2021-11-16, 23:58
Medlem
Det är helt oacceptabelt att vissa krafter i samhället försöker genomdriva inrikespass, det finns ingen som har rätt att avkräva någon annan person på identitetshandlingar och medicinsk historik. Hela samhället blir till ett enda stort fängelse där medborgarna berövas sin värdighet och får stå ut med att bli trakasserade på daglig basis av småpåvar i varenda kvarter.
Hela denna kampanjen är en del av ett bolsjevikiskt maktövertagande, och utgör en krigsförklaring inte bara mot vanliga medborgare utan i förlängningen hela mänskligheten.
Citera
2021-11-17, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Jomen så är det. Det är som om det skulle drälla med aidssmittade som blodade ner t-banan och säten m.m. Då skulle nog många vilja få stopp på dem och låsa in dem någonstans.
Du kan inte jämföra ett obotligt virus som HIV med en jävla inluensa. Hur existerar du ens i samhället med alla förkylningsvirus som flyger omkring, du kan ju dö när som helst! Och vi har narkomaner och bögar som åker tunnelbana idag redan, jag tycker inte vi ska låsa in dem bara för att de varit oförsiktiga.
Citera
2021-11-17, 00:14
Medlem
Gud så trevligt, det ser jag fram emot. Helst redan igår.

Mest bara för att det är så kul med dampande antivaxxare.
Citera
2021-11-17, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Du kan inte jämföra ett obotligt virus som HIV med en jävla inluensa. Hur existerar du ens i samhället med alla förkylningsvirus som flyger omkring, du kan ju dö när som helst! Och vi har narkomaner och bögar som åker tunnelbana idag redan, jag tycker inte vi ska låsa in dem bara för att de varit oförsiktiga.

Eftersom jag tagit vaccinet kan de ovaccinerade inte smitta ner mig, allt är frid och fröjd. De ovaccinerade borde mest vara rädda för varandra men eftersom det bara är en "vanlig influensa" förstår jag inte ens var problemet ligger.
Citera
2021-11-17, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Eftersom jag tagit vaccinet kan de ovaccinerade inte smitta ner mig, allt är frid och fröjd. De ovaccinerade borde mest vara rädda för varandra men eftersom det bara är en "vanlig influensa" förstår jag inte ens var problemet ligger.
Missförstod dig som att du jämförde ovaccinerade med HIV-smittade. Vilket problem syftar du på?
Citera
2021-11-17, 00:28
Medlem
Softers avatar
Har tänkt hosta och snörvla mig extra mycket runt folk framöver. Bara för vaccinpassets skull och för alla som hejjat på det. Förhoppningsvis sprider jag covid runtomkring mig till enbart pro-vaxxare. Och gissa vad? Vaccinpasset kan fara åt helvette 😄
I värsta fall om jag inte får jobba så snor jag pro-vaxxarnas grejjer efter jag brytit sönder dörren till deras sommarstuga
Citera
2021-11-17, 00:28
Medlem
Sunisgods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Folkhälsomyndigheten öppnar nu dörren för att införa vaccinpass.

"Öppnar dörren nu" ... tillåt mig att småle, det har varit deras plan hela tiden, tro inget annat.
Det förklarar bland annat varför man valde att ta bort alla restriktioner vid sämsta (eller bästa beroende på agenda) tänkbara tidpunkt. Som att släcka en brasa med bensin för att citera Björn Ohlsen. Man behövde de brant ökande smittkurvor man visste skulle komma.
Vaccinpassen är inte medlen som helgar ändamålet, de ÄR ändamålet.
Citera
2021-11-17, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Har tänkt hosta och snörvla mig extra mycket runt folk framöver. Bara för vaccinpassets skull och för alla som hejjat på det. Förhoppningsvis sprider jag covid runtomkring mig till enbart pro-vaxxare. Och gissa vad? Vaccinpasset kan fara åt helvette 😄
I värsta fall om jag inte får jobba så snor jag pro-vaxxarnas grejjer efter jag brytit sönder dörren till deras sommarstuga

Du måste vara född under en sten. Poängen med vaccinet är att man INTE blir smittad av viruset så du kan snörvla hur mycket du vill, ingen av oss pro-vaccinpassare kommer att bry sig.
Citera
2021-11-17, 00:35
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Vi får se hur det blir med det, vi kommer i alla fall vara många som protesterar med de medel som krävs. Alla borde protestera, även vaccinerade, ty inskränkningar av denna grad har vi inte sett röken av sedan andra världskriget.

