2021-12-16, 12:32
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Misstänker att jag som ovaccinerad inte kommer kunna gå på restaurang den 23:e tillsammans med släkten då jag är övertygad om att restriktionerna kommer utökas i början av nästa vecka.

Är inte anti-vaxxare, det har helt enkelt inte blivit av men känner mig mer och mer tveksam då allt tycks handla om att inskränka folks fritidsliv och nöjen.

Var inte längesedan SL fick ner sina plexiglas som skulle skydda förarna, varför gick det så snabbt kan man undra? Speciellt då många chaufförer dessutom sagt att de förutom covid även känt sig tryggare avseende våld. Logiken är obefintlig och sålänge restriktionerna bara handlar om nöjesliv avstår jag, då är det för mig tydligt att läget inte är allvarligt. Det enda de vill är att jag ska vaccineras och jag undrar varför?
Det är ju inte så att vaccinet skyddar vare sig mig eller folk i min närhet mot smitta.
Citera
2021-12-16, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Vi kallar varandra idioter, men vår grupp är 571% fler. Come get some, biatch.

Om det sitter 100 personer på boendet och det är 4 vårdare betyder det inte att dom 100 efterblivna är smartare än värdarna för att dom är fler.
Det fungerar tyvärr inte på det viset.
Citera
2021-12-16, 12:37
Medlem
Sunisgods avatar
SvT suck, först bombar de oss med massiv propaganda, sen ber de Novus göra en undersökning...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Det var lite oväntat, att de inte informerade på förhand.
Känner igen företeelsen att "alla som kommer måste vara vaccinerade" vid företagsevent men då har det alltid framgått på förhand i inbjudan.
Skogsmaran hade nog inte gått på "Välkommen till [företags] glöggsippning med saffransmums" oavsett pass eller pandemi.

Detta var inte något event utan ett besök hos kund där vi skulle lämna pris på utbyte av en del tekniska installationer.
Har gjort en del besök hos kunder där man får fylla i kortare hälsodeklaration innan man beträder produktionslokalen. Men det är på grund av att det är livsmedelstillverkning och man har höga krav. Och kört detta långt innan Covid.
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
vaccinationsbevis är ju ett mycket trubbigt och meningslöst system . Mycket bättre att spåra alla invånare via mobilen som Israel och Sydkorea gör, kombinerat med ansiktsigenkänning för de som försöker fuska och lämna mobilen hemma ibland
Kina Social Credit score system. Bring it on !
Du släpper en fis -50 poäng (Toxisk smittspridning och fara för allmänheten)

Är det den världen alla idioter vill ha så lär det väl bli det. Du tror väl inte systemet bara kommer begränsas till antalet sprutor du tagit? Nej då...det fyller på mer och mer.....och lyder du inte. Ja då får du stanna hemma. Systemet är redan på plats i Kina och om ni inte fattat det ännu så flyttar de målstolpen bara lite åt gången. Grodan ska kokas långsamt annars hoppar den ur kastrullen.
Citera
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Kan du inte berätta hur det skulle gå till? Ska de två personerna som deltar vid vaccineringen ljuga för din skull och riskera sina jobb och fängelse? För att du är spruträdd? Dröm vidare.

Är du korkad på riktigt ?
Jag har förberett med en vårdanställd som håller på med vaccinering.

Ingen spruta i min kropp, men ett vaccinbevis till mig. Rundlig betalning för att dom gör vaccinationen på ett sätt som jag kan acceptera.

Du behöver inte heller oroa dig för min ekonomi jag har råd med detta.

Det finns inga förlorare på mitt upplägg, bara vinnare !
Tom staten och läkemedelsbolagen tjänar på detta !

Bara vinnare, glöm aldrig det !
Citera
2021-12-16, 12:40
Medlem
Jag är fullvaccinerad, jag har vaccinerat mig så fort jag haft möjlighet. Ju fler som vaccinerar sig desto bättre, MEN det känns INTE rätt att pressa människor till att vaccinera sig på det sett vi nu ser med vaccinbevis. Jag har exempelvis en mor som av religiösa skäl inte vill vaccinera sig. Jag har försökt att övertala henne flera gånger att vaccinera sig, men hon har sin övertygelse. Jag vill INTE att hon ska behandlas som en andraklassens medborgare för detta, det är inte värdigt ett liberalt land att använda såna här metoder. Jag kommer därför inte att visa vaccinationsbevis för att röra mig fritt i samhället, även fast jag har tillgång till ett pass.
Citera
2021-12-16, 12:41
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Var det inte över 90% som var EMOT vaccinpass i förra undersökningen på TV4? Hörde det på Swebbtv där Matikainen sa att Marcus Oscarsson blev obekväm och försökte virra bort tittarna när det visade sig att över 90% var emot passen.
Citera
2021-12-16, 12:41
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium

Ingen spruta i min kropp, men ett vaccinbevis till mig. Rundlig betalning för att dom gör vaccinationen på ett sätt som jag kan acceptera.

Nu är man, såvitt jag vet, väl alltid två vid vaccineringen, men jag kan ha fel. I vilket fall, skulle det avslöjas så riskerar du och den som "hjälper" dig fängelse. Vilket så klart är det önskvärda utfallet av ditt ansvarslösa beteende.
Citera
2021-12-16, 12:43
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium

Snälla sluta. Ingen går på det du säger i alla fall. Det är inte en vårdanställd som håller på med vaccinering, jisses.

För övrigt så har jag använt mitt bevis två ggr hittills (gått på hockey). Som det är nu så föredrar jag ju förstås beviset framför ökade restriktioner. Vill ha kvar min frihet att göra det jag vill. Men håller dock avstånd osv ändå.
Citera
2021-12-16, 12:43
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Gäsp igen, vart får du 0,84% ifrån?
Sedan är väl smittorisken betydligt mindre relevant än att hindra patienter från IVA och död...

Plötsligt är då smittorisken "betydligt mindre relevant" lol.

Här redovisas det du efterfrågar:

https://www.thelancet.com/journals/lanmic/article/PIIS2666-5247(21)00069-0/fulltext#%20

Och här kan vi jämföra Pfizers 0.84 procentspruta med andra profylax.

Citat:
significant absolute risk reductions (%, 98.75% confidence interval) were observed for oral hydroxychloroquine (21%, 2–42%) and povidone-iodine throat spray (24%, 7–39%) (Table 3).
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1201971221003453
Senast redigerad av 88g14flashplant 2021-12-16 kl. 12:48.
Citera
2021-12-16, 12:48
Avstängd
kyrkstockens avatar
Vad man egentligen erkänner själv är att undersökningen gick inte att genomföra då 42% inte gick att nå eller inte ville ställa upp.
Det kan väl vara rimligt att fråga människor om aktuella frågor men denna undersökningen är av noll värde.

Rubriken borde vara "Svårt att genomföra undersökning..." och därefter poängen man driver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in