Citat:
Ursprungligen postat av
Mr-Mr
Facit 2023
Full spridning av Covid varianten Kraken och noll intagna på intensiven i mitt län, samt noll intagna på landets övriga intensivmotagningar.
Folk som är vaccinerade idag blir knappt sjuka, hade det två gånger 2022, först i januari sedan i september med lång varig hosta, denna vinter och vår har jag inte blivit smittad, två vaccindoser samt naturlig smitta har stärkt mitt imunförsvar kraftigt, folk sitter och hostar som fan på bussar och affärer men jag berörs icke.
Så till er vaccinskeptiker, det har i sommar gått två år sedan mina två sprutor och jag är frisk som en nötkärna och ingen har dött av vaccinerna i någon stor bemärkelse och folk är inte sjukare än normalt, allt är numera precis som immunologer berättade på SVT hur det ska vara nu, allt dessa experter sagt har stämt, de som nu blir smittade är de ovaccinerade och eftersom varianten är mild blir de inte hårt drabbade, ingen är inlagd på sjukhus, men hade de fått första varianten hade de blivit mycket hårt drabbade många av dem, det lönar sig att vaccinera sig.
Intressant att du säger att du har fått ett enormt starkt immunförsvar genom att tagit vaccinet, låter ochså logiskt att det ska vara så.
När du använder ordet "vaccinskeptiker" låter det som att du är en perfekt person att fråga, varför är det ett problem att folk inte tagit sprutan när du själv beskriver att du nästan är immun nu.
För det är inte logiskt att man tagit en spruta som ska göra att ens immunförsvar blir så starkt att man nästan blir immun, några problem här.
1. Varför ta en spruta om det inte funkar mot den specifika sjukdomen?
2. Varför är det ett problem att folk inte tar sprutan om sprutan funkar?
3. Varför är det ologiska jämförelser som sker, såg en person i tråden som jämförde med bilbälte, vad i helvete? bilbälte är inte samma sak, klart man ska ha bälte på sig i bilen.
4. Säger du att personer som säger att dem fått hälso problem och folk som har närstående som dött efter att ha tagit spruta, ljuger dem enligt dig? och folk som hävdar, forskare och icke-forskare att covid vaccin sprutan kan ha farliga hälso följder?
Andra får gärna ochså svara.