2021-11-18, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Ja, i det exemplet har de som icke är vita blivit kränkta. Vilket jag inte tycker kan likställas med ovaccinerade av skäl som jag angav ovan.
Så:

Staten kommer med direktiv som begränsar ovaccinerades möjlighet att gå på evenemang = Inte kränkning.

Staten kommer med direktiv som begränsar mörkhyades möjlighet att gå på evenemang = kränkning.

Och detta okensekventa tankesätt förklaras genom vad Hitler tyckte om judar 1920? Om det är så att du är full, återkom gärna när du nyktrat till så kör vi igenom det då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
De tillhör ändå en grupp som har passerat bäst före datum, att de dör trots vaccin är inget konstigt.

Det troliga är att de dött till följd av vaccinet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Vänsterpartiet är det enda som har uttalat sig något kritiskt till det, dock inte tagit direkt ställning mot det. Annars är det endast AFS jag känner till som direkt ställt sig mot vaccinpass, men ja, det är väl en bortkastad röst.

Det är det garanterat.
Det finns inget politiskt etablissemang(om man nu räknar samtliga riksdagspartier dit,vilket man nog bör göra)där vaccinmotståndet kan få fundament för ett rejält politiskt genomslag.
Ovaccinerade är ju endast en liten minoritet.
Citera
2021-11-18, 13:25
Bannlyst
Passet ska användas till allt annat, till att begränsa människornas belastning på miljön likaså. När ni konsumerat lika mycket som gemene afrikan är det noterat i passet och ni får inte köpa mer.

Fattar ni inte det här? Medlöpar-idioter.
Citera
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Personligen så känner jag två nära släktingar som inte tagit vaccinet.
Ingen av dessa kommer att rösta på något annat parti än det som de har tänkt hela tiden..SD i dessa fall.
Jag tror att du i stundens hetta blåser upp frågans betydelse.
Det kommer ju att vara grå vardag för alla ovaccinerade framgent kan man förmoda.
Haha, hur i hela helvete är man funtad då?
Röstar för ett parti som vill diskriminera dig och utesluta dig från samhället
Citera
Medlem
Jahajhapps avatar
Citat:
Ytterst dåligt och osmakligt exempel. Judarna särskiljdes från övriga genom lagar och direktiv. Man inför vaccinationspass så att man ska kunna ge arrangörer möjlighet att fortsätta ha offentliga tillställningar och evenemang utan restriktioner. Alternativet är att det inte blir något sådant då det är olämpligt ur smittsynpunkt. Har man då valt att inte vaccinera sig är man en större smittorisk - inte baserat på någon diskriminering utan fakta. Tycker du även att det är diskriminering mot de som är sjuka i covid att neka dem tillträde?

Fast hur tänker du kring detta i och med att vaccinets effekt avtar avsevärt relativt fort? Efter 6 månader talar man om att den vaccinerade endast har 15% skydd kvar, och det finns för nuvarande inga utgångsdatum på passen. Det du skriver betyder alltså att någon som vaccinerade sig för 6 månader sedan ska få springa runt på evenemang helt fritt utan restriktioner, med ett egentligen obefintligt skydd.

Samtidigt så pekar allt åt att personer som har haft covid har ett bredare och längre skydd. Varför får inte en person med genomgången sjukdom ett pass? Varför kollar vi istället inte efter immunitet hos individer och utefter detta delar ut ”pass”?

Vad tänker du kring det? Om det nu handlar om att minska smittspridning.

Jag önskar verkligen att få svar på frågorna ovan, men när jag ställer dem till div personer får aldrig något logiskt svar.
Citera
2021-11-18, 13:26
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Det skyddar inte helt mot smitta, men det hjälper mot svår covid och vaccinerade smittar inte lika lätt.

Att uppmuntra människor till genterapi med oöverskådliga konsekvenser i framtiden, verkar då inte vara någonting som bekymrar dig.

Hur många i regeringen kan bevisa att dom injicerats med sin egen genterapi medicin? Och inte några fejksprutor med salin lösning?
Citera
2021-11-18, 13:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Är inte det lättaste att alla ovaccinerade flyttar ihop i typ Blekinge? Då kan de göra vad de vill utan pass och resten av landet blir i ett svep HELvaccinerat.
Citera
2021-11-18, 13:27
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ett körkort är inte en rättighet, det är ett färdighetsbevis. Körkortet innebär att du är utbildad till att besitta en specialkunskap som krävs för att kunna utföra ett expertmoment. Typ som ett läkardiplom.

Ett vaccinpass är inte en fråga om färdighet. Man fryser ute människor från delar av samhället som är helt orelaterade till covid, för att de inte vill ställa upp på något som de upplever som ett kroppsligt övergrepp.

Det är som att behöva ge en avsugning för att bli insläppt på krogen.
Värre, det är som att behöva ge en AIDS-smittad person en avsugning för att komma in på krogen.

Inte en chans att de får mig att ta vaccin efter de vaccinskador som drabbat anhöriga.
Citera
2021-11-18, 13:27
Bannlyst
Citat:
Släpp offerkoftan nu. Ovaccinerade behandlas inte som judar under 30- och 40-talet och kommer inte göra det.

Finns förslag på det i Tyskland. Märket på ovaccinerade ska på. Passet självt hör hemma i nazi-samhällen. Liberalt är det inte.
Citera
2021-11-18, 13:28
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Det finns ju ingen garanti för att vi någonsin kommer att få tillbaka de friheter vi hade för två år sedan, vare sig vi tar sprutorna eller inte. Reglerna ändras hela tiden. Själv svälter jag nog hellre ihjäl som en någorlunda fri man än lever resten av mitt liv som en drogad zombie på svältgränsen i Statens koppel.
Finns väl ingen anledning att svälta med så många vaccinlobbyister som man kan lägga på grillen och äta, gärna med god sås och lite färskpotatis till.
Citera
2021-11-18, 13:28
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Behöver du källa på det är det dags att sluta skriva i tråden och läsa för att lära dig. FHM har massvis med info om hur ovaccinerade är farliga och större smittspridare osv osv.
Inga osv osv. Jag vill en länk där de direkt uttrycks att ovaccinerade är farliga. Inget jävla dille som uppstått i ditt huvud.

Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Gör det om du vill, så kan vi jämföra hur långt förtrycket mot judarna hade kommit 1939 kontra nu mot ovaccinerade.
- De förlorade medborgarskapet
- De fick inte använda tyska flaggan eller ens dess färger
- Judar fick inte gifta sig med icke-judar
- Ingen rösträtt
- De fick inte jobba i offentliga ämbeten eller som statstjänstemän
- kvartsjudar och halvjudar fick inte gifta sig med varandra
- Judar fick inte äga företag
- De fick inte vara medlemmar i idrottsorganisationer eller andra offentliga organisationer
- endast 1.5 av alla universitetsstuderade fick vara ha judiskt påbrå, 5% bland grundskolan.
Kan fortsätta med finner ingen mening att rada upp fler. Detta hände strax efter 1933.

Ge mig nu vilka rättigheter som försvunnit från dig utan att verka patetisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in