2021-11-18, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Det kan inte jämföras nej. Särskiljningen av judarna gick ut på att steg för steg beröva dem från deras rättigheter då de ansågs vara lägre stående, med syftet att till slut utrota dem. Att ovaccinerade kan behöva andra restriktioner än vaccinerade är tvärtom för att skydda dem och andra mot allvarlig sjukdom.

Men visste alla människor det under resans gång under förintelsen, eller var det nånting som kom fram senare. Du måste förstå att förintelsen är ett avslutat kapitel, det är inte hur ovaccinerade behandlas, historien kan skrivas sama här. Jag har vart tydlig med likheterna:

"Informationskanaler går ut med att judar är farliga, informationskanaler går ut med att ovaccinerade är farliga. Politiker begränsar judars rättigheter i samhället, politiker begränsar ovaccinerades rättigheter i samhället. Den breda massan välkomnar ändringarna mot judar, den breda massan välkomnar ändringarna mot ovaccinerade.

För judarna slutade det med katastrof, hur det slutar för ovaccinerade får vi andra se. Du som förstår och vet bäst vet ju redan men vi andra väntar på din förklaring för hur du vet, och vad det är du vet."

Du har fortfarande inte svarat på hur denna situation kommer utveckla sig och hur du vet det. Men likheterna här över är svåra att prata bort.

Såg en intressant fråga från en annan användare som du gärna får bemöta. Om regeringen säger till arrangörer att ska ni hålla i evenemang med över 100 personer så måste ni säkerhetsställa att bara vita människor kommer in alternativt så kommer andra restriktioner falla över er som arrangör.

Har någon grupp människors rättigheter blivit kränkta i exemplet här över, enligt dig?
Citera
2021-11-18, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag menar..det finns ju inte ett politiskt parti i Sveriges riksdag som mig veterligen är emot sanktioner emot ovaccinerade.
Tvärtom så verkar det ju snarast som en Moderatledd regering kommer att vara ännu tuffare och införa nya sanktioner ännu snabbare.

Ovaccinerade är helt körda när det gäller detta.
De måste inse att det kommer att bli tugga och svälja för deras del.
De kommer inte att få något alternativ överhuvudtaget.
Gissningsvis 10-15% av röstkåren är inte fullvaccinerade.
Det finns partier inom svensk politik som säger nej.
Dags att vi som inte kan eller vill vaccinera oss röstar med benen.

Jag kommer personligen vara mycket observant på vem som röstar vad i riksdagen, nästa år är det val.

10% röstar ”sänker skepp”.
Citera
2021-11-18, 13:11
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Det är ju det jag säger din stolle. Du vet inte ett skit om vaxxet effektivitet. Det kan vara hur uselt som helst,.

Gibraltar? Du måste skämta eller så lever du under en sten. Det står ju i dom flesta internationella tidningar. Och det är inte det enda exemplet. Det finns fler...

(vad fan är "antivaxcgänget"? Kan du definiera eller är det vaxx-talibanernas gamla vanliga skitsnack och lögner när argumenten är förbrukade?)

Allvarligt, men är du lite lite lätt efterbliven? Jag har använt data från FHM för att just räkna ut vaccinets effektivitet. Så jag vet absolut "ett skit om vaxxets effektivitet". Har du synpunkter på datan eller beräkningarna så säg gärna till.
Citera
2021-11-18, 13:12
Medlem
Negerhjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Det rimmar ganska illa med att 20 av 23 döda senaste statistikveckan var fullvaccinerade... även som vaccinerad måste man väl kunna inse att detta handlar om befolkningskontroll och att de är helt ointresserade av att PÅ RIKTIGT stoppa smittan.

Precis.. Och med lite drygt 81% fullvaccinerade vuxna så kan man konstatera att det är större risk att dö i Covid om man är fullvaccinerad. .

Och då kan man ju inte räkna in framtida men som hjärtbesvär, cancer sterilitet etc..
Citera
Medlem
PA-Staffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Du får väl studera lagstiftningen som gäller i vårt land :-)

Sluta tramsa om att ni inte får springa runt på alla typer av evenemang, visa i stället på hur smittbegränsande åtgärder bryter mot någon lag.

Att jämföra att ni inte får gå på en konsert eller en hockeymatch med nazister och fascister som mördade miljoner människor visar ju bara på hur orimligt ni antivaxxare resonerar.

Ni kan fortfarande göra 99% av allt ni gjorde före pandemin och ni kommer inte tvingas ta sprutor. Lugn nu. Försök se på det rationellt och inte som om ni vore bindgalna hundar som vrålar om fascism och nazism direkt ni inte får medhåll.

Du har förstått det lite bakvänt och uppochner, misstänker jag.

