2021-11-25, 14:29
Medlem
Ta bort.
Senast redigerad av wasp101 2021-11-25 kl. 14:35.
Citera
2021-11-25, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkuttCobain
Är det inte fortfarande så här:

1. Vaccinerad kan bli (till och med omedvetet) sjuk och föra smittan vidare genom att nysa, slicka på ledstång mm mm.
2. Vaccinerad har dock mindre risk att bli allvarligt sjuk och åka på IVA.
3. Ovaccinerad kan bli smittade, även av vaccinerade, och får större chans att åka in IVA charter.
4. Vaccinet går ner till ca 40% skydd efter 7 månader.
5. Inkubationstiden är ca 1vecka.
6. Nya mutationer dyker såklart upp.

Den här ekvationen blir knivig att lösa när vi/EU ser smittan som en vanlig influensa. Kina däremot svetsar igen dörren om bödeln får reda på om du är smittad, samt stänger ner hela regionen.

Det här kommer vi förmodligen aldrig bli av med!

Det vill säga, man ska värna om de ovaccinerade
Citera
2021-11-25, 17:05
Medlem
bluka94s avatar
Vaccinerade smittar vaccinerade.
Ovaccinerade smittar ovaccinerade.
Vaccinerade smittar ovaccinerade.
Ovaccinerade smittar vaccinerade.
Fakta. Punkt.

Tydligen alla knullar alla, hur man än vänder och vrider på det.
Vad är då logiken med vaccinationspass? De vaccinerade som går på evenemang med fler än 100 personer ska exklusivt få smitta varandra utan inblandning av de ovaccinerade, eller vad?
Är det ett sätt att "belöna" de vaccinerade (få dem att känna sig lite finare och lite bättre, utvalda och privilegierade) och straffa de ovaccinerade, kanske?
Slå split bland folket och dela samhället, söndra och härska principen?

Det enda man, med säkerhet, vet är att covidpasset påtvingas inte folket för att stoppa smittspridningen.

Som någon sa/skrev:
"Fungerar vaccinet som det ska så behövs inget covidpass, fungerar inte vaccinet som det ska behövs inget covidpass."
Senast redigerad av bluka94 2021-11-25 kl. 17:26.
Citera
2021-11-25, 17:07
Medlem
Guillounisms avatar
I Frankrike har de nu aviserat att man måste ta en booster-spruta annars kommer vaccinpasset att sluta gälla. Finns det någon anledning att tro att det inte kommer bli likadant här och i andra europeiska länder?

Citat:
From Saturday, all adults in France will be eligible for a Covid booster shot, with it being required by January 15 to ensure their health pass remains valid. Over-65s have already been told to get their third Covid vaccine by December 15. As it stands, health passes are required across the country to access indoor venues, such as restaurants and bars.

https://www.rt.com/news/541324-covid-health-pass-booster-shot/
Citera
2021-11-25, 17:14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
För att han vill använda samma metoder som nazismen, att utföra experiment med otestade mediciner på friska människor.
Det är väl bara Ivermectinförespråkarna som vill gå så långt..
Citera
2021-11-25, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
I Frankrike har de nu aviserat att man måste ta en booster-spruta annars kommer vaccinpasset att sluta gälla. Finns det någon anledning att tro att det inte kommer bli likadant här och i andra europeiska länder?

Det är högst troligt. Vaccinens effekt avtar med tiden och efter 6 mån är det ganska litet skydd kvar (20% enligt en studie men det kan säkert variera). Dessutom är de vaccin vi har idag utvecklade för första varianten covid, det kommer säkert nya vaccin som ska fungera bättre mot delta och nyare varianter. Om det inte ställs krav på att du är vaccinerad senaste x månaderna och med senaste vaccinet blir vaccinbeviset förstås än mer obegripligt.
Edit: Skillnaden är att i Frankrike så har man covidpass och inte vaccinbevis (syftar alltså till att minska smittan istället för att få upp vaccinationsgraden som verkar viktigast i Sverige)
Senast redigerad av femtehjulet 2021-11-25 kl. 17:37.
Citera
2021-11-25, 18:06
Medlem
Kan inte annat att garva åt FHM. Att vaccinerade har varit dom största bovarna till smittspridning är allt annat än en nyhet. Väldigt få med mördar t-celler som dödar viruset utan det lever kvar i våra kroppar. Att det inte kommit upp till ytan förens nu när dom flesta är vaccinerade är för att ”big pharma” styr allt med en järnhand. Pengarna skulle in först innan man fick fler som börja ifrågasätta det halvkassa vaccin som vi har tillgängligt. Så jävla smutsigt. Pengar > liv.
Citera
2021-11-25, 18:15
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism

Jättebra av Frankrike. Jag tycker också att det är oroväckande om folk som bara tagit två sprutor ska kunna ha kvar sina vaccinpass på obestämd tid. Själv har jag beställt tid för tredje sprutan nu och jag rekommenderar alla ansvarstagande medborgare att göra detsamma. Bra att vara ute i hyfsad tid om nu den afrikanska varianten kommer hit!
Citera
2021-11-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galnadoktorn
Jag är medveten om det och jag försöker lära dig hur man går vidare med ytterligare faktorer. Men du verkar inte direkt intresserad av att försöka forma en åsikt grundad i något så visst vi kan sätta punkt där.
Jag var aldrig intresserad av ditt inlägg eftersom jag svarade på ett annat. Det är du som insisterar på att diskutera din ståndpunkt
Citera
2021-11-25, 18:36
Medlem
neiges avatar
Julbordet kom inte undan vaccinpass-kravet. Det ska räcka med en dos?
Citera
2021-11-25, 18:41
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Julbordet kom inte undan vaccinpass-kravet. Det ska räcka med en dos?
Nej. Två. Snart tre. Sen blir det fyra och fem och sex... Ja, det bara fortsätter!
Citera
2021-11-25, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyMayen
Jag var aldrig intresserad av ditt inlägg eftersom jag svarade på ett annat. Det är du som insisterar på att diskutera din ståndpunkt

Försöker inte diskutera bara utbilda och få dig och växa som människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in