2021-12-16, 10:51
Medlem
skogsmarans avatar
Vaccinpassens påverkan på just dig

-- Detta är INTE tråden för dig som är för eller emot vaccinpassen generellt eller principiellt. --

Vi lever alla med olika förutsättningar och befinner oss i olika stadier av livet. Det är därför naturligt att tro att kraven på vaccinpass påverkar vår frihet och våra liv i väldigt olika grad. Detta beroende på livssituation, hur vi väljer att agera på ett personligt plan samt personliga intressen och umgänge.

Vissa kanske vägrar att vaccinera sig och får avstå att gå på konsert. Andra ser passen som en chans att nu äntligen våga gå på evenemang. Vem som har moraliskt rätt eller fel är oväsäntligt i sammanhanget.

- Hur har passen påverkat dig, personligen?
- Finns det saker du undvikit att göra på grund av passen, t.ex gå på konsert på grund av att du inte har ett pass?
- Finns det saker du nu valt att göra just på grund av att passen införts, t.ex. vågat gå på teater som du annars inte skulle gjort?
- Har du medvetet ellet tvingats till att lägga om något i ditt liv jämfört med innan passen infördes?
- Hur ofta har du fått använda dig av passet / undvikit något som kräver pass?

För egen del har skogsmaran inget vaccinpass.
Däremot har jag heller inte påverkats av varken passen eller restriktionerna i någon som helst utsträckning. I noll tilfällen har vaccinpass behövts vilket troligen beror på min specifika livssituation. Ingen kollektivtrafik, träna i hemmagymmet, arbeta hemifrån, sparsamt med restaurangbesök och få privata utlandsresor. Men så såg livet ut redan innan och inget har egentligen anpassats i skogsmarans liv alls.

Hur ser det ut för dig?
Citera
2021-12-16, 10:51
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Jag skulle inte vilja dela lokal med dig heller fast av helt andra skäl. Du är aggresiv & otrevlig.

Men fortsätt du var duktig idiot & ta vaccindos #8 i ordningen samtidigt som du tror dig göra en god insats för mänskligheten. Fattar du inte att vem som helst kan manipulera statistik. Förstår du inte eller vill du inte förstå. Pajas.
Jag, aggressiv? Du inledde med jävla pucko.. Fast för dig kanske det är din bästa raggningsreplik?
Jag tror inte statistiken är manipulerad, jag förstår inte för allt i världen varför inte varenda person som tar sprutan, inte skulle vilja att människorna man delar lokal med har tagit vaccinet. Gör du? Pajas.
Citera
2021-12-16, 10:53
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag noterar ordet INBILLAR. Du är inte rädd för corona men har ändå vaxxat och vill att alla andra vaxxar och kommer omikron och vaxxinet blir odugligt så gör det inget. Inte alla bestick i lådan där.
Ja jag använder ordet inbillar för att inte mata er antivaxx-troll för mycket. Vill ju inte att ni ska tappa fler hjärnceller än ni redan gjort förstås.
Du är delvis inne på något som har med topic att göra, och som var det första jag skrev - varför skulle vi som tagit vaccin inte vilja att ni gjorde det? Om 100% av befolkningen tagit vaccinet dag 1 så hade ju pandemin sett gravt annorlunda ut (sedan sa jag inte att det vore genomförbart så börja nu inte trolla loss).
Citera
2021-12-16, 10:54
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Därför blir jag glad att siffran är 86%, den visar ju att du har fel
Om man tror på hopkokade siffror så. Men säg att siffran stämmer. I sådant fall kan vi konstatera att vi har att göra med en en fullkomlig fårskock: godhetsknarkande sprutluder som tror att de gör 83-åriga Agda en tjänst genom att skjuta upp myokardit-mRNA.
Citera
2021-12-16, 10:56
Medlem
Finns flera möjliga tolkningar av detta.

