2022-01-05, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Fast vi kommer ju mycket närmare sanningen om vi tittar på faktiskt statistiskt utfall i sjukvården just nu än att vi ska gräva i gamla studier. Men det beror väl på vad syftet är, sanningen eller tjaffs och bråk.

Ge mig en dubbel-blind-studie där dödligheten är lägre i vaccin-gruppen tack. En sådan måste väl finnas annars skulle de ju inte få godkänt (?).
Citera
2022-01-05, 19:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pro-vaxx
Tjena du ska sluta med din propaganda. Vaccinationstäckningen är 70,9% och tacka gudarna för att barnen fortfarande är skonade från Myokardit och en osäker framtid tillmötes.
Den är 79,08% och det är antagligen inaktuella siffror:

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&facet=none&pickerSor t=asc&pickerMetric=location&Metric=People+vaccinat ed+%28by+dose%29&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Co lor+by+test+positivity=false&country=~DNK
Citera
2022-01-05, 19:43
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Det är hög smittspridning för att folk tror att det är över. Jag är INTE EMOT social distansering, som sagt vill jag ha det PLUS vaccinering av alla.

Smittspridningen är så hög i Europa eftersom vaccinerade tror att de kan uppföra sig hur som helst för "jag är minsann vaccinerad".
Citera
2022-01-05, 19:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Men står för hela 90% av Omicronfallen.
Nej, under 12-år är ej medräknat.

Det är även en överrepresentation av smittade bland vaccinerade i UK. Vad är ditt problem? Att data går emot din bias?
Du verkar totalt ha missat att vi pratar om de som behöver sjukhusvård inte antalet smittade.

Ovaccinerade = högre risk för att råka illa ut.

Vaccinerade = ser ut att vara skyddade från allvarlig sjukdom även med Omikron så länge man inte är i de yttersta riskgrupperna.

Fan va' ni anti-vaxxare verkar vara kognitivt utmanade.
Citera
2022-01-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du verkar totalt ha missat att vi pratar om de som behöver sjukhusvård inte antalet smittade.

Vaccinerade = ser ut att vara skyddade från allvarlig sjukdom även med Omikron så länge man inte är i de yttersta riskgrupperna.

Det finns en grupp till - naturlig immunitet.

Jag ger dig fakta som du ifrågasätter som jag sedan styrker. Då börjar du prata om annat.
Citera
2022-01-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Fast vi kommer ju mycket närmare sanningen om vi tittar på faktiskt statistiskt utfall i sjukvården just nu än att vi ska gräva i gamla studier. Men det beror väl på vad syftet är, sanningen eller tjaffs och bråk.
Citat:
Givetvis kan vi inte gå ifrån dubbel-blind placebo kontrollerade studier som guld-standard.
Vi har redan avvikit alldeles för mycket från standarden för framtagning av nya vaccin.

Vaccinen förhindrar ej död. Det är ej bevisat så den kan du sluta ljuga om.

Citera
2022-01-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Det är hög smittspridning för att folk tror att det är över. Jag är INTE EMOT social distansering, som sagt vill jag ha det PLUS vaccinering av alla.
Då måste du vara beredd att komma och tvångsvaccinera mig.
Citera
2022-01-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Jaså så nu drar vi personangreppskortet igen.
Citera
2022-01-05, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Ge mig en dubbel-blind-studie där dödligheten är lägre i vaccin-gruppen tack. En sådan måste väl finnas annars skulle de ju inte få godkänt (?).

Finns ingen sådan studie. Helt korrekt där. Vaccinen förhindrar ej död. De förhindrar svåra symptom at best. Men är inte utan biverkningar. Faktum är att vissa menar biverkningarna är i paritet med covid-19 i många kategorier.

Aspirin är bättre på att förhindra död än vaccin. Ska man förhindra död är tidig behandling med ivermektin , HCQ , monoklonala antikroppar de bästa alternativen. Ska man bevisa att ivermektin inte fungerar vilket många är intresserade av ska man ge ivermektin sent i sjukdomsförloppet.
Citera
2022-01-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Detta är ett halmgubbe-argument. Eftersom du begär det orimliga. I en dubbel blind klinisk studie har man valt ut grupper som får medicin A, B eller placebo. Det kanske är några tusen människor man kan ha med i en studie. Det betraktas som en ganska stor och bra studie. Bland tusen slumpmässigt utvalda kommer kanske, och förhoppningsvis ingen, dö under studien. Men några gör kanske det. Man kommer alltså ha ett för lågt statistiskt underlag för att dra några säkra slutsatser om vaccinet eller sjukdomens dödlighet i grupperna sinsemellan. Man kan emellertid påvisa att vaccinet inte leder till oväntat många dödsfall. Alltså är ett godkänt resultat i en sådan studie att dödligheten knappt skiljer sig.
Citera
2022-01-05, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cvf
Du är ju fullständigt blind och naiv om du inte har begripit än vad problemet med vaccinpassen är. Vi är på väg in i ett kontrollsamhälle av icke tidigare skådade proportioner. Vaccinpassen är första steget mot detta kontrollsamhälle.

