2021-11-19, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
OK, det är alltså fritt fram att ta en skärmdump av min frus vaccinpass i min mobil, hon jobbar inom sjukvården och är vaccinerad. Bara en polis eller myndighet kan ändå kontrollera skillnaden. Briljant tänkt där. Vi får skapa en tråd på FB hur man enklast och säkrast förfalskar vaccinpasset.

(FB) Hur få vaccinpass som ovaccinerad? Samlingstråd
Senast redigerad av tacotacotaco 2021-11-19 kl. 09:43.
Citera
2021-11-19, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Folk som inte behöver något annat än en dator för att arbeta, bör alltid jobba hemma. Jävla tramsande att fortfarande hetsa runt kors och tvärs för att ta sig till något meningslöst jävla kontor. Ta upp plats i trafiken och slänga runt med ungarna för att de måste vara på dagis-förvaring 9-10 timmar/dag.

Japp, helt onödigt.
Helt idiotiskt.

De gör om alla misstag varenada år.

Smittan går ner under sommaren, på hösten blir det värre, vintern blir det ännu värre, och när det är som värst inför de jobba hemifrån. Snacka om att inte jobba proaktivt.
Citera
2021-11-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnebostängsel
Det kommer inte behövas placeras ut poliser. Förmodligen enklare att ge bidrag om de upprätthåller det själva.

Wow! Man måste vara bra naiv om man tror att det skulle fungera. Alternativt en myndighets-person som tycker att problem är lösta när dokumenten/regelverken och förbuden är på plats. Nu är det ju skit samma i detta fallet, då hela spektaklet är ett effektlöst skämt. Plus att detta virus och immunitetsgraden, knappast motiverar några inskränkta friheter. Men vi lär väl utgå från den officiella linjen, att syftet är att minska smittspridning.
Citera
2021-11-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Nu är det ju så att de bara uttalat att de vill införa vaxxpass, exakt hur dessa kommer att fungera vet vi inte än. Mig veterligen finns det inget annat land där injicering är det enda alternativet utan undantag, så att Sverige skulle bli det första förefaller inte särskilt troligt. Att de sedan undviker att nämna någonting annat än injicering är sin sak, de vill inte att folk ska tro att det finns några alternativ för att så många som möjligt ska springa och ta sprutan innan de tillkännager vad som faktiskt gäller.
Jag skulle tro att negativt provsvar och antikroppar från genomgången infektion kommer accepteras, åtminstone i någon mån, men om de skulle sagt det redan nu hade färre sprungit och injicerat sig själva i panik.

"Endast vaccinationsbevis kommer att godtas, det vill säga vaccinationsdelen i EU:s digitala covidbevis, vilket innebär att man måste vara vaccinerad."

Direkt från regeringshemsidan, så verkat tydligt de e vägen dom går, sen kan man hoppas som du säger det är för att få en första skära att vaccinera sig indirekt under tvång så och att de sedan lättar men, ah sinnessjukt
Citera
2021-11-19, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Det är väl ingen som hindrar dig från att dö i covid?
Det du hindras från är att smitta ner andra.
Tyvärr måste vi andra fortfarande betala vården av dig men det kanske blir ändring med en annan regering.

Precis som jag måste betala vården för dig som röker, äter ohälsosamt och inte motionerar.
Citera
2021-11-19, 09:50
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tacotacotaco
Läste en artikel i Ny Teknik som var lite intressant.

https://www.nyteknik.se/samhalle/vaccinpass-for-corona-har-ar-allt-du-behover-veta-7014647

"Däremot kan enbart de med nycklar verifiera vaccinpassets äkthet – och det är inte ännu beslutat vilka aktörer som kommer att få tillgång till nycklarna. Hittills är det enbart de myndigheter som pekas ut i EU-förordningen som kan validera bevisens äkthet, vilket gör att det inte går att garantera att ett vaccinpass som visas upp på, exempelvis, ett idrottsevenemang är äkta."

Det är ju egentligen bara att muta en läkare till att hälla ut vaccinet i vasken och se till att man blir införd som vaccinerad... Så har man ett "äkta" vaccinpass som egentligen är falskt...
Citera
2021-11-19, 09:51
Medlem
Packapappaspacks avatar
Ni som pratar om att ni måste betala vården för ovaxxade ni vet att det är större risk för en person runt 30 att bara gå upp ur sängen än att drabbas av svår covid som kräver sjukhusinläggning.
Citera
2021-11-19, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Äh, spänn av.

Varje gång får man läsa halvbakade analyser om vaccinets farligheter hit eller dit. Personligen har jag suttit många timmar med alla möjliga källor från alla håll och kanter och tagit mitt beslut.

De som är kvar och fortfarande tvekar sitter fast i en situation där rykten och larmrapporter tagit ordentligt rot och man blivit duktig intimiderat och sedan går den gamla valsen om ´staten´och dess onda uppsåt igång bara för att förstärka och säkra upp sitt val med sin utvalda flock på någon social plattform (som denna)

Till slut så blir det liksom bara en spiral ner till de mörkaste gömmorna där man på allvar tror att staten är ute efter medborgarnas underkastelse och lydnad.

