2021-12-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
1 500 000 ovaccinerade ska svälta ihjäl?
Ovaccinerade utlänningar kommer aldrig bli nekade. Ska bli spänannde och se hur det här utvecklar sig.
Citera
2021-12-09, 18:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampljus
Läs denna vaxx dyrkare så fattar ni lite.. använder gammelmedia så det sjunker in lättare

https://www.expressen.se/debatt/vaccinationsbevis-ar-ren-utpressning/

Ja det är ju bra, men nedanför den hittar dess motsats:

https://www.expressen.se/debatt/skippa-storhetsvansinnet-krav-vaccinpass-pa-bred-front/

Blir jag överraskad när jag hittar detta i den texten:

Citat:
Eller risken för en återigen överbelamrad vård med ständigt växande vårdköer.

Mitt svar är: varför i helvete har ni dragit ner på IVA-platser? För 30 år sedan hade Sverige 1,5 miljoner färre invånare än idag, men 300 % fler IVA-platser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Regeringen förbereder verktyg nu för att låsa ute ovaccinerade från det dagliga, sociala samhället, helt utan att presentera trovärdiga underlag för dessa åtgärder.

Sen en extra liten "bonus":
"Krama inte en person om du inte är säker på att den är vaccinerad".

Smaka på den, fundera ett tag. Kanske det mest hjärtskärande jag har hört regeringen säga. Alltså: Krama inte ovaccinerade.

När detta är över ska detta bästaste gäng bort från all sorts makt, annat finns inte.

Statsministern gör sig skyldig till en form av hets mot "folkgrupp", om någon hittar något lagbrott bakom detta uttalande så kan hon polisanmälas.
Citera
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Regeringen vill förskansa sig mer och mer makt. Maggan är en makthungrig kvinna, det hoppas jag alla kan se. Sverige blir mer och mer totalitär för varje dag dom passerar. Skrämmande utsikter.

Så är det
Men glöm inte att Sverige, lagom till trots, har en riktigt skev självbild, och S-Magdan skulle aldrig tillåta hennes fina Sverige att bli "som alla andra"' inget parti skulle gå med på det. Det som skiljer Swea från alla andra är just Grundlagen som är mkt mer detaljerad utan denna unikalitet försvinner det som gör Sverige till Sverige.

Ingen politiker kommer offra det. Däremot att lagstifta kring det som blockering i butiker etc det ör okej för då är det på folkets axlar
Citera
2021-12-09, 18:52
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homofant
Så är det
Men glöm inte att Sverige, lagom till trots, har en riktigt skev självbild, och S-Magdan skulle aldrig tillåta hennes fina Sverige att bli "som alla andra"' inget parti skulle gå med på det. Det som skiljer Swea från alla andra är just Grundlagen som är mkt mer detaljerad utan denna unikalitet försvinner det som gör Sverige till Sverige.

Ingen politiker kommer offra det. Däremot att lagstifta kring det som blockering i butiker etc det ör okej för då är det på folkets axlar

Dom tar omvägar för att kring grundlagarna, och det är så vidrigt uppenbart att jag blir mörkrädd. I många år far hotet hetat SD, man hörde stöveltrampen eka. Det verkar som att det var S som var hotet.
Citera
2021-12-09, 18:54
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Dom tar omvägar för att kring grundlagarna, och det är så vidrigt uppenbart att jag blir mörkrädd. I många år far hotet hetat SD, man hörde stöveltrampen eka. Det verkar som att det var S som var hotet.

Njae. Det var det parti som satt vid makten när pandemin slog till. M hade agerat på exakt samma sätt.
Citera
2021-12-09, 18:54
Medlem
VelvetReds avatar
Man tar det lite pö om pö.

Men tro mig, detta pass kommer gälla överallt så småningom. De som inte tar injektionerna kommer inte ha något värde som människor längre.

Jag börjar förbereda mig mentalt för att hamna på gatan och svälta eller frysa ihjäl, lite beroende på säsong.

Jag kommer inte injicera något i min kropp emot min vilja.
Citera
2021-12-09, 18:57
Medlem
Zloths avatar
Hur ska detta ens gå till? Om ovaccinerade ändå sätter sig på bussar och tåg så kommer vi att få se förseningar som inte är från denna värld. Folk kommer att bli galna.

Vågar regeringen verkligen införa detta?
Senast redigerad av Zloth 2021-12-09 kl. 19:00.
Citera
2021-12-09, 18:59
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Vart har alla goda människor med fin värdegrund tagit vägen? Dessa som skrikit sig hesa om alla likas värde, att vi måste öppna våra hem och respektera alla människor?

Med vackra hashtags och fina facebooks-filter förgyllt tillvaron på sociala medier.

Vart är alla?
Citera
2021-12-09, 19:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Det komiska är ju att det finns ett antal nazistsympatisörer som grassera i trådarna och försöker påskina att den liberala demokratin är totalitär. Ja ja, till skillnad från Tyskland under andra världskriget då där var det ju verkligen tillåtet att stätta sig upp mot regimen

Vi får se hur det ser ut om tre månader. Tegnell flaggar ju för ytterligare ett år med pandemin. Jag förstår inte hur han kan tro att det ska vara en tidsfråga. Fortsätter de så här kommer vi om ett år möta nya restriktioner och uppmaning om en sjätte eller sjunde spruta.
Citera
2021-12-09, 19:02
Medlem
Citat:

Det är tyvärr inte S som leder Sverige just nu…. Det är en ondare makt bakom kulisserna… Maggan är bara en nickedocka.

Ingen som undrar varför hon drog med sig ett helt rövgäng in i regeringen? Öppnar man garderoben till varje person så rasar det ut skelett.
Citera
2021-12-09, 19:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DynamoBeirut
Vart har alla goda människor med fin värdegrund tagit vägen? Dessa som skrikit sig hesa om alla likas värde, att vi måste öppna våra hem och respektera alla människor?

Med vackra hashtags och fina facebooks-filter förgyllt tillvaron på sociala medier.

Vart är alla?

Men det vet du väl att tolerans betyder att respektera alla som delar PK-uppfattningen? Nu är vaccin PK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in