2021-11-17, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Nej det är inte frågan om någon solklar diskriminering. Dessutom väger smittskyddslagen mycket tungt här. Det är väl heller inte helt uteslutet att man liksom i andra länder också kommer att kunna komplettera med ett covidtest som är ett visst antal timmar gammalt om man inte är vaccinerad. Men vi får väl se.

Jo det är solklar indirekt diskriminering.

Även om man kompletterar med ett test är det diskriminering.

På vilket sätt väger smittskyddslagen tungt menar du? Vi har ju haft ett öppet samhälle i snart två månader, så att smittskyddslagen skulle väga tungt fallerar väl lite...
Citera
2021-11-17, 20:37
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Att Sverige för närvarande har relativt till andra länder i västvärlden otroligt låg smittspridning, trots att Sverige i särklass är det land som haft minst åtgärder för att förhindra just smittspridning, visar just hur pass totalidiotisk den Corona-politik som förs i västvärlden är. Sverige fungerade tidigare som kontrollgrupp och resultatet var förödande för vaxxpass- och lockdown-förespråkarna, då detta otvetydigt visade att vaxxpass och lockdowns inte bara är meningslösa utan rent av kontraproduktiva och skadliga. Lösningen på problemet är det som hände i dag; att införa vaxxpass och i förlängningen säkerligen lockdowns även i Sverige och på så vis eliminera kontrollgruppen.
Att Sverige just nu ligger bra till beror på mindre åtgärder under 2020. De flesta svaga dog då och det hade de gjort av andra orsaker i alla fall. Nu ser det bättre ut i Sverige för alla svaga redan är döda.
Citera
2021-11-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Du kanske kan starta något nytt me tooo för de kränkta av covidpassen . Va lite kreativ vettja ..
Du går upp i rankning på båda listorna as we speak
Citera
2021-11-17, 20:39
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Jag har inte bett "samhället" att ställa upp för mig och erbjuda mig ett undermåligt vaccin som jag inte behöver.

Du belyser på ett tydligt sätt att staten fungerar likadant som beskyddarverksamhet gör för kriminella organisationer.

Om du inte förstått det så är vi staten och samhället både du och jag . Och en överväldigande majoritet vill skydda samhället med de medel vi har. Vill man då nyttja hela samhället får man göra vissa ansträngningar.. vaccin är valfritt och då kan man vid nej ev missa puben och något evenemang.. gjorde man inte värnplikten förut i syfte att skydda samhället kunde man få skaka galler.. same same princip
Citera
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Det svarar inte på frågan varför judarna som styr världen skulle börja med att vaccinera Israels befolkning. De hatar ju vita, menar ni, och då vore det rimligare om de börjat i t.ex. Tyskland.

Judarna blir fortfarande inte vaccinerade på riktigt. Om du inte förstår det så finns det ingen som kan hjälpa dig.

Israel samarbetade f.ö med Pfizer international för att tillverka vaccinet.
Här får du höra själv, hoppas du tål deras skitfula språk:
https://www.goyimtv.tv/v/3271463261/Dr--Albert-Bourla-crowned-honorary-Jew-of-2021

"This year it was the partnership between the state of Israel and Pfizer international.
The special connection that was weaved between the state of Israel and Mr Albert Bourla, the company's chairman, one of the most influential sons of the jewish people over the course of this year, led to the great vaccination operation, and brought a message of hope to the entire world."
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Sinnessjuk fitta är du
Oj, här har vi en som känner sig träffad.

Så oerhört skönt att samhället äntligen sätter ner foten mot ovaccinerade foliehattar som dig.

Längtar efter dagen när ni blir portade överallt. Själviska idioter.
Citera
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Ännu värre är det för dom som fått det i arv pga genetik
Hur tänker du nu?
Är diabetes typ 1 ärftligt?
Ett barn till en förälder med typ 1-diabetes löper mindre än fem procents risk att också få sjukdomen. Om båda föräldrarna har typ 1-diabetes ökar risken för barnet till mellan 10 och 20 procent. Men nio av tio av alla barn som insjuknar har ingen nära släkting med typ 1-diabetes.
Citera
2021-11-17, 20:40
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Handlar om great awakening. Globalt uppvaknande. Att få fler får som du att vakna upp så vi kan bygga en ny och bättre värld. Det värsta som kan hända globalisterna är att fler bryter hjärntvätten. Det är därför det censureras som bara den och det är därför vi fritänkare attackeras så hårt i massmedia.

Ja precis, jag citerar min signatur: Man är inte paranoid om hela världen faktistk ÄR ute efter dig.

Eller som min favoritteori, Big Care / Big Hospital sprider antivaccinpropaganda för att driva upp antalet vårdtimmar och kunna debitera mer.
Senast redigerad av skogsmaran 2021-11-17 kl. 20:43.
Citera
2021-11-17, 20:41
Medlem
Jag fick en svår allergisk reaktion på första dosen av Pfizer, och fick rak besked från läkare att undvika dos två om jag ville leva.
41 bast, så har jag två val; avstå socialt umgänge med kompisar, eller lägga 10000kr+ på PCR-testar per år.
Vem ska betala testarna för de som vill, men inte kan vaccinera sig?
Citera
2021-11-17, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Hur tänker du nu?
Är diabetes typ 1 ärftligt?
Ett barn till en förälder med typ 1-diabetes löper mindre än fem procents risk att också få sjukdomen. Om båda föräldrarna har typ 1-diabetes ökar risken för barnet till mellan 10 och 20 procent. Men nio av tio av alla barn som insjuknar har ingen nära släkting med typ 1-diabetes.
Behöver inte vara typ 1. Kan också vara typ 2 som uppstår senare i livet
Citera
2021-11-17, 20:42
Medlem
NeinChads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Sverige fungerade tidigare som kontrollgrupp och resultatet var förödande för vaxxpass- och lockdown-förespråkarna, då detta otvetydigt visade att vaxxpass och lockdowns inte bara är meningslösa utan rent av kontraproduktiva och skadliga. Lösningen på problemet är det som hände i dag; att införa vaxxpass och i förlängningen säkerligen lockdowns även i Sverige och på så vis eliminera kontrollgruppen.
Ja det verkar inte bättre, men så länge jag lever så kommer jag att tillhöra den ovaccinerade kontrollgrupen.
Citera
2021-11-17, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Oj, här har vi en som känner sig träffad.

Så oerhört skönt att samhället äntligen sätter ner foten mot ovaccinerade foliehattar som dig.

Längtar efter dagen när ni blir portade överallt. Själviska idioter.
Ju mer du skriver desto mer är jag säker på att de val jag gör är de rätta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in