2021-11-17, 18:21
Medlem
Makten att kontrollera andra står över allt annat för de på toppen, sen kan motiveringen anpassas hur som helst, och så även statistik så att folk som egentligen dör av annat blir covid-döda för att de råkade ha covid samtidigt. Med de låga dödstal vi har i Sverige finns inget annat skäl än makt och kontroll som alla bör protestera mot. Acceptera aldrig sån idioti.

Den enda godtagbara kontroll är det som är högst tillfälligt och alla kan se orsaken klart och tydligt och även läget: typ, nu är IVA överbelastad så försök hålla er borta i en 1 vecka. Sen dras platserna på IVA ned förstås om man behöver en nedstängning i alla fall....
Citera
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du läste dåligt. Det kommer fler pandemier.

Jag kan säga som så att de snabba folkförflyttningar som sker nu inte kommer göra saken bättre. "Naturens sätt att gallra" kanske är resultatet av vårt eget sätt att gå emot naturen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Såhär går det när lågbegåvade vuxenbebisar som är rädda för ett nålstick tillåts påverka säkerheten för en hel befolkning. Jag är i regel inte för auktoritära stater, men jag hoppas att det här utvecklas till att det krävs vaccinpass för att få sina röstsedlar. Den som inte vaccinerar sig bör även få inskränkningar i sina medborgerliga rättigheter.
Kanske till och med bli fängslade eller dödade? Håll med om att det lockar lite med offentliga avrättningar av dissidenter?
Citera
Medlem
Joeybananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Du är lika feg som inte vågar ta sprutan?

Jag är en fri man som tar sina egna fria beslut.

Till skillnad från dig.
Citera
2021-11-17, 18:22
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Ja det är konstigt, det håller jag med om. Nu då majoriteten är vaccinerade så borde ju situationen var betydligt bättre än typ för ett år sedan, men tydligen inte. Blir mest förbannad.

Nej man kan ju undra hur långt charaden kan tänkas gå innan tillräckligt många människor inser att kejsaren är naken och att vaccinen knappast är någon magisk lösning på problemet som inte ens skulle tillåtits växa sig större än en svårare säsongsinfluensa... men så länge det finns opportunister som gärna roffar åt sig pengar och makt så är ingen ursäkt för dålig så länge folk köper tramset

Bara rädd att vi tvingats ge upp för många av våra grundläggande demokratiska rättigheter innan polletten trillar ner... då kanske det är för sent.
Citera
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/forekomst-av-covid-19-efter-vaccination/

Ok tack
Citera
Medlem
Paramarthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det som alla sa aldrig skulle hända händer nu även i Sverige. Men det är bara ett litet steg i stora hela, och vi invaggas hela tiden i att tro det snart är över. Men det kommer aldrig vara över, det kommer mer. De kan lika gärna införa det kinesiska poängsystemet direkt och lägga korten på bordet.

Vi är nu snart inne på 2 år med den här skiten och ingenting blir bättre, bara sämre. Vågar knappt tänka på vad som gäller om 2 ytterligare år.

Jag blir bara starkare i mitt motstånd mot det här vaccinet när de kommer med sådan här skit. De får fan bälta mig med våld om de ska få i mig sprutan alla säger är nödvändig men ingen riktigt kan förklara varför. Jag blir mer och mer övertygad om att det handlar just om det där passet.

Människor bör inte tveka över det ondskefulla innehållet i den agenda som nu rullas ut. "It is the death vaxx or the death camp": https://www.bitchute.com/video/irB19FtneSrv/

Det är en koordinerad agenda som trycks ut olika snabbt i olika länder, men i slutändan rör sig allt åt samma håll. Kanske kan mänskligheten ännu göra motstånd (och faktiskt finns en hel del som tyder på att detta inte är början på någon New World Order utan istället slutet på en Old World Order) men segern kommer inte att komma smärtfritt. Den liberala eliten har sedan länge gjort uppror och lämnat folket bakom sig, nu återstår bara sista steget i denna plan – att mörda folket i historiens största folkmord – det vill säga såvida inte folket tar till högafflarna och vässar bladen på giljotinerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Jag undrar vilken frihet som kommer inskränkas på härnäst? Jag blir mer och mer bekymrad över framtiden. 1984 känns allt mer och mer som verklighet.

Själv levde jag 1984, inga problem
Citera
2021-11-17, 18:23
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Till och med 2021-10-27 har det totalt inkommit och registrerats 83 445 rapporter om misstänkta biverkningar för de injektioner som används mot Kina-influensan i Sverige,

+723 biverkningar sedan förra veckan. Om inrapporteringen håller samma takt, kommer biverkningarna att passera den magiska gränsen 100 000 inom 23 veckor, senast 2022-03-30.

Första pris, GULDSPIKEN, för flest biverkningar någonsin, går till den överlägsna segraren PfizerBiontechs nyuppkomling, Comirnaty, med helt otroliga 42 179 rapporter.

Det är inte särskilt oroväckande om du gräver lite djupare i VAERS. Allt eftersom fler blir vaccinerade kommer inrapporterade biverkningar öka naturligtvis. Samtliga inrapporterade biverkningar och dödsfall kan inte kopplas till vaccin. Detta vet de allra flesta redan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Nej, det stämmer ju inte.
Finns hur många icke överviktiga samt multisjuka som legat i respirator.
Sssssch. Kom inte med bevisade motargument. De hatar sånt och skriker lögner direkt.
Citera
Medlem
Jag är i chock hur illa hela pandemin har hanterats. Hur all statistik förvrängts, hur allt skylls på ovaccinerade. Hur vaccinet till en början skulle vara lösningen på allt.

När tiden springer ikapp så är man tvungen att ändra om fördelarna med vaccinet för allmänheten.

Vem trodde vid första förespråkningen av covid-vaccinet att man fortfarande kunde bli sjuk och smitta vidare?

Största anledning till att jag valt att inte vaccinera mig är just pga detta tvång, till något som jag anser att min kropp egentligen inte behöver.
Jag har klarat mig genom pandemin med en god hygien och sunt förnuft.
Detta betyder också att jag inte varit en risk för att smitta någon annan.

Ifall man då jämför mig med en person som är vaccinerad (men inte alls lika varsam), utan lever på som pandemin inte finns. Vem har gjort störst skada på samhället?

Svaret är ENKELT. Personer med vaccinet i kroppen som lever på som vanligt, är utan tvivel det största hotet för smittan och dess spridning!

Att dessutom dessa vaccinerade personer inte behövt testa sig vid symptom tidigare, bidrar till en helt MISSVISANDE statistik hur bra/dålig effekt vaccinet verkligen gett.

Förhoppningsvis kan det bli ännu tydligare inom kort, hur verkningslöst vaccinet är (då alla dubbelvaccinerade skall testa sig vid symptom). Det lär ge en peak i grafen.

Man ser på sociala medier hur ”vaccinerade influencers” planerar maxade julbord som att det inte finns någon covid kvar. Hur smart är detta? När det är klart och tydligt att en vaccinerad kan sprida vidare smittan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joeybananas
Jag är en fri man som tar sina egna fria beslut.

Till skillnad från dig.

Du vågade inte kavla upp, inte jag heller. Men jag vågar erkänna det iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in