-SVT har beställt en undersökning med önskat resultat och novus har levererat enl detta.
-De vaxxade tycker de är skitduktiga och vill ha förmåner.
-De vaxxade är oroliga för biverknignar och därför ska inga andra slippa undan denna oro - de ska minsann också ta sprutorna. Det som är bra kan man behålla för sig själv - Är något befarat eller uttalat dåligt då ska ALLA med.
Citera
2021-12-16, 10:57
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ja jag använder ordet inbillar för att inte mata er antivaxx-troll för mycket. Vill ju inte att ni ska tappa fler hjärnceller än ni redan gjort förstås.
Du är delvis inne på något som har med topic att göra, och som var det första jag skrev - varför skulle vi som tagit vaccin inte vilja att ni gjorde det? Om 100% av befolkningen tagit vaccinet dag 1 så hade ju pandemin sett gravt annorlunda ut (sedan sa jag inte att det vore genomförbart så börja nu inte trolla loss).
Inbillar är ordet, en liten Freudian slip från dig. Ironiskt nog så har 70-90% nu vaxxinerat i västvärlden och nu kommer våg 5 som är betydligt större än våg 1 när ingen var vaxxinerad. Och då väntar ändå omikron runt hörnet som smittar 70 gånger snabbare. Så ditt påstående är rent nonsens.

Jag tycker det är kul när du skriver små glimtar av de fakta som styrt dig till tanken att tvångsvaxxning är enda lösningen. Och sedan punkterar man ditt argument som en ballong och du står där som ett fån, åtminstone 20 gånger så här långt bara i den här tråden.
Citera
2021-12-16, 10:58
Medlem
Room531s avatar
Jag skulle vilja hylla SVT med en applåd.
https://www.youtube.com/watch?v=JIEo99KutbQ
https://www.youtube.com/watch?v=gMljLyj6qJM
Citera
2021-12-16, 11:00
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Om man tror på hopkokade siffror så. Men säg att siffran stämmer. I sådant fall kan vi konstatera att vi har att göra med en en fullkomlig fårskock: godhetsknarkande sprutluder som tror att de gör 83-åriga Agda en tjänst genom att skjuta upp myokardit-mRNA.
Du är fri att kalla oss vad du vill såklart, men är det inte även vad DU väntat dig? Du har ju redna kallat oss denna fårskock, varför skulle dagens statistiska undersökning avvika?
Citera
2021-12-16, 11:02
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Inbillar är ordet, en liten Freudian slip från dig. Ironiskt nog så har 70-90% nu vaxxinerat i västvärlden och nu kommer våg 5 som är betydligt större än våg 1 när ingen var vaxxinerad. Och då väntar ändå omikron runt hörnet som smittar 70 gånger snabbare. Så ditt påstående är rent nonsens.

Jag tycker det är kul när du skriver små glimtar av de fakta som styrt dig till tanken att tvångsvaxxning är enda lösningen. Och sedan punkterar man ditt argument som en ballong och du står där som ett fån, åtminstone 20 gånger så här långt bara i den här tråden.
Du funderar inte över att det finns ett skäl att det står "dag 1"? Antikroppar som avtar, mutationer som kommer som ser genetisk annorlunda ut, med flera skäl? Därav är mitt påstående absolut inte nonsens.
Jag förespråkar inte tvångsvaccinering, det är gravt osexigt av dig att lägga åsikter i folks mun, men det är sån du är, det inser man fort.
Citera
2021-12-16, 11:03
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Du funderar inte över att det finns ett skäl att det står "dag 1"? Antikroppar som avtar, mutationer som kommer som ser genetisk annorlunda ut, med flera skäl? Därav är mitt påstående absolut inte nonsens.
Jag förespråkar inte tvångsvaccinering, det är gravt osexigt av dig att lägga åsikter i folks mun, men det är sån du är, det inser man fort.
Sann vaxxar-argumentation: Om När Ifall Kanske Skulle Vet inte Avtar Borde.
Citera
2021-12-16, 11:05
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Sann vaxxar-argumentation: Om När Ifall Kanske Vet inte Avtar.
Söta lilla du, vaccinet hade en bevisad effektivitet som var EXTREMT hög initialt. Jävligt snabbt intag hade utplånat smittan. Än en gång ogenomförbart, men jag sa ju åt dig att inte trolla om detta, du ville ju själv hålla dig till topic. Goddag yxskaft. Vad var det vi sa om att tänka före du talade?
Citera
2021-12-16, 11:08
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Söta lilla du, vaccinet hade en bevisad effektivitet som var EXTREMT hög initialt. Jävligt snabbt intag hade utplånat smittan. Än en gång ogenomförbart, men jag sa ju åt dig att inte trolla om detta, du ville ju själv hålla dig till topic. Goddag yxskaft. Vad var det vi sa om att tänka före du talade?
Fler starka argument för vaxx från dig: Om Hade Initialt Ogenomförbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in