2021-11-17, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luffarns-Herre
Måste säga att jag önskar jag hittat den här tråden tidigare när jag studerade på universitet. Ångrar att jag använde mig av källor som anses vara "trovärdiga" och när jag kunde använt mig av TikToks med folk som låter mobilen sitta kvar på armen pga friktion som källa.

När ska resten av världen vakna och inse TikToks vetenskapliga förmåga?

Det där är sådan man blir på universiteten idag. Plattformen är viktig. Liksom auktoritet och identitet. Tvärs mot vetenskapliga metoder alltså.
Citera
2021-11-17, 17:44
Medlem
fendadens avatar
Då är det väl dags att börja leta fram duktiga programmerare som kan framställa fake-vaccinationsbevis. Detta kommer bli en mycket lukrativ bransch framöver så man kan ju inte anklaga regeringen för att inte skapa nya arbetstillfällen.
Citera
2021-11-17, 17:45
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Vaccinet dödar tydligen hjärnceller

Förstår att det är en till konspirationsteori antivaxxare får in på sin frekvens
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxzz.
Dem som har haft covid då? Att man har naturliga antikroppar existerar inte eller vad händer?
Naturliga antikroppar räknas inte. Det måste vara vaccin-antikroppar, annars får du inget covid-pass.
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Det minskar risken att bli allvarligt sjuk sa Tegnell.
Vem riskerar bli allvarligt sjuk? De sjukligt överviktiga, och multisjuka åldringar.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxzz.
Dem som har haft covid då? Att man har naturliga antikroppar existerar inte eller vad händer?
Att ingen, under hela den här pandemin, ens pratat om naturliga antikroppar, tycker jag är det kanske tydligaste beviset för att detta inte alls har med att "stoppa pandemin" att göra, utan handlar om andra politiska saker.
Citera
2021-11-17, 17:46
Medlem
Som många andra redan sagt, ett oerhört svagt beslut som inte kommer göra någon som helst skillnad.

Det kan bara bli sämre och det var precis så svagt och mesigt som man kunde förvänta sig av en svensk regering. Jag har tidigare tyckt att regeringen skött pandemin på ett bra och förnuftigt sätt men kunde bara ana att det skulle gå käpprätt åt pipan

* Utnämnandet av en typisk karriäristkvinna som ny GD för FHM.
* Regeringen visar prov på svaghet och pressen från media och vem det nu än är som styr media som vurmat för vaccinpass sedan dag 1 trots att det inte skett någon försämring i antal fall. Man kan inte titta på andra EU-länder då Sverige är helt unikt i hur man hanterat den här pandemin.

Införandet i sig är typiskt flummigt och svagt för att man inte vågar uppröra vissa grupper av människor. Så löjligt.

Stannar det vid vaccinpass för evenemang så får man vara nöjd men det tvivlar jag på. Precis som ljugmedia tjatat sig till de här vaccinpassen så kommer man hela tiden att leta syndabockar.
Citera
Medlem
Är själv ovaccinerad men kan tycka att vaccinpass är en bra idé.
Citera
Medlem
mjaubrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Som vanligt är hyckleriet ett faktum.
Det gäller INTE restauranger, krogar eller universitetsföreläsningar. Inte heller trängselstinna Ikea eller köpcentrum. Men det är jätteviktigt att folk inte kan gå på fotboll eller konsert...

Det är ett test på hur se hur befolkningen reagerar. De vill hitta smärtpunkten. Lägger man en groda i en kastrull med vatten och ökar temperaturen långsamt.......
Citera
2021-11-17, 17:47
Medlem
Hahaha, SÅ jäkla roligt, nu tvingas alla antivaxxers att "bespruta" sig med AIDS och Tentakel-Monster Jag njuter extremt mycket av denna nyhet
Citera
2021-11-17, 17:47
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Därför alla djävla dumhuvuden skriker källa på ett forum av denna typ. Om du vill ha källa får du jobba själv. Eller så skiter du i det. Det är för mig egalt.

Ta och lugna ner dig nu va!! Du påstod att alla som dör och blir svårt sjuka i Israel är vaccinerade, då blir jag givetvis nyfiken på vad du har fått denna information ifrån, det är väl det som är meningen med att diskutera här på Flashback eller?

Men ok, jag ska göra det lättare för dig kompis. Jag undrar då- kan du berätta vart du har läst informationen att alla döda och svårt sjuka i Israel är vaccinerade. OBS du behöver inte ge en länk, inte ens ange en exakt källa. Det räcker att du berättar. Puss på dig
Senast redigerad av Beckisbarnet 2021-11-17 kl. 17:52.
Citera
2021-11-17, 17:48
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Är själv ovaccinerad men kan tycka att vaccinpass är en bra idé.
Även när de utvidgas till att du inte får gå och handla i affären, inte får röra dig i offentliga miljöer, inte får fortsätta jobba etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in