Det är förespråkarna av vaccinationspass som så gärna vill springa runt på hockeymatcher. Så gärna att man är beredd att bli digitalt öronmärkt för att få det. Det är absolut inte ansvarskänsla eller viljan att minska spridning som ligger bakom. Nä, då hade man enkelt avstått både hockey och nöjen ett tag till och därmed inte sett något syfte digitala vaccinpass.

Så det vi ser nu är en del av de vaccinerade som inte längre STÅR UT med att ändå inte få göra allt det där som du beskriver som 1%, som de blivit lovade. Där har du dina blindgalna hundar.

Kritiker mot vaccinpass är de som sitter lugnt i båten, och kan nog tänka sig leva utan de där sakerna en tid. Det gäller alltså inte att man riskerar missa hockeymatcher en tid...trodde du verkligen det?

Tänk också på: De som är emot vaccinpass är inte nödvändigtvis ovaccinerade.
Citera
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Nej alternativet till covidpass är att inte ha covidpass. D.v.s. att gå tillbaka till att leva precis som vanligt, som vi gjorde innan pandemin. Otroligt simpelt.
Ett så enkelt alternativ, men tyvärr ack så osannolikt. Tjugo år efter elfte september 2001 får man fortfarande inte ta med en flaska vatten genom säkerhetskontrollen på flygplatsen, tjugo år efter Covid-19 lär man fortfarande få visa sitt vaxxpass, om än kanske under ett annat namn. Det nya normala från två årtionden bak kvarstår, det nya normala vi blivit påtvingade nu kommer säkert att kvarstå det med.
Citera
Avslutad
Där kom den också..enligt dagens industri kan vaccinpass kanske även krävas på gym och krogar.

En läskig utveckling.. undrar hur kroppen mår efter 7e sprutan
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Att ovaccinerade kan behöva andra restriktioner än vaccinerade är tvärtom för att skydda dem och andra mot allvarlig sjukdom.
Tror du på det själv? Vi behöver varken er förmenta omtänksamhet eller er hjälp. D-vitamin finns att köpa i butiken.
Citera
2021-11-18, 13:13
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Här är nånting jag förstår:
Informationskanaler går ut med att judar är farliga, informationskanaler går ut med att ovaccinerade är farliga. Politiker begränsar judars rättigheter i samhället,
Ge mig en källa där informationskanaler säger att ovaccinerade är farliga.

Citat:
politiker begränsar ovaccinerades rättigheter i samhället.
Vilken rättighet försvann för dig?
Ska jag ens behöva lista vilka rättigheter som judar saknade 1939.

Citat:
Den breda massan välkomnar ändringarna mot judar, den breda massan välkomnar ändringarna mot ovaccinerade.
Tyskarna hjärntvättades i hela samhället att avsky judar från ung ålder. Detta började 1933 och höll på till 1945. Det finns ingen i Sverige som hjärntvättas till att hata ovaccinerade. Sluta tro på sån skit.
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Det kan inte jämföras nej. Särskiljningen av judarna gick ut på att steg för steg beröva dem från deras rättigheter då de ansågs vara lägre stående, med syftet att till slut utrota dem. Att ovaccinerade kan behöva andra restriktioner än vaccinerade är tvärtom för att skydda dem och andra mot allvarlig sjukdom.

Konstigt. Under dom 2 år som "pandemin" pågott har jag inte varigt sjuk en enda dag. Och jag känner knappt någon annan som varigt det. Och att vaxxet skulle skydda mot smitta är ju lögn vet vi sen länge. Dvs ska vi ha restriktioner ska dom gälla alla, vaxxade som ovaxxade..
Citera
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Du bör tyvärr rökas ut ordentligt. Det är för din egen skull. Att ställa krav är att bry sig om!

Men möjligen att du borde få bli insläppt i värmen efter att du haft covid och fått antikroppar på det sättet (förutsatt att du överlevt).

Blanda inte {medvetet?} ihop krav med medicinska experiment.

Det senare är metoder som nazismen använde och det bör förpassas till historien, eller hur
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Gissningsvis 10-15% av röstkåren är inte fullvaccinerade.
Det finns partier inom svensk politik som säger nej.
Dags att vi som inte kan eller vill vaccinera oss röstar med benen.

Jag kommer personligen vara mycket observant på vem som röstar vad i riksdagen, nästa år är det val.

10% röstar ”sänker skepp”.

Så?
Vilket riksdagsparti är det som säger nej menar du?

Små pyttepartier utanför riksdagen är ju helt obetydliga i sammanhanget och det finns i nuläget ingenting som tyder på minsta chans för något av dessa att komma in i riksdagen nästa val..än mindre kunna påverka via någon mandatmajoritet i kammaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in