2021-12-03, 23:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Anledningen till vaccinpass är väl för att begränsa att inte många ovaccinerade samlas på samma ställe o smittar varandra inte att dom kan smitta vaccinerade?

Vad är det som säger att en ovaccinerad är den som börjar smittspridningen? På julbordet i Norge där 50 pers fick Omnicron var alla fullvaccinerade och hade precis innan testats negativt.
Citera
2021-12-03, 23:09
Medlem
Citat:
Jag ville bara veta vilken diskrimineringsgrund du hänvisade till inget annat, men ok.

Diskriminering mot rätten över sin egendom, dvs sin kropp.
Citera
2021-12-03, 23:10
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ni vaccinerade kan också bli smittade och det vet du om. Hade vaccinet fungerat hade ni inte haft någon anledning att frukta ovaccinerade och om det inte fungerar (vilket det bevisligen inte gör) så har ni heller ingen anledning att frukta ovaccinerade eftersom då kan ni lika gärna bli smittad av en vaccinerad.

Som jag skrev i inlägget som jag citerade så handlar det om hur sjuka ovaccinerade riskerar att bli. De som är vaccinerade blir inte lika sjuka och kommer inte att ligga vården till last i lika stor utsträckning.

Kommer du ihåg reportagen om sjuksköterskorna i våras?

Det är osolidariskt att låta vården drunkna i död och elände för att man inte vill vaccinera sig men ändå utsätta sig för risk av smitta.

Om man inte vill vaccinera sig bör man också avsäga sig rätten till gratis vård och betala själv istället.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Ja precis. För det är biofilmen som är problemet.

Nolla

Upplys om vad som då är det? Dessa jävla inlägg här om kors och tvärs. Det är ett stort probs! Men inte många fattar vad detta probs handlar om.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corrosion
Andelen äldre har inte minskat, tvärtom ökat.
Du har alltså totalt fel.

Har du siffror på andelen av befolkningen som är äldre än 80 år?

Det jag kan se, är att Sverige har haft ett enormt inflöde av människor från andra länder. Samtidigt har antalet dödsfall förblivit ungefär detsamma. Det har medfört att Sverige har haft onaturligt lågt antal dödsfall i förhållande till befolkningsmängden.
Citera
2021-12-03, 23:11
Avslutad
Citat:
Jag ville bara veta vilken diskrimineringsgrund du hänvisade till inget annat, men ok.
Som sagt, det du vill veta står klart och tydligt sen kan du spela dum resten av natten om du vill. Ingen går på det, förutom du själv kanske.
Citera
2021-12-03, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Ingenstans har jag hävdat att ovaccinerade dödas. Jag är ovaccinerad och mår bra, ingen frågar mig om någon QR-davidsstjärna.

Du förstår dock inte ens poängen. Det finns medfödda rättigheter som ingen kan ta ifrån oss. Dessa är rätten till frihet, liv, och egendom. Din kropp är din egendom. Ett tvång av vaccinering är ett grovt övertramp när det gäller rätten till egendom.

Ja, bio är inte så farligt. Vem fan bryr sig om bio. Men du måste förstå att det är inte bio som är problemet. Det är att du måste injicera dig med en medicinskt substans för att få delta i samhället som dina och mina förfäder slogs och dog för så att vi ska leva som fria människor med rätten att bestämma över vår kropp. Det är problemet. Är det verkligen så svårt att se helheten? Bio? Vem FAN bryr sig om bio?

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Upplys om vad som då är det? Dessa jävla inlägg här om kors och tvärs. Det är ett stort probs! Men inte många fattar vad detta probs handlar om.

Jag tänker inte upprepa mig en miljon gånger. Jag tycker att jag skriver på begriplig svenska. Kan du inte läsa?
Citera
2021-12-03, 23:12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Jo, när du smittas kommer du att sprida smitta omkring dig. Jag skriver när, inte om. Då kommer du dessutom hjälpa viruset att mutera igen, enligt forskning från Sydafrika. Om du dessutom tillhör det inte försumbara antal som blir riktigt ordentligt sjuk, så kommer du att komma hostandes och gnällandes till vår sjukvård och belasta den helt i onödan. Du kommer att kräva att vi skattebetalare ska lägga våra pengar på vård åt dig, kanske så någon annan blir utan vård. Så jo, andra skadas av din själviskhet.

Ni vaccinerade smittar också, dumbass. Dessutom betalar jag också skatt så jag har precis lika mycket rätt till vård som någon annan om jag nu mot all förmodan skulle bli sjuk i corona.
Citera
2021-12-03, 23:13
Medlem
Petruccianis avatar
Notera kvalitén på argumenten på folk som är FÖR att införa medicinska tvångsåtgärder på folk kontra de som är MOT medicinska tvångsåtgärder på folk. Inse att det enda de gör är att trigga obehagliga psykologiska tendenser precis som man gjorde under WWII i Tyskland. Vissa går på propagandan, andra inte.
Citera
2021-12-03, 23:14
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad är det som säger att en ovaccinerad är den som börjar smittspridningen? På julbordet i Norge där 50 pers fick Omnicron var alla fullvaccinerade och hade precis innan testats negativt.
Nej det kan ju vara en som är vaccinerad som sprider smitta också det är helt riktigt så givetvis måste även vaccinerade iakta de vanliga reglerna om handhygien, avstånd och inte delta vid misstanke om sjukdom.
Citera
2021-12-03, 23:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Som jag skrev i inlägget som jag citerade så handlar det om hur sjuka ovaccinerade riskerar att bli. De som är vaccinerade blir inte lika sjuka och kommer inte att ligga vården till last i lika stor utsträckning.

Kommer du ihåg reportagen om sjuksköterskorna i våras?

Det är osolidariskt att låta vården drunkna i död och elände för att man inte vill vaccinera sig men ändå utsätta sig för risk av smitta.

Om man inte vill vaccinera sig bör man också avsäga sig rätten till gratis vård och betala själv istället.

Jag betalar redan för vården via mina skattepengar. Men får jag tillbaka all skatt jag betalat genom åren så kan jag absolut betala vården själv. Samma resonemang kan appliceras för feta, rökare, bilförare, gymbögar etc. Det blir många pass att utfärda.

Dessutom kan du bli svårt sjuk och dö fast du är vaccinerad. Vaccinet är nämligen ganska värdelöst mot de nya varianterna.
Citera
2021-12-03, 23:15
Medlem
Citat:
Anledningen till vaccinpass är väl för att begränsa att inte många ovaccinerade samlas på samma ställe o smittar varandra inte att dom kan smitta vaccinerade?

Varför får inte naturligt immuna tillträde?
Varför får vaccinerade där den korta verkningstiden passerat med råge ett pass?
Man kan tro det är medicinering i sig som är målet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in