2021-10-20, 14:16
Medlem
Niggwards avatar
https://www.expressen.se/nyheter/ang...ligen-inte-da/

” Moderaternas Elisabeth Svantesson ångrar uttalandet om att SD:s politik är rasistisk.
Det berättar hon för Anders Holmberg i SVT:s ”30 Minuter”.
– Det tyckte jag egentligen inte då, säger hon i en trailer för programmet.”

” Jag tycker det var fel att jag sa att de hade rasistisk politik, för det tyckte jag egentligen inte då. Men det här är inget försvar, bara en förklaring till det svaret. Det var ju en period då där alla gärna ville hitta de här etiketterna, säger hon.
Men varför sa du så?, frågar Holmberg.
– Det var för att jag var, man var en del det här, alla gick åt samma håll i stället för att stanna upp och tänka: ”Men hallå, vad håller vi på med nu”.

Hon erkänner rakt ut att hon ljög för svenska medborgare för att följa PK-strömmen istället för att stå upp för det sjuka förfall Sverige stod inför 2016.

På 5 år har M gått från att vara lögnaktiga svin som aktivt valt att ej bromsa Sveriges förfall för att uppfattas som bra i PK världen till att kopiera SD politik rakt av. Snacka om 0 ryggrad och gå vänsterns ärenden.

Förvisso är det bra att de ändrat sig och nu väljer att stå upp mot det sjuka förfall Sverige påbörjat i massinvandringens spår, men ifall inte SD någonsin kommit in rikstagen då? Vad hade skett?

Hade de låtit Sverige gå rätt ner i graven för att följa PK strömmen ifall inte SD stod där och skrek sanningen och snodde röster?

Tack SD för att ni stod upp för Sverige. Utan det hade 7klöveln ljugit Sverige rätt åt helvete. SD var/är bromsklossen som står upp för svenska medborgare på riksnivå.

Vad tycker ni om detta utspel? Diskutera.
Senast redigerad av Niggward 2021-10-20 kl. 14:50.
Citera
2021-10-20, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
https://www.expressen.se/nyheter/ang...ligen-inte-da/

” Moderaternas Elisabeth Svantesson ångrar uttalandet om att SD:s politik är rasistisk.
Det berättar hon för Anders Holmberg i SVT:s ”30 Minuter”.
– Det tyckte jag egentligen inte då, säger hon i en trailer för programmet.”

” Jag tycker det var fel att jag sa att de hade rasistisk politik, för det tyckte jag egentligen inte då. Men det här är inget försvar, bara en förklaring till det svaret. Det var ju en period då där alla gärna ville hitta de här etiketterna, säger hon.
Men varför sa du så?, frågar Holmberg.
– Det var för att jag var, man var en del det här, alla gick åt samma håll i stället för att stanna upp och tänka: ”Men hallå, vad håller vi på med nu”.

Hon erkänner rakt ut att hon ljög svenska medborgare för att följa PK-strömmen istället för att stå upp för det sjuka förfall Sverige stod inför 2016.

På 5 år har M gått från att vara lögnaktiga svin som aktivt valt att ej bromsa Sveriges förfall för att uppfattas som bra i PK världen till att kopiera SD politik rakt av. Snacka om 0 ryggrad och gå vänsterns ärenden.

Förvisso är det bra att de ändrat sig och nu väljer att stå upp mot det sjuka förfall Sverige påbörjat i massinvandringens spår, men ifall inte SD någonsin kommit in rikstingen då? Vad hade skett?

Hade de låtit Sverige gå rätt ner i graven för att följa PK strömmen ifall inte SD stod där och skrek sanningen och snodde röster?

Tack SD för att ni stod upp för Sverige. Utan det hade 7klöveln ljugit Sverige rätt åt helvete. SD var/är bromsklossen som står upp för svenska medborgare på riksnivå.
Alla etablissemangspolitiker kommer skriva i sina memoarer att de ljög och att deras politik var åt helvete. När man är 75 bast och har dragit sig tillbaka har man inget att göra förutom att ge ut en bok och då behöver man inte vara korrekt längre. Lustigt hur alla sossar kommer ut som högerfolk på gamla dar.

