2021-11-19, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Folk som vägrar vaccinet ska självklart inte få delta i samhället.

Det är ju samma sak med personer som har aids. De lever ju också under vissa restriktioner och får verkligen inte knulla runt / skvätta omkring hur som helst. Hur skulle det annars se ut? Vanliga krograggare skulle ju riskera att smittas av själviska empatilösa aidsfall överallt? Nej, så kan vi inte ha det. Samma tänk bör gälla med ovaccinerade.

Är du vaccinerad mot aids?

Hade varit mer logiskt om man testade sig innan man går in på stora event. Och att staten betalade det kalaset
Citera
2021-11-19, 07:52
Medlem
PA-Staffans avatar
Mycket tråkig utveckling. Om än väntad.

Viktigast nu är att inte dansa efter den pipa som försöker dela upp vaccinerade mot andra. Den polariseringen är deras enda väg framåt med den här typen av kontroll.

Särskilt motståndare till vaccin och vaccinpass behöver nu tänka på vart man riktar sitt missnöje, och hur. Det är er man kommer demonisera, och det ni sett hittills är tyvärr ingenting från det som komma skall.

Planen är som vanligt, inget tvång kommer behövas för "nästa steg". Man kommer se till att de som är inne i systemet kommer kräva fler restriktioner. Av rädsla och ilska.

Vill inte ens tänka vad de tänker låta hända.

Det har nog aldrig funnits något så viktigt att bojkotta.
Citera
2021-11-19, 07:58
Medlem
Gunnebostängsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Om det blir vaccinpass, vad är oddsen på att dessa kommer följas vid moskeer och liknande?
Tror ni svenska staten kommer placera ut poliser vid moskeer och se till att detta följs?
Det var många år sedan Sverige brydde sig om svenskarna.

Det kommer inte behövas placeras ut poliser. Förmodligen enklare att ge bidrag om de upprätthåller det själva.
Citera
2021-11-19, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tycker tvärtom att vi ska uppmuntra dem att fortsätta med sitt anti-vaxxande.

Vad samhället behöver är en rejäl purge av kognitivt belastade människor.

Så låt dem hålla på!
Många av oss har redan ett bättre skydd än er som tagit det värdelösa vaccinet. Men i era skallar finns det bara ovaccinerade och vaccinerade. Fortsätt intala dig att du har det bästa skyddet. Stackars sate.
Citera
2021-11-19, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Om det nu är så att 20-åringar i bra skick riskerar att överbelasta sjukvården för att de inte tar globalistsprutan så måste det vara riktigt jävla illa för sjukvården med alla chipsätande, rökande fetton som vi har i det här landet.

Då borde vi kanske passa på att införa ett Hälsopass också?

Om du röker eller är allmänt överviktig så ska du inte få ha rätt till någon sjukvård.

Du är ju bara en onödig börda för sjukvården , eller hur är det det brukar det låta från alla vaccindårar?

Ja, eftersom Tegnell explicit sa att passen inte handlar om att begränsa smittan utan att "öka incitament" för folk att ta sprutan, så ser jag inte vad som hindrar staten att genom hot om exkludering skapar incitament för andra beteenden som de tycker är önskvärda.

Skapa incitament att:
- Inte röka.
- Inte äta skräpmat
- Inte gambla
- Inte äta kött eller annat "klimatskadligt"
- Leva klimatvänligt, mäts med en sorts CO2-budget

Allt detta verifieras då alltså med någon form av pass som myndigheter utfärdar.

Ser inte varför de inte skulle kunna göra det med exakt samma argument som Tegnell använde?

Det är tragikomiskt att han inte ser den starka kopplingen till Kinas lydnadscertifikat. I principen är det exakt samma sak.
Citera
2021-11-19, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
SCB hävdar att det fanns 543 720 personer över 80 år i Sverige per 31/12-2020.
Folkhälsomyndigheten säger att det dubbelvaccinerats 566 562 personer över 80 år.

FANTASTISKT!
det låter som att dom vill mörda av dom gamla konservativa med sunda värderingar.....
Citera
2021-11-19, 08:25
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Milhouse Kristersson & co vill nu stoppa dina friheter även på restaurang och krogen.

https://sverigesradio.se/artikel/m-vill-ha-vaccinpass-aven-pa-restauranger

1,2 miljoner som inte vaccinerat sig, vilka partier var det nu igen som inte ville ha covidpass? Det partiet som motsäger sig får min röst nästa val iaf.

