2021-12-16, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
"hobbymoderator" menar du? Särskrivare.
SVT och Nordkorea har fler skillnader än likheter, jag antar det betyder att du därmed har fel? Håll dig till TS ämne nu. Vi ses inte på bion.

Nu är du svenskalärare rare oxå?
Jag bryr mig inte hur det blir via mobilen bara det är begripligt.
Bara för att det finns skillnader så försvinner inte likheter.
Så nej, jag har inte fel baserar på ditt usla argument.
Jag höll mig dessutom till ämnet men du fortsätter att tro du är någon slags diktator för tråden och har samtidigt inte skrivit ett enda ord on topic.
Citera
2021-12-16, 10:42
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Om samtliga antivaxxers varit lika klarsynta kunde debatten varit relativt sund.

Jag är inte antivaxxer, jag tror inte att vaccinet är farligt. Men jag ifrågasätter vaccinernas effektivitet, med rätta.

De flesta i Sverige litar på myndigheterna så jag tror att undersökningen är rättvisande, de allra flesta är för vaccinpass.
Själv är jag dock mot vaccinpass, jag tror att det blir bara en falsk trygghet och är dessutom odemokratiskt.
Citera
2021-12-16, 10:43
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
För att samtliga vaxxade inte vill ha medicinsk apartheid. Många ser själva det som en dålig utsikt att tvingas ta flera sprutor. Särskilt nu när biverkningarna inte längre kan tystas ned och ignoreras. Tydligt att många utav försöksdjuren reagerar med panik nu när injektionerna visar sig alls inte vara så säkra och effektiva som myndigheterna påstår.
Därför blir jag glad att siffran är 86%, den visar ju att du har fel
Citera
2021-12-16, 10:44
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jag är inte antivaxxer, jag tror inte att vaccinet är farligt. Men jag ifrågasätter vaccinernas effektivitet, med rätta.

De flesta i Sverige litar på myndigheterna så jag tror att undersökningen är rättvisande, de allra flesta är för vaccinpass.
Själv är jag dock mot vaccinpass, jag tror att det blir bara en falsk trygghet och är dessutom odemokratiskt.
Som jag visade i mitt förra inlägg så kan folkviljan ändras hur lätt som helst. Först 82% för vänstertrafik, sedan 100% för högertrafik. Folkviljan och opinionsundersökningar behöver inte ha något värde alls och bevisar ingenting. Man bevisar teser med förnuft och vetenskap.
Senast redigerad av Paris24 2021-12-16 kl. 10:47.
Citera
2021-12-16, 10:45
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Nu är du svenskalärare rare oxå?
Jag bryr mig inte hur det blir via mobilen bara det är begripligt.
Bara för att det finns skillnader så försvinner inte likheter.
Så nej, jag har inte fel baserar på ditt usla argument.
Jag höll mig dessutom till ämnet men du fortsätter att tro du är någon slags diktator för tråden och har samtidigt inte skrivit ett enda ord on topic.
Fast du började ju prata om hur majoriteter fungerar menar jag. Då behöver ju SVT ha fler än 50% likheter, annars har du la fel, per definition?
Citera
2021-12-16, 10:47
Medlem
Citat:
Fast du började ju prata om hur majoriteter fungerar menar jag. Då behöver ju SVT ha fler än 50% likheter, annars har du la fel, per definition?
Ytterligare nya regler som du tycker att du ska bestämma.
Uppenbarligen lider du av något slags storhetsvansinne som tror du ska bestämma allt.
Och fortfarande inte ett ord relaterat till topic, vilket är det första du klagar på.
Så du är oxå en hycklare.
Citera
2021-12-16, 10:47
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så du kan inte ha roligt med ovaxxade? Varför inte? Vaxxade kan ha omikron, är det inget problem? Vaccinpasset på sydafrikaflyget är den direkta orsaken till att omikron finns i Europa, är det då bra med vaccinpass eller inte?

