https://www.expressen.se/nyheter/ang...ligen-inte-da/
” Moderaternas Elisabeth Svantesson ångrar uttalandet om att SD:s politik är rasistisk.
Det berättar hon för Anders Holmberg i SVT:s ”30 Minuter”.
– Det tyckte jag egentligen inte då, säger hon i en trailer för programmet.”
” Jag tycker det var fel att jag sa att de hade rasistisk politik, för det tyckte jag egentligen inte då. Men det här är inget försvar, bara en förklaring till det svaret. Det var ju en period då där alla gärna ville hitta de här etiketterna, säger hon.
Men varför sa du så?, frågar Holmberg.
– Det var för att jag var, man var en del det här, alla gick åt samma håll i stället för att stanna upp och tänka: ”Men hallå, vad håller vi på med nu”.
Hon erkänner rakt ut att hon ljög för svenska medborgare för att följa PK-strömmen istället för att stå upp för det sjuka förfall Sverige stod inför 2016.
På 5 år har M gått från att vara lögnaktiga svin som aktivt valt att ej bromsa Sveriges förfall för att uppfattas som bra i PK världen till att kopiera SD politik rakt av. Snacka om 0 ryggrad och gå vänsterns ärenden.
Förvisso är det bra att de ändrat sig och nu väljer att stå upp mot det sjuka förfall Sverige påbörjat i massinvandringens spår, men ifall inte SD någonsin kommit in rikstagen då? Vad hade skett?
Hade de låtit Sverige gå rätt ner i graven för att följa PK strömmen ifall inte SD stod där och skrek sanningen och snodde röster?
Tack SD för att ni stod upp för Sverige. Utan det hade 7klöveln ljugit Sverige rätt åt helvete. SD var/är bromsklossen som står upp för svenska medborgare på riksnivå.
Vad tycker ni om detta utspel? Diskutera.