2021-12-16, 13:34
Bannlyst
det här är guld. som taget direkt ur stalins sovjet.

det kommer inte finnas något förtroende för staten kvar i framtiden. 0 bokstavligt talat.
Citera
2021-12-16, 13:37
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gobbidobbi
Först var det två, sen blev det 3... först var man immun, sen var det bara "symptomsänkande" och man passade på att ändra definitionen över "vaccine". Ena dagen skulle vaccinerade inte behöva ha mask, andra dagen behöver dom det.
Nu snackar man om en nummer 4. Vissa t.o.m om att man ska behöva ta sprutor livet ut (subscription service?)
Nu handlar det helt plötsligt om att man inte är immun som vaccinerad, utan det sänker symptomen bara, du kan smitta andra och ska ha munkavle.
Vad fan är då poängen med jude sprutan??
Tror knappast det behövs 140 IQ för att lista ut att målposten flyttas fram och tillbaka konstant, är fett otrovärdigt, eller att vaccinpassen osv är defacto den "facism" som vänstern har skrikit över i åratal. (Mera skrikit över att dom vill ha den, maktkåta misantroper som dom är).
Dom som är ok med att delta i denna form av facism ska shottas med sprutor som om dom vore boskap medans dom som vägrar ska man övertyga genom att svälta ihjäl dom, låsa in dom i sina hem m.m. Dom har ju ett eget val trots allt om man inte rakt ut skjuter dom i pannbenet med en pistol. Då kan man i sitt stormaktsvansinne minsann låtsas som att man är barmhärtig och fredlig medans ens psykopat kumpaner håller med.

Nej du, jag avvaktar i sisådär 10 år till och kollar vad fan som händer med er midwits. Detta har skötts otroligt dåligt.
Att det skötts dåligt är vi helt eniga om.
Citera
2021-12-16, 13:38
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
"Vaccinet" och i synnerhet massvaccinationerna motiverades med detsamma. Alla tillverkare lurade dig och andra med samma billiga knep och du/ni svalde det med hull och hår.
Känns det bra att kalla mig lurad?
Du kommer bli varse att det är du som är lurad. Vi börjar med att du inte kommer in på samma evenemang som oss. Och för din skull, det är alltså 100% av evemenangen som 15% av er inte kommer in på. Capice? Have fun i kylan dipshit.
Citera
2021-12-16, 13:39
Medlem
citymormors avatar
Arbetar i en social miljö, alla utgår från att jag är vaccinerad så undviker stigmatiseringen just nu.
Håller avstånd vilket är svårt för vaccinerade skall envist vara nära mig. Dom tror att dom inte behöver hålla avstånd.
Vissa som är förkylda går till jobbet ändå för dom är ju vaccinerade, intressant är att jag arbetar i en miljö där samtliga har flera års högre studier bakom sig.
Jag är en av få som inte gått en 5-årig högskola utan har en karriär med arbetslivserfarenhet som kompenserar inom mitt yrke.

Jag kan inte går och dricka öl med mina vänner i krogmiljö just nu, gör det 2-3 gånger om året annars.
Snart kommer jag nog inte kunna gå till gymmet, men tänker försöka ändå, det är öppet dygnet runt utan bemanning större delen av tiden.

Summerat så just nu ingen fara på taket, men framöver kommer det bli jävligare.
Citera
2021-12-16, 13:42
Medlem
DaLorDs avatar
Vaccinerad och lever som vanligt.
Har behövt mitt pass vid ett flertal tillfällen redan och nu när det dessutom börjar på hemmaplan lär det bli än mer.

Reser en del i jobbet och just där har passet kommit till störst användning.
Även en del kunder har önskat pass för att få besöka dem, sist på ett besök hos en kund i Danmark blev en annan gäst från ett annat företag avvisad i entrén då han inte kunde visa varken pass eller negativt testresultat.

Sportevenemang hamnar på andra plats. En del Hockeymatcher främst men har även organiserat innebandycup/poolspel för smågrabbar där vi som arrangör blev tvungna att kolla pass på deltagare och publik. En stackars pojk i vårt lag blev ledsen och fick bryta deltagandet då hans Pappa blev nekad inträde. Synd om pojken men idiotiskt av Pappan att tro något annat då vi meddelat alla i god tid.

