2021-11-16, 11:43
Medlem
Sheepahederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.

Du nöjer dig inte med att ha bara ett fel?
Senast redigerad av Sheepahedern 2021-11-16 kl. 11:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Och hur funkar detta då, när det kommer till FRA, IPRED och att regeringen vill införa hemlig avlyssning och husrannsakan hos folk som inte ens är misstänkta samt övrig övervakning av medborgare som regeringen redan bedriver? 🤔🤨

Vad är din poäng, att blir vi utsatta för en individuell kränkning bör vi tillåtas att kränkas på ett sätt till, eftersom flera kränkningar är bättre än en?
Citera
Medlem
GeleZachas avatar
Vi får se hur det blir med det, vi kommer i alla fall vara många som protesterar med de medel som krävs. Alla borde protestera, även vaccinerade, ty inskränkningar av denna grad har vi inte sett röken av sedan andra världskriget.

Dessutom, vem vet vad vaccinpassen utvecklas till. Vad säger att det stannar vid att du ska vara vaccinerad? Kanske utvecklas det steg för steg till ett ”medborgarpass” som visar hur pass bra du är för samhället. Jag blir genuint rädd av hur snabbt dessa inskränkningar normaliseras, ska jag vara ärligt tror jag det lättmanipulerade folket inte hade brytt sig ens om det infördes ett ”medborgarpass”, likt i Kina...
Citera
2021-11-16, 11:49
Medlem
Öhh för då kommer statistiken att visa att det är ovaccinerade som sprider/driver smittan??? Hur var det nu vaccinet skyddar mot svår sjukdom men fortfarande kan du som vaccinerad bli sjuk och därmed sprida smittan vidare eller har jag missat nåt?

Och jag som haft det, om jag inte valt att vaccinera mig (som jag nu ändå gjort) då får man inget vaccinpass, även om du har antikroppar.

Vari ligger logiken i det här resonemanget de för nu?

Ska tilläggas att innan de släppte på restriktionerna så var jag kritisk att de inte införde vacpass då direkt och det står jag för, men att nu så här några månader senare ev införa det är jag lika kritisk till.

Må vara att ovaccinerade troligen sprider och driver det men det är ju okej vi andra är ju vaccinerade och är ju därmed skyddade mot svår sjukdom eller är vaccinet så dåligt* att vi måste skydda oss mot dessa som valt att inte ta vaccin ca 15 % av befolkningen. Nä det här börjar bli riktigt löjligt det här.

*Tredje dos måste ges eft 5 mån och kanske fler kan ju tolkas som rätt uselt i mina ögon, må va framtaget på kort tid men men..
Citera
2021-11-16, 12:00
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Varenda svensk myndighet kollapsar. Det är en konsekvent rekrytering av anti-vetenskapliga. Det behövs helt nya partier i Sverige.
Citera
2021-11-16, 12:02
Medlem
Citat:
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.
Jo, det är en rättighet din fula vidriga fascistjävel.
Citera
2021-11-16, 12:06
Medlem
Citat:

Hur fan kan en människa tänka att det inte är en rättighet att få vistas utomhus? Fyfan va lågt du sjunkit.

Alltså detta är något av det sjukste jag läst. Det är nu ingen självklar rättighet att få lämna sitt hem. Utan staten ger det "privilegium" till folk som förtjänar det. Du är bokstavligt talat en fascist.

Bara gör vad vi säger annars får du ingen frihet? Nej.
Senast redigerad av Mingydarkjew 2021-11-16 kl. 12:29.
Citera
2021-11-16, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Vad är din poäng, att blir vi utsatta för en individuell kränkning bör vi tillåtas att kränkas på ett sätt till, eftersom flera kränkningar är bättre än en?
Nej. Du rabblar upp en massa paragrafer, som jag tolkar ska skydda oss medborgare från just det jag rabblade upp, men ändå sker det. Så jag undrar, om nu dessa paragrafer bryts, borde man då inte kunna dra regeringen inför rätta för lagbrott eller något?

Givetvis ska vi kränkas MINDRE.
Citera
2021-11-16, 12:31
Medlem
Like one of the things I learned from Soltzhenitsyn and Frankel, was that systems go terribly
out of control when people don´t stop them when they´re going midly out of control. ..and there´s so much foolishness going on in the mid level bureaucratic world now, that´s where all the tyranny seems to be focused. And the reason that it multipies is because sensible people say nothing when they should say something. And what´s so strange about that is that there are way more sensible people than people who aren´t sensible. They´re just not as noisy.

Jordan Peterson
Citera
2021-11-16, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rale
Like one of the things I learned from Soltzhenitsyn and Frankel, was that systems go terribly
out of control when people don´t stop them when they´re going midly out of control. ..and there´s so much foolishness going on in the mid level bureaucratic world now, that´s where all the tyranny seems to be focused. And the reason that it multipies is because sensible people say nothing when they should say something. And what´s so strange about that is that there are way more sensible people than people who aren´t sensible. They´re just not as noisy.

Jordan Peterson
Kung. Fantastiskt citat. Brukar inte gilla den mannen men tack som fan för att du postade.
Citera
2021-11-16, 12:34
Medlem
Sunimods avatar
Det kommer aldrig bli något vaccinpass.
Om det hade varit aktuellt skulle det varit så i våras men knappast nu.
Regering och FHM har redan gjort klart att de ovaccinerade får skylla sig själva om de blir sjuka.

Så antivaxxers, slappna av, det kommer inte hända något alls.
Men gör gärna något åt er oro för allt möjligt ni hittar på. Det är nog skadligt för er.
Citera
2021-11-16, 12:37
Avstängd
kyrkstockens avatar
Lol "Där de ovaccinerade sprider smittan..." De vaccinerade smittar ju för fan lika mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in