2021-11-18, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Ni som inte vaccinerar er syftade jag givetvis på. Tryck hemma och ha era värdelösa liv så kan vi andra ha vårat samhälle öppet.

Var ärlig nu , när gick du ut senast ? det är såna som du som skriker att ni tänker vara ute i samhället och göra massa saker , men ni är samtidigt för rädda att vara med oss ovaccinerade , det går inte ihop.Dom som jag känner har tagit vaccinet skiter fullständigt i om jag är vaccinerad eller inte.

Jag misstänker att du aldrig går ut nånsin..
Citera
2021-11-18, 22:54
Bannlyst
ju mer tiden går efter att ha läst nyheterna desto mer börjar man inse vilken totalitär, tyrannisk, dekadent avgrund sverige befinner sig i.

fy fan, hur kan man ha röstat fram det här? det måste ju ha varit hjärntvätt och propaganda. för jag kan inte föstå hur normalt funtade människor skulle acceptera sånt här annars.

jag är nästan säker på att siffrorna ljuger rejält. dom som förespråkar den här vaccinationsskiten är en minoritet.

och att 82% skulle vara vaccinerade...det går inte ihop med verkligheten. eller så har folk verkligen blivit så djupt hjärntvättade och gått på lögnen.
Citera
2021-11-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ok, är det så konstigt att man ifrågasätter vaxxet när inte ens de med två jabbar räknas som skyddade, dessutom för en sjukdom som är i ungefärlig nivå med en vanlig influensa?

Ger man efter för ett vaccinpass så accepterar man samtidigt att staten kan villkora våra friheter och därmed behandla befolkningen som sin egendom. Att acceptera vaccinpassen är att acceptera att bli statens slav i praktiken. Det här borde skrämma vemsomhelst mer än någon som förhåller sig skeptisk till ett vaccin som uppenbarligen inte är riskfritt.

Notera även att alla vacciner har blivit stoppade eller pausade någonstans, vilket är märkligt eftersom alla dessa ansågs vara vägen till frälsning för hela mänskligheten. Det tycks som man har slarvat med den allsmäktiga vetenskapen någonstans, vilket ju är märkligt eftersom sådana som du förhåller sig till vetenskapen som Guds ord.

Vaccinen handlar om allt annat än hälsa, det är ett instrument för att kontrollera folk. Höj blicken. Det har aldrig handlat om omsorg för folks hälsa vilket dumheterna med vaccinpass bevisar. Den frihet vi ger ifrån kommer vi aldrig få tillbaks gratis. En inskränkning för andra är en inskränkning även för dig även om du för stunden tillhör den gynnade gruppen.

P.S.

"The best way to take control over a people and
control them utterly is to take a little of their
freedom at the time, to erode rights by a thousand
tiny and almost imperceptible reductions. In this
way, the people will not see those rights and
freedoms being removed until past the point at which
these changes cannot be reversed."
Så är det! Politiker vill ha mer makt och är beredda att förverkliga det hur som helst. Jag är inte emot politik men detta har fått gå för långt! Ge tillbaks makten till folket och låt de få bestämma över sina liv. Många tiger och andra talar!
Citera
2021-11-18, 22:56
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
Har en familjemedlem som jobbar på akuten, fick reda på att denne stött på fyra personer som insjuknat i C19 (samtliga vaccinerade)!!! What men det är ju ett vaccin? Men hallå FHM sa ju... Tegnell.. men ..

Jag vaccinerar mig mot influensan varje år, blir fan aldrig sjuk i säsonsinfluensa. Den skiten vi blir påtvingade mot C19 är fan inget vaccin. Statistiken talar emot det.
Troll
Citera
2021-11-18, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Bäst att preppa i ordning en koja i Lappland
hellre det. skulle aldrig bo i en smutsig stad så som din typ har förgört våra städer med invandrare!
you got vaxx'd motherfucka!
Citera
2021-11-18, 23:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Ni som inte vaccinerar er syftade jag givetvis på. Tryck hemma och ha era värdelösa liv så kan vi andra ha vårat samhälle öppet.
Ja, genom att acceptera att staten kan villkora din frihet. Du blir en fri slav. Vem vet när dessa bestämmelser kommer att användas mot dig? Det kommer att ske eftersom du nu frivilligt har accepterat statens rätt att förhålla sig till dig som sin egendom.
Citera
2021-11-18, 23:02
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Det har aldrig handlat om omsorg för folks hälsa vilket dumheterna med vaccinpass bevisar.

