säger hon i en trailer för programmet.”

” Jag tycker det var fel att jag sa att de hade rasistisk politik, för det tyckte jag egentligen inte då. Men det här är inget försvar, bara en förklaring till det svaret. Det var ju en period då där alla gärna ville hitta de här etiketterna, säger hon.
Men varför sa du så?, frågar Holmberg.
– Det var för att jag var, man var en del det här, alla gick åt samma håll i stället för att stanna upp och tänka: ”Men hallå, vad håller vi på med nu”.

Hon erkänner rakt ut att hon ljög för svenska medborgare för att följa PK-strömmen istället för att stå upp för det sjuka förfall Sverige stod inför 2016.

På 5 år har M gått från att vara lögnaktiga svin som aktivt valt att ej bromsa Sveriges förfall för att uppfattas som bra i PK världen till att kopiera SD politik rakt av. Snacka om 0 ryggrad och gå vänsterns ärenden.

Förvisso är det bra att de ändrat sig och nu väljer att stå upp mot det sjuka förfall Sverige påbörjat i massinvandringens spår, men ifall inte SD någonsin kommit in rikstagen då? Vad hade skett?

Hade de låtit Sverige gå rätt ner i graven för att följa PK strömmen ifall inte SD stod där och skrek sanningen och snodde röster?

Tack SD för att ni stod upp för Sverige. Utan det hade 7klöveln ljugit Sverige rätt åt helvete. SD var/är bromsklossen som står upp för svenska medborgare på riksnivå.

Vad tycker ni om detta utspel? Diskutera.

Vadå följa "pk-strömmen" och "gå vänsterns ärende"

Det var ju för helvete moderaterna som skapade hela det här sjuka samhällsklimatet och deras egen politik som ledde till hög invandring.
Citera
2021-10-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balderis
Spännande.
Kristersson och Svantesson klär på sig uniformskoppel.
Målet är sjuka och handikappade. M är ett vidrigt parti.

Ja fy fan vilka svin dom är.
Citera
2021-10-20, 15:28
Medlem
guderis avatar
Har ändå svårt att förstå hur detta kan vara förstasidesnyhetet hos flertalet nyhetsmedia på weben.
Citera
2021-10-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Nu är det verkligen proppen ur, kappvändarna radar upp sig. De ska dock inte förlåtas för det de har ställt till med. Jävla fegisar som väljer den lätta vägen i stället för att göra det som är bäst för Sverige. Nu är det så dags, skadan är liksom redan skedd.

Dom har ju naturligtvis vetat/planerat det här hela tiden.
Citera
2021-10-20, 15:34
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
— Det var för att jag var, man var en del av det här, alla gick åt samma håll i stället för att stanna upp och tänka: ”Men hallå, vad håller vi på med nu.
Förbannade jävla mähä! Syltrygg!
Citera
2021-10-20, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Förvisso, men ändå rakryggat att i efterhand erkänna det alla visste.
Antar att Reinfeldt sitter hemma och gråter när han läser.
Instämmer 100%, alla kan göra fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in