Dessutom, vem vet vad vaccinpassen utvecklas till. Vad säger att det stannar vid att du ska vara vaccinerad? Kanske utvecklas det steg för steg till ett ”medborgarpass” som visar hur pass bra du är för samhället. Jag blir genuint rädd av hur snabbt dessa inskränkningar normaliseras, ska jag vara ärligt tror jag det lättmanipulerade folket inte hade brytt sig ens om det infördes ett ”medborgarpass”, likt i Kina...

Instämmer. Det som jag finner chockerande är att människor som jag tidigare betraktat som intelligenta, pålästa, förståndiga hoppat i med båda fötterna i pandemi/vaccinations-vansinnet.

Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
Varenda svensk myndighet kollapsar. Det är en konsekvent rekrytering av anti-vetenskapliga. Det behövs helt nya partier i Sverige.

Den här ledaren av Magnus Stenlund på swebbtv förklarar en hel del av det svenska vansinnet. Fascismen i Australien/Nya Zeeland var svårare att förutspå.
https://swebbtv.se/w/vd2pvJop64SAK1vZoz1KvC

Citat:
Ursprungligen postat av rale
Like one of the things I learned from Soltzhenitsyn and Frankel, was that systems go terribly
out of control when people don´t stop them when they´re going midly out of control. ..and there´s so much foolishness going on in the mid level bureaucratic world now, that´s where all the tyranny seems to be focused. And the reason that it multipies is because sensible people say nothing when they should say something. And what´s so strange about that is that there are way more sensible people than people who aren´t sensible. They´re just not as noisy.

Jordan Peterson

Precis. Det är nog en liten grupp om 15-20.000 ytterst motiverade """galningar""" och korrupta medlöpare som placerats på nyckelpositioner i samhället som styr agendan med hjälp av """MSM""".
Citera
2021-11-17, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
En dikt av Martin Niemöller, en tysk präst och berömd Hitlermotståndare:

Först kom de för att hämta judarna,
men jag höjde inte min röst
för jag var inte jude.

Sedan kom de för att hämta kommunisterna
för jag var inte kommunist.

Sedan kom de för att hämta socialdemokraterna
för jag var inte socialdemokrat.

Sedan kom de för att hämta fackföreningsfolket
för jag tillhörde inte någon fackförening.

Sedan kom de för att hämta mig
och då fanns det ingen kvar
som kunde tala för mig.”

Bra du tog fram det - Det är på den nivån.

det går ju så bra nu - inga restriktioner - ingen smittspridning att tala om - OCH DÅ vill fhm införa tvångsvaccinering..
Citera
2021-11-17, 00:41
Avslutad
I Australien precis som i Sverige, försöker staten göra dessa två saker på samma gång:

Staten får inte tillräckligt med cred för allt hårt arbete den lägger ner på att försöka övertyga oss om dessa två saker samtidigt - först försöker de övertyga alla som inte är jabbade att jabba sig för att skydda sig själva. Samtidigt så försöker de övertyga dem som redan har tagit två sprutor att de behöver en booster för att skydda sig, eftersom de första två inte skyddar dem längre.
Så med andra ord, om du inte tar vaxxet så är du oskyddad men om du har tagit två jabbar, så är du... också oskyddad.
https://t.me/News_3Dto5D/3324

Klart vi behöver ett vaccinpass eftersom ingen är skyddad, varken vaxxad eller ovaxxad
Senast redigerad av RobRoys 2021-11-17 kl. 00:44.
Citera
2021-11-17, 00:43
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Det är helt oacceptabelt att vissa krafter i samhället försöker genomdriva inrikespass, det finns ingen som har rätt att avkräva någon annan person på identitetshandlingar och medicinsk historik. Hela samhället blir till ett enda stort fängelse där medborgarna berövas sin värdighet och får stå ut med att bli trakasserade på daglig basis av småpåvar i varenda kvarter.
Hela denna kampanjen är en del av ett bolsjevikiskt maktövertagande, och utgör en krigsförklaring inte bara mot vanliga medborgare utan i förlängningen hela mänskligheten.

Vad fjolliga alla är nuförtiden. Gnälla på att det i framtiden kan krävas covidpass för gå på puben eller bio.

Tänk hur det var förr !!

” Under 1700 – och 1800-talen blev det viktigt för myndigheterna att kontrollera så kallat ”löst folk”. Det handlade om vandrarfolken, det vill säga kringvandrande grupper såsom resandefolken. Dessa grupper av människor var ständigt misstänkta för spioneri, stöld och trolldom. Antingen skulle de fördrivas ur landet eller sättas i allmänt arbete. Pass fick nämligen endast utfärdas till människor som var bofasta eller försörjde sig på tillåtet sätt.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in