Citat:
Ursprungligen postat av
Flugpappa
Är man kränkt av ett pass som hindrar från nöjen då är man rätt bortskämd av samhället när det dessutom är valfritt. Att man sedan tror att tex ryska duman inte styrs av Putin utan mörka Illuminatisekter har man livlig fantasi . Att de dessutom konspirerar globalt med Eu, Trump, kina , Iran Israel etc som bråkar om allt annat . Hur förklaras det ?? Du som har facit
Inbillar du dig att ordet "kränkt" är något slags trollspö som man vinner debatter med? Jag kan lika gärna hävda att du är "kränkt" över att folk är emot vaccinpasset, men vad vore sagt med det? Man framstår bara som en lika stor idiot som du är. Det vill man ju inte.
Vidare så finns det absolut ingenting som talar för att det här bara kommer stanna vid "ett pass som hindrar från nöjen" (din svenska är helt fruktansvärd), utan det kommer utökas till att hindra rörligheten för människor på en lång rad plan i samhället. Vaccinerade kommer också drabbas och få ta eviga boostinjektioner för att få behålla sina vaccinationspass. Vaccinerade kommer också att utsättas för lockdowns, som är fallet på Gibraltar, som är fallet i Australien. Er inbillade VIP-status som vaccinerade kommer att vara väldigt bräcklig.
Det behövs ingen total konspiration för att få ihop detta, det räcker med att inflytelserika aktörer drar i rätt trådar, mycket av utvecklingen sker också progressivt med länder som tar efter andra länder och forskare som utsätts för tryck från andra osv. Du tror inte på tyranni eftersom du är kvar i högstadiet och tror att det är riksdag och regering bestämmer, och Magdalena Andersson kan ju absolut inte vara en tyrann, "Haha, det är ju min snälla sossemamma Maggan, hur skulle hon kunna vara en tyrann?!"
Jag har inte facit. Ingen har facit. Däremot har jag kunskap. Jag tror tyvärr inte att du är i stånd att bilda dig i den här frågan.