2021-11-16, 23:19
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det kommer aldrig bli något vaccinpass.
Om det hade varit aktuellt skulle det varit så i våras men knappast nu.
Regering och FHM har redan gjort klart att de ovaccinerade får skylla sig själva om de blir sjuka.

Så antivaxxers, slappna av, det kommer inte hända något alls.
Men gör gärna något åt er oro för allt möjligt ni hittar på. Det är nog skadligt för er.

Jag hoppas du har rätt.

Spontant känns pro "vaccinarna" mer hysteriska och aggressiva än tvärtom. Verkar i nov 2021 som att det finns mer "oro" hos pro-gänget som vill tvinga, plåga, döda osv de som ej tagit " vaccinet".
Citera
2021-11-16, 23:30
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Inför man vaccinpass kommer alla antivaxxande posörer vaccinera sig på nolltid.
Citera
2021-11-16, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Inför man vaccinpass kommer alla antivaxxande posörer vaccinera sig på nolltid.
Och dig behövde man bara visa en bild på en kines som nös för att du skulle kavla upp.
Citera
2021-11-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Jag hoppas du har rätt.

Spontant känns pro "vaccinarna" mer hysteriska och aggressiva än tvärtom. Verkar i nov 2021 som att det finns mer "oro" hos pro-gänget som vill tvinga, plåga, döda osv de som ej tagit " vaccinet".

Jomen så är det. Det är som om det skulle drälla med aidssmittade som blodade ner t-banan och säten m.m. Då skulle nog många vilja få stopp på dem och låsa in dem någonstans.
Citera
2021-11-16, 23:38
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.

Känner till ett gäng som varit nere på semester i Spanien förra veckan. Samtliga 6 pers ligger hemma med Covid. Samtliga vaccinerade i vår/somras. Tror det är en falsk trygghet att vara vaccinerad och efter 6mån så är skyddet uselt, uppenbarligen.
Citera
2021-11-16, 23:41
Medlem
slutaletas avatar
Ska man ha en stämpelbok som visar att man vaccinerat sig var 6:e månad eller? Skyddar gör säkert vaccinet med inte särskilt länge ..
Citera
2021-11-16, 23:42
Medlem
Blåtås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Och dig behövde man bara visa en bild på en kines som nös för att du skulle kavla upp.

Dom kavlar inte bara upp dom drar upp röven och njuter av 5 sprutor på 5 minuter
Citera
2021-11-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Körkortsexemplet är ju bra om man är en senildement idiot. För normalt logiskt tänkande är det patetiskt och idiotiskt. Att begränsa folks rörelsefrihet pga att dom inte vill låta sej förgiftas av en otestat experimentspruta och jämföra det med en fyllo som sätter sej i en bil är idiotiskt.

Fyllot är ju nykter nästa dag och kan sätta sej och köra iväg som han vill men har man tagit giftsprutan är man ju förgiftad resten av livet. Det finns inget going back då. Det är ju helt irreversibelt. Biverkningarna kan när som helst förstöra ditt liv.

Fyllan varar bara en dag.. sprutan är för livet.

Jo men det kan man säga om terrorister också. De får sina impulser momentant, men sedan går de över: Är de mindre farliga då?
Citera
2021-11-16, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtå
Dom kavlar inte bara upp dom drar upp röven och njuter av 5 sprutor på 5 minuter
Det är onödigt att polarisera frågan men kunde inte låta bli.
Citera
2021-11-16, 23:46
Medlem
Blåtås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Det är onödigt att polarisera frågan men kunde inte låta bli.

Nej, det är fan krig och vi ska få censurerana att hålla käften
Citera
2021-11-16, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.

Jag är inte vaccinerad men jag hade också skiten i våras och har fortfarande en överdos av antikroppar. Jag är nog den säkraste människan du kan träffa på ute i samhället just nu när en efter en vaccinerad däckar i covid runt omkring oss.

De flesta som smittar just nu är barn men de ska vi inte vaccinera av någon konstig anledning.

En biverkning av vaccinet verkar vara att vissa får en lägre kognitiv förmåga, ditt inlägg är ett bevis på det.
Citera
2021-11-16, 23:58
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Jo men det kan man säga om terrorister också. De får sina impulser momentant, men sedan går de över: Är de mindre farliga då?

Ta ifrån fyllot möjligheten att få tag i sprit så är dom ofarliga men terroristen är alltid ute efter ditt liv. Dålig jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in