2021-11-25, 20:29
Medlem
Swe1227s avatar
Var det endast vaccinpass på ställen som man kunde dansa på och där det var över 100 personer? Kareokebarer då tex?
Citera
2021-11-25, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Denna text av rådman Magnus Åhammar du tänker på antar jag. Ja, en del tänkvärda frågeställningar där:

https://www.dagensjuridik.se/debatt/en-vaccinerad-ska-inte-behova-sitta-bredvid-en-ovaccinerad/

Ja, det var det! Stort tack!
Citera
2021-11-25, 20:44
Medlem
Jag har något svagt minne av att passet endast kommer att krävas för tillställningar över 100 personer och när det är tillgängligt för allmänheten (??). Är det någon som vet hur det är för nationer eftersom det inte är öppet för allmänheten utan det krävs att man är student och medlem????
Citera
2021-11-25, 20:44
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Folkhälsomyndigheten öppnar nu dörren för att införa vaccinpass.

Man säger att i ett scenario, där framför allt ovaccinerade sprider smittan, är detta en åtgärd man kan komma att realisera.

Nu har vi tagit bort rekommendationen för vaccinerade att testa sig vid symtom. Statistiken kommer då att visa att det är ovaccinerade som är bärare och spridare av smittan.

Rent strategiskt är det solklart att man gör allt stegvis för att pressa alla ovaccinerade att vaccinera sig.

Är detta rätt väg att gå, göra livet så pass krångligt att man inser att vaccinering är lösningen att få leva ett normalt liv?

Kommer tilltron till staten att öka eller minska hos den stora gruppen som valt att inte vaccinera sig?

Länk till inslag:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/folkhälsomyndigheten-vaccinbevis-kan-bli-aktuellt/vi-AAQAyDs

Det är bara början.. Antalet kommer sjunka och modifieras lite för var gång nedåt..Sveriges paradgren är att smyginföra saker lite i taget så att enbart mindre grupper protesterar mot förändringarna. Besluten tas oftast då andra mer "intressanta" ämnen tas upp i regering och riksdag. Då försvinner de obehagliga besluten bakom de större nyheterna.

Snart lär ovaccinerade som lever med vaccinerade tvingas ut eller ta vaccinerna..Det lär väl inte ta slut ens vid gifta par..
Citera
2021-11-25, 22:45
Moderator
Strix m/94s avatar
Anknytande tråd infogad.

Strix/Mod
Citera
2021-11-25, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jättebra av Frankrike. Jag tycker också att det är oroväckande om folk som bara tagit två sprutor ska kunna ha kvar sina vaccinpass på obestämd tid. Själv har jag beställt tid för tredje sprutan nu och jag rekommenderar alla ansvarstagande medborgare att göra detsamma. Bra att vara ute i hyfsad tid om nu den afrikanska varianten kommer hit!
Vad med vaccineringen tycker du är ansvarstagande? Är du i riskgrupp? Om du är fullt frisk så finns det inget ansvarstagande i att vaccinera sig, det är ett egoistiskt beslut att vaccinera sig då du endast skyddar dig själv mot allvarlig sjukdom och/eller död.
Citera
2021-11-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluka94
Spot on. Och därför vill de inte höra något negativt om vaccinet nu när de har det i sig. Och fler doser följe till dess att immunsystemet är helt sabbat och man blir beroende av andra läkemedel för att hålla sig vid liv. Livstids förbrukning, som det heter. Och pengar fortsätter rulla in för Big Pharma.
Varje gång något negativt om vaccinet nämns så blir de påminda om vilket hemskt öde de går till mötes.
Mitt råd är vägra alla följande doser medans tid är för att åtminstone begränsa skadan.

Kan du då vara så vänig att lägga detta på minnet och sen när år gått och inget händer.

Då tycker jag en sån som du kan hålla käften och som minimum ! Sluta håll på med nya konspirationsteorier. För hur var det nyss med G5 masterna som skulle grilla oss på fläcken och vad var det innan det. var det inte G4, och innan det så var G3 totalt jävla dödsstålelivsfarigt.

mellan detta så var det en sväng av vadå ? Allt från elallergi till vad fan som helst och jag vet inte vad som var dummast av det.

Ett tag så skulle vanliga jävla datorer döda oss. Vad var det innan det, Vanlig Fm radio master var livsfarliga. Var det inte en sväng med kemtrails också, och ja just ja. Flouret i tandkrämen och i kommunalt vatten.

Jojo enigt er så skulle man fan dött innan jag var född för farfar min skulle vart steril redan då tamigfan på grund av alla era konspirationsteorier men här är jag fullt livs levande.

Förklara det om du kan din dumme fan.
Citera
2021-11-25, 23:00
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Med era resonemang så kan man ju skita i att använda bilbälte för att man inte känner någon som har skadat sig i en krock utan bilbälte.
Bilbältet är till för att skydda dig själv och den som sitter framför dig, om du nu är i baksätet. Vaccinet är till för att minska statens utgifter genom att få fram något liknande en flockimmunitet.
Citera
2021-11-26, 00:23
Medlem
Citat:
Jättebra av Frankrike. Jag tycker också att det är oroväckande om folk som bara tagit två sprutor ska kunna ha kvar sina vaccinpass på obestämd tid. Själv har jag beställt tid för tredje sprutan nu och jag rekommenderar alla ansvarstagande medborgare att göra detsamma. Bra att vara ute i hyfsad tid om nu den afrikanska varianten kommer hit!

Kör på! Kommer bara att bli en tummetott av detta.
Citera
2021-11-26, 01:07
Medlem
Citat:
Som vaccinet inte hjälper emot?
Citera
2021-11-26, 01:57
Medlem
Slints avatar
Vaccinpass är ett löjligt försök att komma åt ovaccinerade.
I Sverige finns nog den befolkning som har högts tillit till staten i världen.
Här har det inte behövts restriktioner, utan endast rekommendationer. Svennar gör som staten säger. Svenskar blir förvånade när de läser om demonstrationer mot vaccinpass och lockdowns. I Sverige protesterar man inte mot staten, man protesterar MED staten (1 maj demonstationer, mot kriget i vietnam etc). Säger staten att du borde vaccinera dig, då går svennen och vaccinerar sig.
Andelen ovaccinerade (15-20% av befolkningen) är invandrare och en och annan svenne som inte har tillit till staten. Dessa går inte på de tillställningar där man kommer behöva visa upp vaccinpass. De skiter i statens uppmaningar om att gå och vaccinera sig.
Det är bara att lägga ner försöken, lägg ner hela covidhysterin och ignorera att covid ens existerar.
Citera
2021-11-26, 02:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Sverige protesterar man inte mot staten, man protesterar MED staten (1 maj demonstationer, mot kriget i vietnam etc).
Väl talat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in