Tycker hanteringen av passen är simpel och oavsett om du behöver visa eller kontrollera.
Enda som kan vara komplicerat är just att de som inte innehar pass kan agera aggressivt. Man kan inte sätta vem som helst på ansvaret att kontrollera.
Citera
2021-12-16, 13:48
Medlem
Det var inte länge sedan Novus VD på företagets egen hemsida gång på gång hävdade att en halv miljon svenskar motsvarar 0,5 % av Sveriges befolkning. Honom skulle man vilja växla pengar med. Beträffande det där covid-passet så skiter jag i det. Snart har omikron vaccinerat klart världen och då försvinner även de dummaste argumenten för passen.
Citera
2021-12-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Helt opåverkad.
Hann va på lite galej under sommaren men orkar inte va ute bland massa folk så har inga problem att uggla i skogen. Men märkt av att de är mer människor i skogarna dessa dagar.
Så verkar inte vara ensam med att byta bort socialt liv mot ensamhet.
Tycker det är skönt.
Samma här.
Citera
2021-12-16, 13:52
Medlem
Vettefuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Haha, hela den här tråden skulle användas som varnande exempel på hur illa det kan gå om man skolkar från skolan. Tack för dagens roligaste läsning - ni antivaxxare är något speciellt i alla fall!
Själv skrattar jag åt den här träffande sammanfattningen: "Ja dom har ju verkligen koll."

Länk till tråd: Presskonferens med Karin Tegmark Wisell & Lena Hallengren (10:00)
Citera
2021-12-16, 13:56
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaLorD
Vaccinerad och lever som vanligt.
Har behövt mitt pass vid ett flertal tillfällen redan och nu när det dessutom börjar på hemmaplan lär det bli än mer.

Reser en del i jobbet och just där har passet kommit till störst användning.
Även en del kunder har önskat pass för att få besöka dem, sist på ett besök hos en kund i Danmark blev en annan gäst från ett annat företag avvisad i entrén då han inte kunde visa varken pass eller negativt testresultat.

Sportevenemang hamnar på andra plats. En del Hockeymatcher främst men har även organiserat innebandycup/poolspel för smågrabbar där vi som arrangör blev tvungna att kolla pass på deltagare och publik. En stackars pojk i vårt lag blev ledsen och fick bryta deltagandet då hans Pappa blev nekad inträde. Synd om pojken men idiotiskt av Pappan att tro något annat då vi meddelat alla i god tid.

Tycker hanteringen av passen är simpel och oavsett om du behöver visa eller kontrollera.
Enda som kan vara komplicerat är just att de som inte innehar pass kan agera aggressivt. Man kan inte sätta vem som helst på ansvaret att kontrollera.

Passen verkar vara väldigt närvarande i ditt liv, både privat och på jobbet även om de inte varit begränsande för dig personligen. Intressant att läsa.
Både företaget skogsmaran arbetar för samt de flesta kunder har en policy av (frivilligt) hemarbete kombinerat med reserestriktioner för alla utom för "extremt verksamhetskritiska" resor. Detta har lett till att passet inte behövts för mig trots att jag har guldkort på flertalet nordiska hotellkedjor från tidigare år.

Kvällarna med försenade flyg där man desperat försöker finna alternativa resvägar från en fullpackad terminal på Schipol saknas lika mycket som ketchup på mjukglassen.
Citera
2021-12-16, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Känns det bra att kalla mig lurad?
Du kommer bli varse att det är du som är lurad. Vi börjar med att du inte kommer in på samma evenemang som oss. Och för din skull, det är alltså 100% av evemenangen som 15% av er inte kommer in på. Capice? Have fun i kylan dipshit.

32 % är emot vaccinpassen i de sammanhang de används i nu. Antagligen ännu högre andel i yngre åldersgrupper, som dessutom går på 100+-evenemang i större utsträckning än t.ex 70-plussare. Tror du kulturbranschen kommer må bra av detta påfund? Utgår man från att de som är emot den nuvarande användningen också bojkottar evenemangen som har vaccinpasskrav, så kommer det inte bli en särskilt rolig ekonomisk utveckling för arrangörer. Du ska nog inte vara alltför säker på att det kommer finnas så många evenemang att gå på i framtiden för din del heller.
Citera
2021-12-16, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Nu är man, såvitt jag vet, väl alltid två vid vaccineringen, men jag kan ha fel. I vilket fall, skulle det avslöjas så riskerar du och den som "hjälper" dig fängelse. Vilket så klart är det önskvärda utfallet av ditt ansvarslösa beteende.
Tragiskt att höra detta fuskande!
Citera
2021-12-16, 14:00
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kruvajang
32 % är emot vaccinpassen i de sammanhang de används i nu. Antagligen ännu högre andel i yngre åldersgrupper, som dessutom går på 100+-evenemang i större utsträckning än t.ex 70-plussare. Tror du kulturbranschen kommer må bra av detta påfund? Utgår man från att de som är emot den nuvarande användningen också bojkottar evenemangen som har vaccinpasskrav, så kommer det inte bli en särskilt rolig ekonomisk utveckling för arrangörer. Du ska nog inte vara alltför säker på att det kommer finnas så många evenemang att gå på i framtiden för din del heller.
Yada yada, topic handlar om 86% statistiskt fastställt, fräscha siffror.
Jag tror att kulturbranschen mår förträffligt av insläpp med vaccinpass jämfört med att få ställa in - tror inte du?
Om man låter antivaxxarna bojkotta så riskerar de att tappa 15% av sin målgrupp, men jag garanterar att det räcker med 85% av befolkningen för att fylla sina event.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in