Det är World Economic Forum som är en av de största aktörerna i det som händer nu. En av deras visioner är ett digitalt ID: https://assets.weforum.org/editor/responsive_large_webp_yOGzNg6NmmukZzmMg2eBGqt1CdQ_ 3clomrPnrJuzdM0.webp

Planen är att allt i ditt liv kommer att vara kopplat till detta digitala ID. Du kanske i framtiden inte kommer att kunna komma åt dina pengar, resa eller använda vissa onlinetjänster om du inte tagit den senaste påfyllnadsdosen. Det kommer ju givetvis inte att stanna enbart vid vaccination, utan din åtkomst till samhället kommer att villkoras på flera olika sätt. I Kina så har de ett "social credit score"-system. Titta på den här grafiken så får du en uppfattning om vilka handlingar som ökar respektive minskar din "sociala poäng": https://dailyinfographic.com/wp-content/uploads/2021/10/social-credit-system-pros-and-cons.jpg

Ett liknande system är planerat för oss i västvärlden.

Vår nya statsminister Magdalena Andersson är medlem i WEF: https://www.weforum.org/people/magdalena-andersson
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2017/01/finansminister-magdalena-andersson-deltar-i-world-economic-forum-i-davos/

Är det bara en slump att dessa vaccinpass började rekommenderas/krävas för inrikes bruk ganska direkt efter att hon blev vald?

Magdalena Andersson blev vald till Socialdemokraternas partiordförande den 4 november 2021. Den 30 november 2021 blev hon statsminister. Den 17 november 2021 höll FHM och Regeringen en presskonferens där de meddelande att vaccinpass skulle införas för inrikes bruk fr.o.m den 1 december 2021.

Men allt det här var bara en slump, eller hur? Inget samband alls mellan att Magdalena blev vald till statsminister, att hon är medlem i WEF och att vi nu helt plötsligt måste ha vaccinpass för inrikes bruk här i landet? Stefan Löfven sa inte ett knyst om vaccinpass för inrikes bruk (vad jag kan minnas iaf) trots att dessa började införas i andra länder redan i somras.
Eftersom logik och kunskap saknas finns så klart en plan och ett samband. I dag är det covidpass; Sedan hälsopass; Sedan pass för annat: Inte klimatalamist? - Portad. Inte islamvurmare? - portad. Fel kön? - Portad. Etc etc. Stenen är i rullning. Jag tror aldrig regeringen kommer backa. Inte utan motstånd
Citera
2022-01-05, 20:00
Medlem
BetaldAvSoross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Skulle tro att det är omöjligt att säga eftersom PCR testerna inte fungerar alls. I USA slutar dom använda PCR test för covid men inte i Sverige. Vilka idioter är det som styr här igentligen?

"CDC Withdraws Use of PCR Test for COVID, Says Test Can Not Differentiate Between the Flu and COVID Virus"

https://yournews.com/2021/12/29/2273592/cdc-withdraws-use-of-pcr-test-for-covid-says-test/
Det där är ren bullshit. Det som faktiskt har hänt är att Emergency Use Authorisation (EUA) har dragits tillbaka för ett specifikt PCR-test som CDC tillhandahöll fram tills årskiftet. Det är inte för att testet inte fungerar utan för att det nu finns andra PCR-test för covid på marknaden godkända med EUA. Ursprunget till den här myten är ett informationsbrev som har vantolkas, antingen av illvillighet eller av inkompetens. Det är för övrigt samma brev som används som "bevis" för att PCR-testet inte kan skilja på covid och på influensa, också det är bullshit.

Ursprungligt informationsbrev: https://www.cdc.gov/csels/dls/locs/2021/07-21-2021-lab-alert-Changes_CDC_RT-PCR_SARS-CoV-2_Testing_1.html
Förtydligande: https://www.cdc.gov/csels/dls/locs/2021/08-02-2021-lab-alert-Clarifications_about_Retirement_CDC_2019_Novel_Cor onavirus_1.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in