2021-11-18, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Har en kollega som haft det i ett par - tre år, använder det för passage till alla lokaler på jobbet, till ytterdörren hemma och så vidare. En liten plupp kan man känna bakom tummen om man petar, 1500 tror jag han pröjsa. Är nog vanligare än man tror, även om det inte är helt mainstream ännu
Såklart, jag uteslutar inte att det finns sådana individer men steget till att det blir mainstream ligger mycket långt borta om det ens någonsin blir det.
Citera
2021-11-18, 23:19
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
...men i verkligheten handlar det bara om självupptagna katastroftänkare, av den sorten som är av intet värde för mänskligheten rent allmänt.

Bara nedvärderande brunsmetning mm, men positivt att du inte ser något katastrofalt om ingen mer "vaccinerar" sig.
Citera
2021-11-18, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
ju mer tiden går efter att ha läst nyheterna desto mer börjar man inse vilken totalitär, tyrannisk, dekadent avgrund sverige befinner sig i.

fy fan, hur kan man ha röstat fram det här? det måste ju ha varit hjärntvätt och propaganda. för jag kan inte föstå hur normalt funtade människor skulle acceptera sånt här annars.

jag är nästan säker på att siffrorna ljuger rejält. dom som förespråkar den här vaccinationsskiten är en minoritet.

och att 82% skulle vara vaccinerade...det går inte ihop med verkligheten. eller så har folk verkligen blivit så djupt hjärntvättade och gått på lögnen.

Jag blev hjärntvättad i somras, och har tagit båda sprutorna. Det är först nu när man läst lite alternativa källor som man inser hur sjukt detta är. Det är uppenbarligen proppfullt av vaccinations-nazister i denna tråd som älskar sina vacciner och vill försätta alla ovaccinerade i husarrest. Man läser ju kommentarerna som folk fäller. Du kunde inte ha uttryckt dig bättre, en totalitär, tyrannisk, dekadent avgrund!

https://filetransfer.io/data-package/78iGS9T3#link
Citera
2021-11-18, 23:25
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Tycka vad man vill om invandring men jag hoppas iaf att dessa kan sätta kulturella käppar i hjulet för detta vansinne.

Undra om socialkontor, sfi mm. kommer att kräva coronapass?
Citera
2021-11-18, 23:26
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Att staten är ute efter underkastelse och lydnad råder det ingen tvekan om. Australien är ju skräckexemplet. Det skrämmer mig hur folk som du kan bagatellisera detta. Din underkastelse kommer ju att vändas mot dig förr eller senare eftersom du redan har accepterat att staten förhåller sig till dig som sin egendom. Själv väljer jag att leva och dö som en fri människa.

Lite korkat ändå att du definerar din frihet med att inte behöva ta ett vaccin, och som du faktiskt inte behöver ta

...och samtidigt tycka att friheten att ta sprutan är lika med underkastelse.

Vill man vara solidarisk mot ex.vis Australiens drakoniska regler så går det utmärkt om man tagit sprutan. Liksom om du inte vill ha den.

Men jag är inte förvånat att det blev ett sånt svart/vitt tänkande kring detta. Det bekräftar bara det jag påstått tidigare. Man går snabbt ut och kastar ut halmgubbar till höger och vänster. Det du skrev åskådliggör det väldigt tydligt.

M.a.o. Vad f-n vet du om min åsikt angående Australien Och vad vet du om frihet egentligen,förutom att använda det i fel kontext ?

Ännu en nisse som kommer och dömer på förhand och poserar som frihetens snövita ryttare. Fan vad patetiskt
Senast redigerad av Opaque 2021-11-18 kl. 23:28.
Citera
2021-11-18, 23:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Titta på länder som Danmark, Tyskland, Belgien. Man testar lika mycket som förra året. Med vaccinpass infört, ändå ökar smittan. Danmark har hade nyss sin största topp i fall.
Men det är väl ingen som har förnekat det. Jag gör jämförelsen med Bulgarien där man inte vaxxar sig.