Rätt många antivaxxare har dessutom odlat en totalcynisk syn på de vaccinerade redan från början. Många gånger man hört från en antivaxxarfyllskalle på FB, att man borde gå iväg och dö som den förgiftade Pfizer råtta man blivit till. Många här resonerar som smygnazister, en del åsikter om ras och kön slinker (ofrivilligt ?) in i texten man skriver. Om det är någon som är mån om ens hälsa , ja inte fan är det en hoper antivaxxare på FB som skriver som krattor och kastar fram länkar tagna från sidor som är designade att bli lockbeten för en illitterat liten reaktionär barnrumpa.

Min uppfattning är att många poserar som ansvarstagande tyckare, men i verkligheten handlar det bara om självupptagna katastroftänkare, av den sorten som är av intet värde för mänskligheten rent allmänt.

Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Lite korkat ändå att du definerar din frihet med att inte behöva ta ett vaccin, och som du faktiskt inte behöver ta

...och samtidigt tycka att friheten att ta sprutan är lika med underkastelse.

Vill man vara solidarisk mot ex.vis Australiens drakoniska regler så går det utmärkt om man tagit sprutan. Liksom om du inte vill ha den.

Men jag är inte förvånat att det blev ett sånt svart/vitt tänkande kring detta. Det bekräftar bara det jag påstått tidigare. Man går snabbt ut och kastar ut halmgubbar till höger och vänster. Det du skrev åskådliggör det väldigt tydligt.

M.a.o. Vad f-n vet du om min åsikt angående Australien Och vad vet du om frihet egentligen,förutom att använda det i fel kontext ?

Ännu en nisse som kommer och dömer på förhand och poserar som frihetens snövita ryttare. Fan vad patetiskt

Ja du, detta rimmade ju inget vidare. Du verkar inte ha något emot att döma på förhand och sätta dig på höga hästen och minsann veta bättre än alla dumma antivaxxarfyllskallar.

Men, du bidrar i alla fall till att göra denna tråd längre än vad den hade behövt bli. Grattis.
Citera
2021-11-19, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Ja, eftersom Tegnell explicit sa att passen inte handlar om att begränsa smittan utan att "öka incitament" för folk att ta sprutan, så ser jag inte vad som hindrar staten att genom hot om exkludering skapar incitament för andra beteenden som de tycker är önskvärda.

Skapa incitament att:
- Inte röka.
- Inte äta skräpmat
- Inte gambla
- Inte äta kött eller annat "klimatskadligt"
- Leva klimatvänligt, mäts med en sorts CO2-budget

Allt detta verifieras då alltså med någon form av pass som myndigheter utfärdar.

Ser inte varför de inte skulle kunna göra det med exakt samma argument som Tegnell använde?

Det är tragikomiskt att han inte ser den starka kopplingen till Kinas lydnadscertifikat. I principen är det exakt samma sak.

Det försöker man redan med punktskatter. Detta överförmynderi är svårare att bedriva med skatt som verktyg. Då återstår att hitta på andra incitament för att få lydiga medborgare. Det man då gör, är att hota med att de som inte kröker nacken, ska tvingas leva ännu mer meningslösa liv bestående av arbete och tv-soffan. Att det finns individer som inte förstår bättre, eller ännu värre, förstår men tycker att det är bra, är fan helt fantastiskt.
Citera
2021-11-19, 09:53
Medlem
Epimaness avatar
Men om man har covidbevis men inte vill visa upp det, blir det diskriminering ifall de nekar en inträde?
Citera
2021-11-19, 09:54
Medlem
LinkBois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Precis som jag måste betala vården för dig som röker, äter ohälsosamt och inte motionerar.

BMI-pass! Kalorilås på matbutiker! Tänk om vi skulle vända på steken och istället tvinga folk att gymma minst 3 gånger i veckan…
Och ja vafan cigg är väll endast lagligt på grund av företagen som hovar in cash.
Citera
2021-11-19, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Var har du fått det ifrån? Your Witch Doctor?:

COVID-19 vaccine gives 5 times the protection of 'natural immunity,' data show

https://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2021/10/covid-19-vaccine-gives-5-times-protection-natural-immunity-data-show

Edit:

Länk fixad!

Finns flera studier som hävdar motsatsen.
Vad är din egen teori om situationen i Norge t.ex. Varför har vi så låga dödstal jämfört med Norge där ännu fler är vaccinerade? KAN det händelsevis har nåt att göra med oss alla som har skydd efter infektionen pga vi inte haft lockdown?

Eller Grekland som har liknande vaccinationstäckning, dödstalen och smittan skenar både bland vaccinerade och ovaccinerade.
Jag väljer att tro på det som faktiskt sker. Att man inte ser detta samband är helt otroligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in