2021-12-16, 10:21
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PA-Staffan
Självklart avrundat uppåt.

Det är enligt min bedömning nu endast de mest lättmanipulerade som fortfarande tror på vaccinernas excellens. Samma skara som sist av alla blev invandringskritiker. Det är skrämmande och höra dem prata, och de går inte resonera med. På sin höjd kan saklig och lugn fakta skapa en millisekunds tystnad följt av "du tror på ditt, och jag på mitt". Så dessa är förlorade. Man får se det med en gnutta tragikomik.

Många som sitter med två shots har sett igenom bluffen och tänker inte fortsätta sitt sprutberoende. Man följer fortfarande källor som Aftonbladet men kan nu se hur de överdriver och manipulerar.

Så det börjar gå åt rätt håll, men det räcker förmodligen inte mot det som nu är i rullning.

Spännande tider..

Jag tror också att det går åt rätt håll. Många som tagit 2 doser kommer kanske inte att ta en tredje, men absolut inte en fjärde. Till skillnad från antivaxxers så tror jag på människans inneboende förnuft och att det kommer att segra tillslut.
Citera
2021-12-16, 10:22
Medlem
korrektamund0s avatar
Haha, hela den här tråden skulle användas som varnande exempel på hur illa det kan gå om man skolkar från skolan. Tack för dagens roligaste läsning - ni antivaxxare är något speciellt i alla fall!
Citera
2021-12-16, 10:22
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogooglebar
Men om mindre än en månad kan det vara så begränsat att ovaccinerade föräldrar inte kan gå med sina bara på babysim/simskola eller gå och prova vinterskor/handla kläder man vill ska passa. Folk som exempelvis bor i Gävle utan bil och veckopendlar till Stockholm för jobb med buss kommer inte få ihop livet överhuvudtaget. Det står också i promemorian att det som kommer gälla är det totala antalet doser dvs. snart krav på tre sprutor i Sverige med och de vill även sänka åldern på krav för vaccinpass till 16 år. Det finns inget sista datum när vaccinpassen måste försvinna heller. Förhoppningsvis svänger opinionen när folk börjar fatta detta och alla partier som är för vaccinpassen blir bojkottade i höstems riksdagsval.
Det är alla utom Vänsterpartiet och... AfS. Räkna med nedstängda valmöten och så vidare. Vaccinpassen är inte menade att försvinna. Det ska vara eviga myokarditsprutor. Fyra gånger om året. Resten av livet..
Citera
2021-12-16, 10:25
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
För att du tycker så?
Det är det undersökning handlar om.
Läs TS fråga. Den handlar inte om apartheid, eller hur majoriteter fungerar.
Citera
2021-12-16, 10:27
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Haha, hela den här tråden skulle användas som varnande exempel på hur illa det kan gå om man skolkar från skolan. Tack för dagens roligaste läsning - ni antivaxxare är något speciellt i alla fall!

Du menar att antivaxxare är obildade?
Citera
2021-12-16, 10:29
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Du menar att antivaxxare är obildade?
Hen hänvisar rimligen till den högljudda mobb av antivaxxers som beter sig ungefär som den mobb som finns inom SD. Du vet, järnrör och loud-mouth's som skriker utan att veta vad de skriker om.
Citera
Medlem
Guillounisms avatar
En läkare som ifrågasätter hetsen kring vaccinpass och återkommande sprutor:

Utvidga vaccinpass till hälsopass?

Debatt Hur långt får man lov att påverka individuella val när det kommer till vaccination? Vad skulle du säga om myndigheterna inför hälsopass på samma grunder som vi nu infört vaccinpass, skriver läkaren Amanda Lahti.

https://www.gp.se/debatt/utvidga-vaccinpass-till-h%C3%A4lsopass-1.61463416
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Du pratar skit.
Jag tog vaccinet inte primärt för att jag var rädd för min egen hälsa, utan för att vaccinen påvisade stor effektivitet både att skydda mig själv, samt att jag själv skulle sprida smitta.
Jag anser därför att, om regeringen för in vaccinpass som låter mig komma in på aktiviteter men inte antivaxxarna, så har jag därmed köpt mig en biljett, det har inte ni.
Jag behöver inte nödvändigtvis hålla med om huruvida det är rätt eller fel - det är ett beslut regeringen tar - men jag tänker inte ställa mig MOT vaccinationsbevis, ni kan gott få sitta ute i kylan och frysa, framförallt de galna antivaxxkonspirationsteoretikerna.
Berätta hur sydafrikaflyget där alla var vaxxade kunde sprida omikron till Europa.

Jag tror ärligt talat inte du tänker en enda sekund innan du skriver eller sprutar. Du uppfyller därmed alla kriterier för en vaxxare.
Citera
2021-12-16, 10:30
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Googlade nu antal döda i covid (eller med viruset i kroppen snarare som de räknar), vaccinations-runkare säger att det är mer än 1% dödlighet när man argumenterar, men jag fucking googlade nu! Kolla:
1,24 miljoner covid-fall och 15221 döda i Sverige.

En dödlighet på hela 0,012275

HJÄLP! ALLA VACCINERA SIG NU! ALLA OVACCINERADE MÅSTE STANNA HEMMA I EN LÅDA, AAAARGGGH!

Patetiska, korkade, nollor. 86% KAN inte stämma
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Läs TS fråga. Den handlar inte om apartheid, eller hur majoriteter fungerar.

Tråden handlar inte om att du ska vara någon slags hobby moderator heller.

Ett svar på dom lite mer uttryckliga frågorna är att ja, SVT och Nordkorea har likheter så man bör ta det som publiceras på SVT väldigt kritiskt.
Just i detta fall tror jag dock det kan stämma.
Landet är till bredden fyllt med får som gladeligen ger upp sina friheter för att få gå på bio.
Citera
Medlem
HAHA vart finns jag med i denna statistik? Ingen har frågat mig.
Citera
2021-12-16, 10:31
Medlem
Kajahs avatar
Masspsykosen är verkligen total nu. Oerhört skrämmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in