Och Tyskland ska vi inte tala om. De har inte lyckats vaccinera tillräckligt.
Citera
2021-11-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Ja man kan ju tycka att genomgången infektion med tillhörande immunitet borde överglänsa allt vaccin.

Men som jag har tolkat det så är det bara möjligt att få vaccinpass max sex månader efter genomgången infektion. Vilket är helt jävla sinnessjukt.

Har man genomgått infektion så är man sannolikt skyddad för en stor del av resten av sitt liv.

Och det är man ju normalt sett också med många olika typer av vaccin som man tar i unga år...

Men det verkar man ju inte kunna bli med detta covid vaccin med tanke på att det ska tas en jävla massa doser.

Nä fy fan. Det finns ingenting i världen som kan få mig att ta detta vaccin.

Jag tror att förändringe kan komma när Israel kommer in på sin 4-5 booster shot. Tror inte befolkningen kommer att ta det hur länge som helst. Då ryker nog den nuvarande regeringen. Användningen av andra typer mediciner som mildrar symptomen känns som en mer rimlig väg att gå. Ivermektin eller Pfizers nya piller som ska fungera snarlikt som Ivermektin med skillnaden att Pfizer har ett dyrt patent
Citera
2021-11-18, 23:30
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Låt ingen jävel sätta sig på er!

Vill du inte ta vaccinet, vik INTE ner dig!

Låt dem porta oss från arrangemang, restaurang, affärer, HÅLL UT.

För mig personligen är jag beredd att förlora jobb och hem för detta, ibland MÅSTE man välja den hårda vägen för att vara ärlig mot sig själv och sina principer!

Ge. Inte. Upp. Vänner.

Helt rätt.
Det här får bli kullen man är beredd att dö på.
Mig kan de inte muta med resor och konserter. Jag spelar inte med min hälsa för så kortsiktiga nöjen.
Dags att skilja agnarna från vetet.
Citera
2021-11-18, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnebostängsel
Man får utgå ifrån att frågan gäller dagsläget, eftersom inget annat specificeras. I dagsläget kan de inte sparka en.
Jag läste det igen och håller med dig.
Citera
2021-11-18, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
och att 82% skulle vara vaccinerade...det går inte ihop med verkligheten. eller så har folk verkligen blivit så djupt hjärntvättade och gått på lögnen.

SCB hävdar att det fanns 543 720 personer över 80 år i Sverige per 31/12-2020.
Folkhälsomyndigheten säger att det dubbelvaccinerats 566 562 personer över 80 år.

FANTASTISKT!
Citera
2021-11-18, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutcut1337
väljer samhället att införa apartheid för ovaccinerade (vilket jag personligen tror är en bra mycket högre antal än vad FHM ens i närheten publicerar) och väljer att pissa på den delen som består utav till största dels hederlig befolkning så kommer vaccinpass bara att gynna det kriminella skuggsamhället och lär nog sluta i en jävla massa korruption.
svarta gym, klubbar och fejkade vaccinationspass. (att muta en arbetande sjuksköterska är inte allt för svårt..)
affärsmöjligheterna är oändliga för denna våg utav nya kunder...

Ja, Maggan har redan som det är nu ärvt mängder av problem efter Löfven. Lägg till alla problem som kommer att uppstå med vaccinpass så kommer hon att få hantera en riktig shitstorm. Blir nog till att öka antalet bag in box per vecka för att orka med stressen.
Citera
2021-11-18, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ja, Maggan har redan som det är nu ärvt mängder av problem efter Löfven. Lägg till alla problem som kommer att uppstå med vaccinpass så kommer hon att få hantera en riktig shitstorm. Blir nog till att öka antalet bag in box per vecka för att orka med stressen.

Kan det kanske vara därför som Regeringen överlåter till Riksdagen att ta beslutet om införande av vaccinpasset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in