Det är uppenbart att du aldrig ifrågasätter något, och att du enbart vill ha vaccinpass eftersom du vaxxat. Det är enda anledningen.
Nä det kan jag inte, för de kommer ju inte in i biosalongen där jag sitter och äter popcorn serru!
Nä jag är inte orolig över att bli smittad av Omikron av en vaccinerad. Jag inbillar mig dels att vaccinet jag själv tagit har ett visst skydd mot Omikrin, jag inbillar mig därtill att jag själv är ung och frisk och även om jag har otur bör det gå bra, dessutom inbillar jag mig att Omikron är en mild mutation. 99.9% o-orolig.
Och - jag tycker fortfarande som en av de 86%'en att ni gott kan stå ute i regnet medans jag tittar på bio med mina med-vaccinerade. Precis som de 86%'en.
Citera
2021-12-16, 10:48
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ytterligare nya regler som du tycker att du ska bestämma.
Uppenbarligen lider du av något slags storhetsvansinne som tror du ska bestämma allt.
Och fortfarande inte ett ord relaterat till topic, vilket är det första du klagar på.
Så du är oxå en hycklare.
Va? Läs det allra första jag skrev. Du kan även bemöda dig att besvara det om du vill hålla dig till topic.
Citera
2021-12-16, 10:48
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Jävla pucko? 86% säger nada? Jag undrar vem som är det jävla puckot här...
Jag repeterar min fråga - varför skulle en person som tagit vaccinet vilja dela lokal med en idiot som dig? Leta upp en liknelse som ger dig rätt, good luck rövhatt.

Jag skulle inte vilja dela lokal med dig heller fast av helt andra skäl. Du är aggresiv & otrevlig.

Men fortsätt du var duktig idiot & ta vaccindos #8 i ordningen samtidigt som du tror dig göra en god insats för mänskligheten. Fattar du inte att vem som helst kan manipulera statistik. Förstår du inte eller vill du inte förstå. Pajas.
Citera
2021-12-16, 10:49
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Nä det kan jag inte, för de kommer ju inte in i biosalongen där jag sitter och äter popcorn serru!
Nä jag är inte orolig över att bli smittad av Omikron av en vaccinerad. Jag inbillar mig dels att vaccinet jag själv tagit har ett visst skydd mot Omikrin, jag inbillar mig därtill att jag själv är ung och frisk och även om jag har otur bör det gå bra, dessutom inbillar jag mig att Omikron är en mild mutation. 99.9% o-orolig.
Och - jag tycker fortfarande som en av de 86%'en att ni gott kan stå ute i regnet medans jag tittar på bio med mina med-vaccinerade. Precis som de 86%'en.
Jag noterar ordet INBILLAR. Du är inte rädd för corona men har ändå vaxxat och vill att alla andra vaxxar och kommer omikron och vaxxinet blir odugligt så gör det inget. Inte alla bestick i lådan där. Du bevisar att en del av 86% totalt saknar vett så man kan ignorera den siffran.
Senast redigerad av Paris24 2021-12-16 kl. 10:53.
Citera
2021-12-16, 10:49
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Om du slutar använda tråden till det barnsliga "Jag har rätt" så kan vi andra komma vidare i sakfrågan.
Roligt att du säger det. Ditt allra första inlägg i tråden angränsade till topic. Resterande, not so much. Så jag håller med dig, håll dig till sakfrågan.
Citera
2021-12-16, 10:50
Medlem
Gnagetmanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mefa
Jag tror nog att siffrorna kan vara korrekta. Jag har hittills inte träffat någon som är emot vaccinationsbevis.
Vad fan lever du i för bubbla?
Jag bor i centrala sthlm. Har många kollegor och vänner runt mig. Jag skulle säga att ca 10% av dessa tycker att det är bra med vaccinpass. Ska då tilläggas att kanske 50% av dessa är fullvaccinerade.
En normalt funtad person förstår att detta är vansinne. Även dom vaccinerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in