2021-11-17, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Om någon frågar mig efter vaccinpass för att komma in på Ica så fruktar jag att jag kommer slå ihjäl fanskapet.
Ser inte hur det här kommer fungera. I somras bröt många stora familjer(ex somalier) mot reglerna som bara gick rakt in på ex Willys utan att någon kontrollerade. I det fallet skulle man helst gå in ensam
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Ekot erfar att Folkhälsomyndigheten vill införa vaccinationspass för allmänna sammankomster inomhus över 100 personer.
Detta ska presenteras på en pressträff klockan 15.20. Förslaget väntas träda i kraft 1 december.

Vad blir reaktionerna?
Kommer det fler åtgärder?
Är åtgärden tillräcklig?

sveriges tilltak e milda jämfört med andra länder. Så att det bara krävs på evenemang med 100 pers MINST e bra... Men du kan gå på en pub med 100 st på utan corona pass

Jag är emot alla dessa politiskt idiotiska restriktioner och sverige har väldigt milda tilltag. Dom gör bara detta för showoff... Medans österrike har ovaccinerade total utegångsförbud on man inte ska handla något viktigt.
holland har lockdown. danmark kan du festa loss i så läbge du har corona pass vaccination eller gör ett gratis snabb test negativt som finns på varenda hörna i staden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vi socialliberaler tror på frihet under ansvar, för sig själv och andra. Inte total frihet att alltid göra vad man vill utan hänsyn till andra människor.
Som att tvinga på hela västvärlden giftsprutor. Du har kastat masken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Ekot erfar att Folkhälsomyndigheten vill införa vaccinationspass för allmänna sammankomster inomhus över 100 personer.
Detta ska presenteras på en pressträff klockan 15.20. Förslaget väntas träda i kraft 1 december.

Vad blir reaktionerna?
Kommer det fler åtgärder?
Är åtgärden tillräcklig?
Djävla hitler fasoner
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Om någon frågar mig efter vaccinpass för att komma in på Ica så fruktar jag att jag kommer slå ihjäl fanskapet.
Jag tänker skriva ut gesundheitspass från nazi-tyskland, laminera fint i plast och visa upp om någon idiotdjävel understår sig att fråga.
Citera
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Inte ett knyst och media bemödade sig inte att fråga.

Helt sjukt. Bla sånt här som gör mig skeptisk till att lyssna på dem. Har fan samma jävla skydd som fåren som vaxxat sig.

Aja förhoppningsvis kommer info ang ovaxxade som blivit friska.
Citera
2021-11-17, 17:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Hur får man det här ”passet”? Om det tar lika lång tid som att få igång testapparna kan de ju glömma att detta går att införa om två veckor.
Citera
Medlem
PeanutButterJellys avatar
Oroväckande utveckling som majoriteten inte kan se igenom.

Pre-covid-19 var bra tider kommer framtidens äldre säga till sina barnbarn

Tror ni världens befolkning kommer sätta ner foten när det har gått för långt? Hur långt behöver det gå isf?
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Vi ser olika på saken, men att prata om tvång och sticka upp i rektum är inget som går ihop med " värdegrund " kan jag tycka.
En sann demokrat pratar inte om att sticka upp något i rektum på någon. Det är mer fascistens dårskap.
Det var bara ett uttryckssätt. Någon form av straff bör utdelas till antivaxare eftersom de vägrar att rätta sig i ledet och medvetet utsätter samhället för livsfarlig smittspridning. Värsta av allt är ändå deras brist på tilltro till staten och Tegnell! Så en upptryckt kanyl med dundervaccin i rektum kanske vore en lämplig markering till alla som trilskas. Lite symboliskt också.

Jag säger som gamle G.W Bush. "Ni är antingen med oss eller emot oss."
Senast redigerad av Jiren 2021-11-17 kl. 17:06.
Citera
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Ja, det är ytterst oroväckande att inte en enda kritisk röst hörts i media sedan nyheten släpptes.
Jag är fanimej inte ett dugg förvånad över hur nazisternas maktövertagande var möjligt i 30-talets Tyskland om det är så här folk fungerar nu under det "upplysta" 2000-talet.
Visst är det spännande att se historia utspela sig framför våra ögon? En kan bara undra vem som blir vinnaren och om framtidens historieböcker kommer gestalta det som nu sker som någonting ont, eller om det kommer gestaltas som det stora frihetskriget där vetenskapsförnekarna tillintetgjordes.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Som att tvinga på hela västvärlden giftsprutor. Du har kastat masken.

Den som inte vaccinerar sig får tåla vissa inskränkningar för att skydda andra människor. Inget konstigt med det.
Citera
2021-11-17, 17:01
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Då tycker du alltså att det inte är några problem att förbjuda judar gå på match, restauranger och konserter? Det är ju ingen rättighet. Allright, då vet vi.

Var fick du "judar" ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in