2021-10-20, 21:56
Medlem
otellos avatar
Då har alltså en av hundratusentals svenskar krupit till korset, vem blir nästa?
Citera
2021-10-20, 22:00
Medlem
Men den äldste sonen var ute på fälten. När han på vägen hem närmade sig huset hörde han musik och dans. Han kallade på en av tjänarna och frågade vad som stod på. Tjänaren svarade: 'Din bror har kommit hem, och din far har låtit slakta gödkalven därför att han har fått tillbaka honom välbehållen.' Då blev han arg och ville inte gå in. Fadern kom ut och försökte tala honom till rätta, men han svarade: 'Här har jag tjänat dig i alla dessa år och aldrig överträtt något av dina bud, och mig har du aldrig gett ens en killing att festa på med mina vänner. Men när han kommer hem, din son som har levt upp din egendom tillsammans med horor, då slaktar du gödkalven.' Fadern sade till honom: 'Mitt barn, du är alltid hos mig, och allt mitt är ditt. Men nu måste vi hålla fest och vara glada, för din bror var död och lever igen, han var förlorad och är återfunnen.'
Citera
2021-10-20, 22:01
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
För att få förlåtelse och min röst krävs det något i stil med Game of Thrones när drottningen fick gå naken på gatorna och folk kastade bajs och urin på henne och skanderade ”shame shame shame shame”.

Antingen det eller så ställer man sin plats till förfogande. De förstörde medvetet Sverige och med självgoda flin på sina läppar.
Jag håller med om att det känns aningen lättvindigt att när man varit med om att i åratal systematiskt förstöra landet till sist be om ursäkt och sedan ska det vara bra med den saken. Sverige är de kriminellas paradis på alla sätt verkligen.
Citera
2021-10-20, 22:08
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
För att få förlåtelse och min röst krävs det något i stil med Game of Thrones när drottningen fick gå naken på gatorna och folk kastade bajs och urin på henne och skanderade ”shame shame shame shame”.

Antingen det eller så ställer man sin plats till förfogande. De förstörde medvetet Sverige och med självgoda flin på sina läppar.

Jag anser att både fru Svantesson och herr Uvell ska be om ursäkt på japanskt vis gråtande inför tv-kameror. Gärna seppuku därpå, då de varit medskyldiga till att ha fördärvat landet för många generationer framåt.
Citera
2021-10-20, 22:11
Medlem
RogerRogers avatar
Holmberg gjorde det bra men jag hade önskat att han uppehållit sig ännu mer vid den fiskstimsmentalitet som Svantesson visar prov på här, för det är den som Sveriges allra största problem. Det blir tragikomiskt när hon går in och bryter av Holmberg när han påpekar det osjälvständiga i beteendet, bara för att understryka att hon står för det nu som hon bara tänkte då. Eh, ja du står för det nu när partiet står för det, inte en dag tidigare. Patetiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av otello
Då har alltså en av hundratusentals svenskar krupit till korset, vem blir nästa?
Krupit till korset, hur då? Hon säger bara det som är okej att säga 2021 men inte var det 2015, och så bortförklarar hon beteendet med grupptryck. Det är uselt ledarskap. Politikerna av idag är karaktärslösa och ryggradslösa, de kan aldrig förändra systemet till det bättre. Och nej, en stramare invandringspolitik betyder inte att systemet förändrats till det bättre.
Citera
2021-10-20, 22:15
Bannlyst
Citat:

Jo men typ... Det verkar faktiskt som att många idag tänker sådär. Det är något jag ser som omognad ifrån din sida.
Visar bara hur stjärtont ni faktiskt fick av det här.

Och det har jag full förståelse för..
Men tillbaka i verkligheten så kommer du aldrig att få se någon krypa sådär.

Ett genuint förlåt ska räcka. Och räcker inte det, så är det inte den som bad om ursäkt som har problem den ska ta itu med.

Dessutom är Reinfeldt och Svantesson helt olika efternamn. Vilket betyder att det är en helt annan människa som träder fram o säger förlåt för det.. Jag kommer inte sjunka så lågt att jag håller Svantesson skyldig till nått som Reinfeldt själv tvingat fram.
Dock kommer jag ha det i åtanke sen när jag sitter och funderar på vilken makt jag tänker ge till dom här.

Vill dom ha någon mer makt, får dom visa mig att dom växt upp denna gången och är villiga att ta på sig vuxenbyxorna om dom tänkt sitta vid min sida.
Citera
2021-10-20, 22:18
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Krupit till korset, hur då? Hon säger bara det som är okej att säga 2021 men inte var det 2015, och så bortförklarar hon beteendet med grupptryck. Det är uselt ledarskap. Politikerna av idag är karaktärslösa och ryggradslösa, de kan aldrig förändra systemet till det bättre. Och nej, en stramare invandringspolitik betyder inte att systemet förändrats till det bättre.
Jag menar bara att hon är en av hundratusentals syltryggar som agerat lika.
Citera
2021-10-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Betalda av hårt arbetande svenskar som byggde upp välståndet så debila analfabetiska blattar kunde hyras in för att göra skitjobben. En no brainer.
Bra du erkänner invandrare inte lata och tar vilken jobb som helst👍

Och att tjäna pengar på ww2, samarbeta med Hitler är inte att "arbeta hårt" 😀
Citera
2021-10-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Så SD är nazister enligt dig?

Tycker all brunsmetning av SD är ett hån mot alla offer för förintelselägren.
Du spottar på Anne Frank och alla andra som blev utrotade i förintelselägren.

Skäms!

Du menar ungefär som när dvärgen Kristersson hånfullt ljög förintelseöverlevaren Hédi Fried rakt i ansikte i hennes egen lägenhet?
Citera
2021-10-20, 22:22
Medlem
Sånt här brukar väl kallas för att man slänger till de hungriga ett köttben.
Trams, politisk teater.

Hoppas att SD ställer så stora krav att en högerregering inte blir möjlig.
Vi behöver minst en mandatperiod till med MP-vänster och Löfvenliknande statsminister innan det kan bli någon verklig opposition värd namnet.
Citera
2021-10-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Ännu en ynkrygg, men till skillnad från Damberg som säger att Sverige varit ängsliga så erkänner hon i alla fall att hon är svag och inte alla andra.

Men Moderaterna kommer aldrig offentligt att deklarera Reinfeld-eran som en katastrof eller be om ursäkt för förstörelsen av Sverige och de kommer därför aldrig att få min röst igen.
Håller med fullständigt!! De skall be om ursäkt för Reinfeldt, men inte ens det kommer att få mig tillbaka dit. De skall helst visa sitt förakt mot honom.
Citera
2021-10-20, 22:23
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Bra du erkänner invandrare inte lata och tar vilken jobb som helst👍
Jaha, när gjorde jag det? Lär dig dig svenska och att läsa.

Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Och att tjäna pengar på ww2, samarbeta med Hitler är inte att "arbeta hårt" 😀
Det gjorde bara Juden och jag är säker på att den finns i ditt hemland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in