2021-11-23, 18:06
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Helt sjukt att man diskriminerar naturlig immuna, en grupp som dessutom kan bli riktig sjuka av vaccinets reaktion på kroppens ospecifika antikroppar.
Ja jag håller helt med, dom borde kunna besöka en läkare som efter en imuntest konstaterar att så är fallet och att dom inte kan få eller smitta någon borde få det infört i Covidpasset.
Citera
2021-11-23, 18:10
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commonality
Covid har en dödlighet lägre än 1,2%. Dessa "åtgärder" är auktoritära och överdrivna och motsvarar inte covids hot.
Man räknar med att uppemot 700.000 människor i Europa kommer att dö fr.o.m idag till mars nästa år p.g.a Covid förutom detta lidande så har vi fulla sjukhus med intensivvårdspatienter som kostar några miljarder Euro. Jag tror de flesta tycker att dessa "åtgärder" är motiverade...
Citera
2021-11-23, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88
Jag måste fråga hur ni tänker, både när det kommer till detta och att ni själva vaccinerade er. Jag menar, Covid är ett virus som inte är dödligt för 99,5% av befolkningen, och den grava majoriteten av de resterande 0,5% utgörs enligt all data av gamla (80+), sjuka och kraftigt överviktiga människor. Det är alltså en betydligt mycket högre chans att ni omkommer i trafiken än av Covid, så varför är ni så skitnödiga? Tycker ni verkligen att det är rimligt att begränsa människors frihet p.g.a. detta? I synnerhet för dem som redan har haft Covid och som p.g.a. det har ett starkare försvar än de som har tagit två sprutor? Lägg på detta till att vaccinerade fortfarande kan smitta, även om risken är lite lägre. Ser ni verkligen inte hur efterblivet allt detta är?

Den enda förklaring som jag kan hitta för allt detta är att det är p.g.a. våra döende etablerade medier. De har gått på knäna länge tack vare internet, alternativa medier och då de har tappat sin trovärdighet p.g.a. all partiskhet, så när Covid kom så blev det som julafton för dem då skräckpropaganda genererar läsare, och med mer läsare så får de mer annonsintäkter och prenumeranter. Denna skräckpropaganda sväljer sedan den större delen av befolkningen likt hur en fågelunge sväljer födan från sin mor, då de flesta tyvärr inte är kritiskt tänkande, utan följer blint flocken. Detta tvingar i sin tur in politiker i ett hörn då de måste framstå som "handlingskraftiga" om de inte vill förlora väljare. Har ni någon annan förklaring?

Jag är f.ö. ingen konspirationsteoretiker och jag tror inte att vaccinet är särskilt farligt, men visst kommer det med risker. För mig så är detta ett politiskt ställningstagande då jag är emot totalitism och auktoritism.

Därför att det provocerar något oerhört när folk skiter i säkerheten. man kan hantera vapen vårdslöst men inte särskilt många dör när folk är vårdslösa. Så varför bry sig om alla mord och skjutningar som sker.

Du kan köra köra runt med bilen full och så kan vi skita i all säkerhet på våra arbeten med dina argument. Du kanske har sett att folk har hjälm på huvudet när man cyklar. Risken att någon händer är ju jätteliten. Jag hoppas att du skiter i allt för du säger ju att det kan man göra för det ena och andra.

Med era resonemang så kan man ju skita i att använda bilbälte för att man inte känner någon som har skadat sig i en krock utan bilbälte.
Citera
2021-11-23, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Man räknar med att uppemot 700.000 människor i Europa kommer att dö fr.o.m idag till mars nästa år p.g.a Covid förutom detta lidande så har vi fulla sjukhus med intensivvårdspatienter som kostar några miljarder Euro. Jag tror de flesta tycker att dessa "åtgärder" är motiverade...

Majoriteten av dessa 700.000 människor kommer vara vaccinerade. Vaccinet är inte effektivt.
Citera
2021-11-23, 18:15
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Majoriteten av dessa 700.000 människor kommer vara vaccinerade. Vaccinet är inte effektivt.
)94% av de som ligger på intensivvårdsplatserna idag p.g.a Covid är ovaccinerade så vet ej om återstående 6% kan kallas för en majoritet...
Citera
2021-11-23, 18:20
Medlem
Citat:
)94% av de som ligger på intensivvårdsplatserna idag p.g.a Covid är ovaccinerade så vet ej om återstående 6% kan kallas för en majoritet...

Majoriteten av de som dör är vaccinerade.
Citera
2021-11-23, 18:22
Medlem
Citat:
Då har du andra siffror än mig. Länk?
Citera
2021-11-23, 18:27
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Majoriteten av de som dör är vaccinerade.
Det skulle innebära att om alla 6% som är ovaccinerade dör så skulle ~95% av de som är ovaccinerade klara sig...
Ja då kan man ju undra varför alla vaccinerar sig
Citera
2021-11-23, 18:29
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Därför att det provocerar något oerhört när folk skiter i säkerheten. man kan hantera vapen vårdslöst men inte särskilt många dör när folk är vårdslösa. Så varför bry sig om alla mord och skjutningar som sker.

Du kan köra köra runt med bilen full och så kan vi skita i all säkerhet på våra arbeten med dina argument. Du kanske har sett att folk har hjälm på huvudet när man cyklar. Risken att någon händer är ju jätteliten. Jag hoppas att du skiter i allt för du säger ju att det kan man göra för det ena och andra.

Med era resonemang så kan man ju skita i att använda bilbälte för att man inte känner någon som har skadat sig i en krock utan bilbälte.

Alla vi som har haft Covid (och inte tillhörde en riskgrupp) är inte bara väldigt smittfria i allmänhet utan även därför extremt säkerhetsmedvetna, till skillnad från alla vaccinerade som springer runt och tror att de är immuna när skyddet knappt verkar vara märkbart efter några månader.

Med ditt resonemang så ska vi alla snart komma att tvingas sälja våra bilar och övriga "farliga" ägodelar så vi kan leasa en defekt trehjuling av Pfizer för 100% av din bruttolön i sex månader, avtalet förlängs därefter på obestämd tid och villkoren kan ändras utan föregående varning utan din rätt till uppsägning. Eller vänta nu...
Senast redigerad av Petrucciani 2021-11-23 kl. 18:32.
Citera
2021-11-23, 18:39
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Covidpasset är digitalt signerat och finns i din telefon ifall du har t.ex. Kvivra eller någon annan digital postlåda.

Jojo, men vem utfärdar dom?
Är det läkare i största allmänhet, är det specifika läkare. Är det läkare och sköterskor? Etc etc.
Citera
2021-11-23, 18:47
Medlem
Czarens avatar
Citat:

Det är bokstavligen 6 pers på IVA i hela Västra Götaland.
Citera
2021-11-23, 18:52
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Jojo, men vem utfärdar dom?
Är det läkare i största allmänhet, är det specifika läkare. Är det läkare och sköterskor? Etc etc.
När du går och vaccinerar dig så får du en spruta i armen och sköterskan gör en notering i en liggare. Vid dagens slut registreras alla vaccinationer hos e-hälsomyndigheten och du kan sedan (efter 7 dagar) antingen hämta ditt covidpass till din telefon/dator eller till din digitala postlåda t.ex. Kivra från covidpass.se.

Du kan skriva ut det om du vill ha det på papper annars funkar det att visa upp det på telefonen. Har du ingen smart telefon kan du beställa ett covidbevis från e-hälsomyndigheten genom att skicka in en blankett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in