2021-11-17, 17:48
Medlem
Haddock93s avatar
Om ni vill ha en film att kolla på ikväll kan jag rekommendera V for Vendetta. Vi lever i den världen snart.

https://youtu.be/dKnjxT5HRJQ

https://youtu.be/2djw1EZ4cTs

Kommentar på detta? Känner ni igen er?
Citera
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Äntligen!

Skönt att få se de konspiratoriska pestråttorna sitta hem och grina innan dem snällt makar sig iväg till vaccineringen.
Citera
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Som om man behövde mer bevis på att vaccinet inte fungerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Den som inte vaccinerar sig får tåla vissa inskränkningar för att skydda andra människor. Inget konstigt med det.

Så du menar att man måste "skydda" de redan "skyddade" genom att tvinga de "oskyddade" att "skydda" sig med skyddet som inte "skyddade" de "skyddade"?
Citera
2021-11-17, 17:49
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Vem riskerar bli allvarligt sjuk? De sjukligt överviktiga, och multisjuka åldringar.

Ja det är så det är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Även när de utvidgas till att du inte får gå och handla i affären, inte får röra dig i offentliga miljöer, inte får fortsätta jobba etc?

Maten måste man lösa på något sätt. Samma om man behöver vård.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Vilken tur att restaurangbesök inte kommer under "allmänna sammankomst". Då missar jag inte julbordet.
Citera
Avslutad
Jag tror ett stort problem är att många vaccinerade personer helt och hållet skiter i restriktioner och att hålla avstånd, tvätta händerna, stanna hemma vid sjukdom osv är inget man behöver göra när man är vaccinerad tydligen.

När corona bröt ut höll alla avstånd, speciellt gamla tanter i kön på ICA. Efter ett par veckor med vaccinering började jag märka att gamla 80-åriga tanter började knö sig i kön på ICA, ingen höll avstånd i kassakön längre osv, folk går nu runt och hostar i butikerna och ingen verkar bry sig längre.

Jag sa till en kollega att så fort dom börjar vaccinera folk så kommer smittan bara öka och öka pga beteendeändringar hos de vaccinerade som tror de är odödliga.

I sommar fixar man ett vaccinpass och drar på konserter, super, reser och sen skyller man på den ovaccinerade som stannade hemma när smittan förmodlingen skenar i vår/sommar.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Hahaha, SÅ jäkla roligt, nu tvingas alla antivaxxers att "bespruta" sig med AIDS och Tentakel-Monster Jag njuter extremt mycket av denna nyhet

Klart du gör.

Du har noll IQ och kommer inte vilja leva i den värld som väntar. Jag är inte rädd för bieffekter egentligen, jag är rädd för inskränkningen i vår frihet och vart det leder.

https://youtu.be/-ws0kP8_WI4

Rogan säger det bäst.
Senast redigerad av Haddock93 2021-11-17 kl. 17:52.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det där är sådan man blir på universiteten idag. Plattformen är viktig. Liksom auktoritet och identitet. Tvärs mot vetenskapliga metoder alltså.

Exakt, vad är peer-reviews liksom? Stäng ner allt utom TikTok som källa från och med nu!!!
Citera
2021-11-17, 17:50
Moderator
Carlboms avatar
Det som alla sa aldrig skulle hända händer nu även i Sverige. Men det är bara ett litet steg i stora hela, och vi invaggas hela tiden i att tro det snart är över. Men det kommer aldrig vara över, det kommer mer. De kan lika gärna införa det kinesiska poängsystemet direkt och lägga korten på bordet.

Vi är nu snart inne på 2 år med den här skiten och ingenting blir bättre, bara sämre. Vågar knappt tänka på vad som gäller om 2 ytterligare år.

Jag blir bara starkare i mitt motstånd mot det här vaccinet när de kommer med sådan här skit. De får fan bälta mig med våld om de ska få i mig sprutan alla säger är nödvändig men ingen riktigt kan förklara varför. Jag blir mer och mer övertygad om att det handlar just om det där passet.

Är IVA fullproppat just nu med ovaccinerade covidsjuka? Tyckte jag läste så sent som förra eller förrförra veckan vi skulle ta emot rumänska sjuklingar för vårt system hade så bra kapacitet. Märkliga svängar minst sagt.
Citera
2021-11-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Hahaha, SÅ jäkla roligt, nu tvingas alla antivaxxers att "bespruta" sig med AIDS och Tentakel-Monster Jag njuter extremt mycket av denna nyhet
Ingen tvingar oss pure bloods.
Du lever inom illusionen att du får frihet, när i själva verket ger upp den.

Är det inte bättre att låsa in gamla rädda gubbar som dig istället?

Ni konformister alltså..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in