Nu är jag inte SD, men jag tror på fair play. Och det är nån sorts tillnyktring och en isbrytare att göra avbön så här inför valåret. Steg 1 i all problemlösning är samsyn om problemet. Om politikerna kan sluta kasta brunfärg kan man påbörja den 10 000 steg långa resan mot en lösning av det pågående haveriet.
Senast redigerad av SirDuke 2021-10-20 kl. 14:28.
Citera
2021-10-20, 14:25
Medlem
mossadmartins avatar
Jättebra att hon erkänner att hon är en svag politiker som istället för att uttrycka egna åsikter följer strömmen.
Det är starkt att kunna erkänna. Politiker brukar annars sällan kunna erkänna egna brister.
Citera
2021-10-20, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Jättebra att hon erkänner att hon är en svag politiker som istället för att uttrycka egna åsikter följer strömmen.
Det är starkt att kunna erkänna. Politiker brukar annars sällan kunna erkänna egna brister.
Ja det är som Damberg som sa att samhället inte var moget att prata om invandrare som skjuter varandra, så han avstod i ett gäng år.
Citera
2021-10-20, 14:32
Medlem
Moderaterna blir alltmer patetiska när de försöker ställa sig in hos SD.
Deras tungor blir brunare och brunare.
Citera
2021-10-20, 14:34
Medlem
Custom_mades avatar
M kan drömma och glömma att dom får min röst iaf.

Att man erkänner misstag som man visste var misstag när man utförde dessa gör inte saken bättre.

Vi ska rösta ut 7klövern ur riksdagen. Låt dem bli kända som kartellen som förstörde Sverige. Låt dem bli kända som förrädare!
Citera
2021-10-20, 14:34
Medlem
M har ju gjort sig kända för att härbärgera smygnassar.
Nu träder även dom högsta ledarna fram med sitt rätta ansikte.
Citera
2021-10-20, 14:38
Medlem
Ännu en ynkrygg, men till skillnad från Damberg som säger att Sverige varit ängsliga så erkänner hon i alla fall att hon är svag och inte alla andra.

Men Moderaterna kommer aldrig offentligt att deklarera Reinfeld-eran som en katastrof eller be om ursäkt för förstörelsen av Sverige och de kommer därför aldrig att få min röst igen.
Citera
2021-10-20, 14:39
Bannlyst
Nu är det verkligen proppen ur, kappvändarna radar upp sig. De ska dock inte förlåtas för det de har ställt till med. Jävla fegisar som väljer den lätta vägen i stället för att göra det som är bäst för Sverige. Nu är det så dags, skadan är liksom redan skedd.
Citera
2021-10-20, 14:40
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Ännu en ynkrygg, men till skillnad från Damberg som säger att Sverige varit ängsliga så erkänner hon i alla fall att hon är svag och inte alla andra.

Men Moderaterna kommer aldrig offentligt att deklarera Reinfeld-eran som en katastrof eller be om ursäkt för förstörelsen av Sverige och de kommer därför aldrig att få min röst igen.

Förvisso, men ändå rakryggat att i efterhand erkänna det alla visste.
Antar att Reinfeldt sitter hemma och gråter när han läser.
Citera
2021-10-20, 14:43
Medlem
Kudos till henne som har stake att erkänna det. Nu kan vi lägga det bakom oss,

Lite samma sak som Johan Pehrson gjort.
Citera
2021-10-20, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Förvisso, men ändå rakryggat att i efterhand erkänna det alla visste.
Antar att Reinfeldt sitter hemma och gråter när han läser.
Absolut, hon är därför inte på samma nivå som de äckliga sossarna som bara skyller på alla andra eller ”Sverige”. Hon erkänner ju i alla fall.

Ygeman och Damberg är de som kör att skylla på andra till max. Ygeman stänger kärnkraftverk med förljugna rapporter som underlag och när elpriset sedan skenar skyller han på Putin(!!) och kommunpolitiker som stoppar vindkraftverk, och 25% av befolkningen minst går på skiten! Damberg driver på för ett samhälle där invandringskritik förlöjligas, sedan skyller han all problem på att Sverige varit ängsligt när han är en av dem som drivit på för att invandringskritik ska vara tabu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in