Jag resonerar så jag med. Skiter fullständigt i alla andra frågor.
Citera
2021-11-19, 08:31
Bannlyst
hur stor chans tror ni det är att regeringen skickar ut vaxxpoliser och knackar dörr?

ska man verkligen sjunka så lågt att bli vaxxad av en polis med rosa hår och anknäbb? vilket hån det skulle vara. ingen normalt funtad människa kommr acceptera det.
Citera
2021-11-19, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Är man kränkt av ett pass som hindrar från nöjen då är man rätt bortskämd av samhället när det dessutom är valfritt. Att man sedan tror att tex ryska duman inte styrs av Putin utan mörka Illuminatisekter har man livlig fantasi . Att de dessutom konspirerar globalt med Eu, Trump, kina , Iran Israel etc som bråkar om allt annat . Hur förklaras det ?? Du som har facit

Inbillar du dig att ordet "kränkt" är något slags trollspö som man vinner debatter med? Jag kan lika gärna hävda att du är "kränkt" över att folk är emot vaccinpasset, men vad vore sagt med det? Man framstår bara som en lika stor idiot som du är. Det vill man ju inte.

Vidare så finns det absolut ingenting som talar för att det här bara kommer stanna vid "ett pass som hindrar från nöjen" (din svenska är helt fruktansvärd), utan det kommer utökas till att hindra rörligheten för människor på en lång rad plan i samhället. Vaccinerade kommer också drabbas och få ta eviga boostinjektioner för att få behålla sina vaccinationspass. Vaccinerade kommer också att utsättas för lockdowns, som är fallet på Gibraltar, som är fallet i Australien. Er inbillade VIP-status som vaccinerade kommer att vara väldigt bräcklig.

Det behövs ingen total konspiration för att få ihop detta, det räcker med att inflytelserika aktörer drar i rätt trådar, mycket av utvecklingen sker också progressivt med länder som tar efter andra länder och forskare som utsätts för tryck från andra osv. Du tror inte på tyranni eftersom du är kvar i högstadiet och tror att det är riksdag och regering bestämmer, och Magdalena Andersson kan ju absolut inte vara en tyrann, "Haha, det är ju min snälla sossemamma Maggan, hur skulle hon kunna vara en tyrann?!"

Jag har inte facit. Ingen har facit. Däremot har jag kunskap. Jag tror tyvärr inte att du är i stånd att bilda dig i den här frågan.
Citera
2021-11-19, 08:41
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
hur stor chans tror ni det är att regeringen skickar ut vaxxpoliser och knackar dörr?

ska man verkligen sjunka så lågt att bli vaxxad av en polis med rosa hår och anknäbb? vilket hån det skulle vara. ingen normalt funtad människa kommr acceptera det.
Det finner jag högst osannolikt då det otvetydigt skulle innebära explicit tvång och då skulle den tunna fernissan av frivillighet visa sig falsk. De som inte frivilligt injicerar sig själva kommer kanske förbjudas att vistas på allmänna platser, de kommer kanske nekas arbete, bostad och även socialbidrag, kanske går det så långt som att de skeppas till karantän/koncentrationsläger, men explicit tvång kommer förmodligen aldrig ske.
Citera
2021-11-19, 08:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Många av oss har redan ett bättre skydd än er som tagit det värdelösa vaccinet. Men i era skallar finns det bara ovaccinerade och vaccinerade. Fortsätt intala dig att du har det bästa skyddet. Stackars sate.
Var har du fått det ifrån? Your Witch Doctor?:

COVID-19 vaccine gives 5 times the protection of 'natural immunity,' data show

https://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2021/10/covid-19-vaccine-gives-5-times-protection-natural-immunity-data-show

Edit:

Länk fixad!
Senast redigerad av arbetet 2021-11-19 kl. 09:16.
Citera
2021-11-19, 08:46
Medlem
F.Hansens avatar
Vad innebär detta i praktiken? Att folk eventuellt måste ta 2 sprutor om året?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in