Citat:
Ursprungligen postat av
DaLorD
Vaccinerad och lever som vanligt.
Har behövt mitt pass vid ett flertal tillfällen redan och nu när det dessutom börjar på hemmaplan lär det bli än mer.
Reser en del i jobbet och just där har passet kommit till störst användning.
Även en del kunder har önskat pass för att få besöka dem, sist på ett besök hos en kund i Danmark blev en annan gäst från ett annat företag avvisad i entrén då han inte kunde visa varken pass eller negativt testresultat.
Sportevenemang hamnar på andra plats. En del Hockeymatcher främst men har även organiserat innebandycup/poolspel för smågrabbar där vi som arrangör blev tvungna att kolla pass på deltagare och publik. En stackars pojk i vårt lag blev ledsen och fick bryta deltagandet då hans Pappa blev nekad inträde. Synd om pojken men idiotiskt av Pappan att tro något annat då vi meddelat alla i god tid.
Tycker hanteringen av passen är simpel och oavsett om du behöver visa eller kontrollera.
Enda som kan vara komplicerat är just att de som inte innehar pass kan agera aggressivt. Man kan inte sätta vem som helst på ansvaret att kontrollera.
Passen verkar vara väldigt närvarande i ditt liv, både privat och på jobbet även om de inte varit begränsande för dig personligen. Intressant att läsa.
Både företaget skogsmaran arbetar för samt de flesta kunder har en policy av (frivilligt) hemarbete kombinerat med reserestriktioner för alla utom för "extremt verksamhetskritiska" resor. Detta har lett till att passet inte behövts för mig trots att jag har guldkort på flertalet nordiska hotellkedjor från tidigare år.
Kvällarna med försenade flyg där man desperat försöker finna alternativa resvägar från en fullpackad terminal på Schipol saknas lika mycket som ketchup på mjukglassen.