2021-12-03, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
Tänkte tråden skulle vara till för oss som blivit utsatta av statens senaste handlingar att förtrycka oss med restriktioner och ta våra friheter ifrån oss.

Vad gör ni, hur går era tankar och hur ser ni på framtiden?

Din framtid är nog att flytta ut i skogen off-the-grid så vi slipper ditt menlösa gnäll här.
Ta gärna med dig tokstollarna Haddock och
Razz3l då dom icke gör någon nytta för samhället alls. Vassego 🐸
Citera
2021-12-03, 22:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Som sagt. Vi har grundlagar av en anledning, och det är att skydda minoriteten från majoritetens förtryck. Yttrandefrihet, religionsfrihet, och friheten över sin egendom, dvs sin kropp, är ingenting som ”samhället” godtyckligt kan bestämma inte finns längre. Du har gjort valet att bli boskap, men det är inte mer okej för det.

Men ok är det så allvarligt. Har vi majoriteten helt jävla fel här? Skadas man, dör man av vaccin. Av det man läst icke sa nicke. Du har ju kvar din frihet. Kan leva som en eremit, långt bort från andra. Så fattar inte denna klagan. Bara att vi vaccade inte vill att du ska vara nära oss.
Citera
2021-12-03, 22:47
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tycker majoriteten i Tyskland att det är ok att inte spruta sig så borde väl det vara ok att inte vara det? Det är inte som Tyskland anno 30-tal.

Du inser väl att Tyskland anno 30-tal blev det som det blev gradvis över ett antal år.

När man ser tillbaka på historiska händelser så fattar man inte varför folk inte reagerade.
Men dom som levde då vande sig gradvis. Dom upplevde i varje enskilt ögonblick situationen som fullständigt normal. Två år är ett ögonblick historiskt sett, men en väldigt lång tid för oss som genomlever episoden nu. Vi minns knappt längre vilka vi var 2019.

Läste för länge sen nån självbiografisk bok skriven av en förintelseöverlevare. (Minns ej vem men det kan ha varit Imre Kertész.) Jag parafraserar nu men han skrev typ: "Ni som är unga nu måste förstå att för oss var livet i koncentrationsläger helt normalt. Det var 99% tråkig vardag och inget speciellt".
Citera
2021-12-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Själv vaccinerad men börjar allt mer tro att det här kommer inte bli bra i längden vaccinet är alldeles för dåligt.
Ja all fakta som går att få fram ser inte ljus ut.

Jag har inga problem med att man vaccinerar sig, det är upp till var och en och riskgrupper ska definitivt ta sprutorna som erbjuds. Hade jag varit i riskzonen hade jag utan att blinka stått först i kön.

Ska bli intressant och se när munskydden ska på, om det blir skarpt krav denna gång eller om det blir rekommendationer…
Citera
2021-12-03, 22:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Som sagt. Vi har grundlagar av en anledning, och det är att skydda minoriteten från majoritetens förtryck. Yttrandefrihet, religionsfrihet, och friheten över sin egendom, dvs sin kropp, är ingenting som ”samhället” godtyckligt kan bestämma inte finns längre. Du har gjort valet att bli boskap, men det är inte mer okej för det.

Men det är ingen som dödar ovaccinerade. Tagga ner. Inte gå på bio är inte samma som 30-talets Tyskland.
Citera
2021-12-03, 22:52
Medlem
Ghastens avatar
Crybaby gå och hyr en moviebox och beställ hem en pizza.
Skulle ändå inte sätta min fot på något uteställe. Tur dom vaccinerade får gå runt smitta och bli smittade men dom gör det lagligt. Hoppas på riktigt hårda restriktioner för alla inom kort.
Citera
2021-12-03, 22:53
Medlem
Futuretraders avatar
För er som har tagit vaccinet låt mig förklara något för er.

Vaccinet hjälper er på detta sätt:

1:ni riskerar inte att bli "allvarligt sjuka" om ni vaccinerar er.
Men lyssna nu här...ni kan bli sjuka....ja just det av covid, trots att ni är fullvaccinerade!
Om ni undrar varför läs (2)

2:Trots att ni är fullvaccinerad så kan ni smitta andra och även föra viruset vidare...
Detta pga vaccinet skyddar inte er 100 % och dessutom så minskar vaccinets effekt efter ett tag, vilket gör att ni kan bli smittade av corona virus precis som någon som inte har vaccinerat sig.

Bonus: de vaccinerade kommer med stor säkerhet få återkommande booster doser.

Vill ni leva så här ?
Citera
2021-12-03, 22:53
Medlem
Citat:
Men det är ingen som dödar ovaccinerade. Tagga ner. Inte gå på bio är inte samma som 30-talets Tyskland.

Ingenstans har jag hävdat att ovaccinerade dödas. Jag är ovaccinerad och mår bra, ingen frågar mig om någon QR-davidsstjärna.

Du förstår dock inte ens poängen. Det finns medfödda rättigheter som ingen kan ta ifrån oss. Dessa är rätten till frihet, liv, och egendom. Din kropp är din egendom. Ett tvång av vaccinering är ett grovt övertramp när det gäller rätten till egendom.

Ja, bio är inte så farligt. Vem fan bryr sig om bio. Men du måste förstå att det är inte bio som är problemet. Det är att du måste injicera dig med en medicinskt substans för att få delta i samhället som dina och mina förfäder slogs och dog för så att vi ska leva som fria människor med rätten att bestämma över vår kropp. Det är problemet. Är det verkligen så svårt att se helheten? Bio? Vem FAN bryr sig om bio?
Citera
2021-12-03, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fb352931
Ja och det är de ovaccinerade som kommer få skiten.
Munskyddsanvändning vore ett krav under Idol gällande publiken.
Citera
2021-12-03, 22:55
Medlem
Citat:
Men ok är det så allvarligt. Har vi majoriteten helt jävla fel här? Skadas man, dör man av vaccin. Av det man läst icke sa nicke. Du har ju kvar din frihet. Kan leva som en eremit, långt bort från andra. Så fattar inte denna klagan. Bara att vi vaccade inte vill att du ska vara nära oss.

Det finns dokumenterade fall av skador som en följd av vaccinering mot covid. Även om dessa är förhållandevis få så är risken inte 0.
Citera
2021-12-03, 22:56
Moderator
Strix m/94s avatar
Anknytande tråd infogad.

Strix/Mod
Citera
2021-12-03, 22:56
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Så du är ok att bli ifråntagen dina rättigheter bara för att samhället beslutar det? Om staten hade bestämt att du varje lördagkväll skulle bli rövknullad av en hop negrer, hade du varit ok med det också? Var går din gräns för vad staten får göra mot dig?

Inga friheter har tagits ifrån dig. Jag och de flesta andra vill inte umgås med ovaccinerade eftersom de riskerar att bli mycket sjuka om de blir smittade. Kommer du ihåg bilderna av sjukvårdspersonalen i våras?

Orsaken är till vaccinationen är att vi tillsammans ska kunna tillvarata ömsesidiga värden och intressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in