Äh, spänn av.

Varje gång får man läsa halvbakade analyser om vaccinets farligheter hit eller dit. Personligen har jag suttit många timmar med alla möjliga källor från alla håll och kanter och tagit mitt beslut.

De som är kvar och fortfarande tvekar sitter fast i en situation där rykten och larmrapporter tagit ordentligt rot och man blivit duktig intimiderat och sedan går den gamla valsen om ´staten´och dess onda uppsåt igång bara för att förstärka och säkra upp sitt val med sin utvalda flock på någon social plattform (som denna)

Till slut så blir det liksom bara en spiral ner till de mörkaste gömmorna där man på allvar tror att staten är ute efter medborgarnas underkastelse och lydnad.

Rätt många antivaxxare har dessutom odlat en totalcynisk syn på de vaccinerade redan från början. Många gånger man hört från en antivaxxarfyllskalle på FB, att man borde gå iväg och dö som den förgiftade Pfizer råtta man blivit till. Många här resonerar som smygnazister, en del åsikter om ras och kön slinker (ofrivilligt ?) in i texten man skriver. Om det är någon som är mån om ens hälsa , ja inte fan är det en hoper antivaxxare på FB som skriver som krattor och kastar fram länkar tagna från sidor som är designade att bli lockbeten för en illitterat liten reaktionär barnrumpa.

Min uppfattning är att många poserar som ansvarstagande tyckare, men i verkligheten handlar det bara om självupptagna katastroftänkare, av den sorten som är av intet värde för mänskligheten rent allmänt.
Citera
2021-11-18, 23:04
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
hellre det. skulle aldrig bo i en smutsig stad så som din typ har förgört våra städer med invandrare!
you got vaxx'd motherfucka!

Aha, så du är inte alls delaktig i samhället i övrigt ? Imagine my surprise ! Var jobbar du någonstans ? Samhall ?
Citera
2021-11-18, 23:08
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Förlåt om jag var otydlig. Jag trodde att du skulle begripa. Just nu så dör 0 personer per dag av Covid Gibraltar.

Det har dött 98st ja, men de dog när populationen var ovaccinerad och utan att ha någon källa så misstänker jag att de flesta av de döda är ovaccinerade.

Skriver man slarvigt det som inte stämmer kan någon som läser tro det och kanske misstänka det gjorts medvetet. Så tog dig på orden. alla 98 dog för övrigt inte i våg mellan vinter och vår 2021. 4 döda sen augusti.

Om alla dött när alla var ovaccinerade (viiket dock är fel) behövde du inte blott "misstänka" alla var ovaccinerade, men du spekulerar bara vilt och slarvigt samt med fel.

Självklart 0 döda enskilda dagar. Sprids totalt antal döda i covid ut över 19 månader i 30 000-befolkning fås ca 1 död i vecka. Inte orimligt tolka det du skrev som försök att vilseleda.

"Vaccinets" effekt i närtid hos äldre och riskgrupper, med färre infekterade och döda, okontroversiellt, men effekt avtar. Nya uppgångar i infekterade ser vi även på Irland, nu typ 7 gånger fler per capita än i Sverige (ca 4000 per dag där, ca 1000 här).
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/ireland/

Israel har nyligt en topp i döda som passerats:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/israel/

När det gäller Gibraltar har senaste ca veckas uppgång i fall varit påfallande, med långt fler fall per capita än Irland och 2 % (ca 600} av befolkningen sjuka. Hur det kommer att påverka döda, som eftersläpar flera veckor, vet vi inte än.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/gibraltar/

Över kommande år blir det med tanke på långtidseffekt - som avtagande immunitet, ADE mm - olika länders dödstal intressanta att följa.

Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det finns inget som bevisar det.

https://healthfeedback.org/claimreview/vaccination-enhances-immunity-in-people-who-previously-had-covid-19-little-evidence-for-claim-that-t he-amish-community-in-lancaster-county-pa-have-herd-immunity/

Det där var argument som platsar i på fact check-sidor. Att man inte testar Amish är inget motbevis på att de inte har problem. Lite som när fact-checkers skrev att infertilitet av vaccinet var falskt månader efter vaccinering startat, eftersom ännu inga studier visat att kvinnor kan bli infertila. Hade ej funnits någon data att studera, därför sades misstanke/risk att biverkning kan vara infertilitet vara "FALSE". Ologiskt i överkant.

Observeras Amish ser vi resultatet av flock-immunitet. Inga registrerbara problem alls.

Det andra nämnda argumentet är "experter" som hävdar att vaccinering när man fått naturlig immunitet skulle stärka immunitet ytterligare. Det har dels inget att göra med hur Amish har det med sjukdomen och påståendet är inkorrekt enligt andra experter.

Säkert är dock att dessa FALSE-stämplande fact checkers oftas är betslda av globalister. I många fall är Gates & Melinda Foundation stor finansiär, men även Pfizer är investerade där.
Senast redigerad av ankademiker 2021-11-18 kl. 23:13.
Citera
2021-11-18, 23:10
Medlem
Citat:
Äh, spänn av.

Varje gång får man läsa halvbakade analyser om vaccinets farligheter hit eller dit. Personligen har jag suttit många timmar med alla möjliga källor från alla håll och kanter och tagit mitt beslut.

De som är kvar och fortfarande tvekar sitter fast i en situation där rykten och larmrapporter tagit ordentligt rot och man blivit duktig intimiderat och sedan går den gamla valsen om ´staten´och dess onda uppsåt igång bara för att förstärka och säkra upp sitt val med sin utvalda flock på någon social plattform (som denna)

Till slut så blir det liksom bara en spiral ner till de mörkaste gömmorna där man på allvar tror att staten är ute efter medborgarnas underkastelse och lydnad.

Rätt många antivaxxare har dessutom odlat en totalcynisk syn på de vaccinerade redan från början. Många gånger man hört från en antivaxxarfyllskalle på FB, att man borde gå iväg och dö som den förgiftade Pfizer råtta man blivit till. Många här resonerar som smygnazister, en del åsikter om ras och kön slinker (ofrivilligt ?) in i texten man skriver. Om det är någon som är mån om ens hälsa , ja inte fan är det en hoper antivaxxare på FB som skriver som krattor och kastar fram länkar tagna från sidor som är designade att bli lockbeten för en illitterat liten reaktionär barnrumpa.

Min uppfattning är att många poserar som ansvarstagande tyckare, men i verkligheten handlar det bara om självupptagna katastroftänkare, av den sorten som är av intet värde för mänskligheten rent allmänt.
Nej! I just detta ämne har du tyvärr fel men uppskattar i övrigt dina fina kommentarer här på FB. Men jag respekterar dit val naturligtvis liksom jag kräver av andra att respektera min egen medicinering. Jag kan betala en hög skatt men vad som stoppas i min kropp vill jag välja själv utan diskriminering och särbehandling.
Senast redigerad av Truefighter 2021-11-18 kl. 23:12.
Citera
2021-11-18, 23:11
Medlem
väljer samhället att införa apartheid för ovaccinerade (vilket jag personligen tror är en bra mycket högre antal än vad FHM ens i närheten publicerar) och väljer att pissa på den delen som består utav till största dels hederlig befolkning så kommer vaccinpass bara att gynna det kriminella skuggsamhället och lär nog sluta i en jävla massa korruption.
svarta gym, klubbar och fejkade vaccinationspass. (att muta en arbetande sjuksköterska är inte allt för svårt..)
affärsmöjligheterna är oändliga för denna våg utav nya kunder...
Citera
2021-11-18, 23:14
Avslutad
Citat:
Äh, spänn av.

Att staten är ute efter underkastelse och lydnad råder det ingen tvekan om. Australien är ju skräckexemplet. Det skrämmer mig hur folk som du kan bagatellisera detta. Din underkastelse kommer ju att vändas mot dig förr eller senare eftersom du redan har accepterat att staten förhåller sig till dig som sin egendom. Själv väljer jag att leva och dö som en fri människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in