Citat:
Ursprungligen postat av
Truefighter
Nej tyvärr! Nu är det senaste att även vaccinerade måste testa sig vid symptom. Reglerna verkar förändras som vinden/Corona blåser.
Det ändrar ju inte inställningen till själva passet.
Att folk kommer att ha passet som murbräcka innebär självklart inte att samma personer inte kommer att vara tvungna att testa sig när smittan väl kommer. Kruxet är jag tror att det kommer vara fler som blir tvungna att testa sig eftersom de tror att passet gör dem immuna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Siegfrid
Detta.
Ajöss med hänsyn och distans, bara vräk på och hosta rätt ut utan att hålla för munnen. "Jag är ju vaccinerad för fan."
Ja och? Jag kanske också är vaccinerad men det betyder inte att jag vill ha dig hostande mitt uppe i ansiktet.
Har sett detta uppträdande redan och det kommer bara att bli värre. Frikort för idiotiskt beteende.
Ja, syrran har haft en del tjafs med folk som inte fattar det där med att hålla avstånd och det har hänt vid vid flera tillfällen. När hon bett dem att inte vara "in her face" så har hon varje gång blivit upplyst om att restriktionerna är hävda och att personen minsann är vaccinerad så det är ingen fara... Spelar ju ingen roll eftersom man kanske inte vill ha folk för nära inpå oavsett om det är pandemi eller inte.
Med passen kommer det nog bli ännu värre för då kan man ju visat upp ett statligt sanktionerat frikort till att klättra på folk man egentligen inte bör vara i närheten av.