2021-11-18, 13:28
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Fräscht. Lite might is right är alltid kul, dessutom från en kvinna (som skulle vara helt hjälplös om en sådan tanke tillämpades fullt ut).

Nu menar jag inte att det är bra att det är på detta viset men jag gör mig inga illusioner på att världen fungerar annorlunda och rosenrött.
Vill en stat införa vaccinpass så kommer det att ske såvida det inte blir revolution. .

(och igen, skogsmaran är inte alls odelat positiv till vaccinpass).
Citera
Medlem
Det handlar ju inte om vaccinering.
Om två till tre år kommer man vara tvungen att blippa sig in överallt,säkert i flerbostadshus med. Så att staten ser exakt var alla är hela tiden du kommer inte kunna gå ut utan mobilen. Det kommer inte vara ett vaccinpass då utan ett person pass. Vaccinpass är bara till för att vänja fårskocken att blippa sig in på olika ställen.

Men det är ju så majoriteten verkar vilja ha det med tanke på alla vaccinpass förespråkare i den här tråden.

Jag är vaccinerad men inser man inte att vaccinpass egentligen är övervakningspass så kanske man behöver övervakas dygnet runt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Haha, hur i hela helvete är man funtad då?
Röstar för ett parti som vill diskriminera dig och utesluta dig från samhället

Vilka skall de rösta på istället menar du?
Det finns inget politiskt motstånd värt namnet när det gäller sanktioner emot minoriteten ovaccinerade.
Det är verkligheten oavsett hur högt man skriker på FBs forum.
Jag hittar inte på detta..fakta är såsom de är.
Citera
2021-11-18, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Så:

Staten kommer med direktiv som begränsar ovaccinerades möjlighet att gå på evenemang = Inte kränkning.

Staten kommer med direktiv som begränsar mörkhyades möjlighet att gå på evenemang = kränkning.

Och detta okensekventa tankesätt förklaras genom vad Hitler tyckte om judar 1920? Om det är så att du är full, återkom gärna när du nyktrat till så kör vi igenom det då.

Först behöver vi vara överens om fakta:

1. Ovvaccinerade riskerar större risk att bli svårare sjuka i covid än vaccinerade, ok? Märk väl att jag inte sa alla, jag sa större risk när man jämför.

2. Ovvaccinerade sprider lättare sjukdomen än vaccinerade, ok? Allt annat lika.

Med den vetskapen är det rimligt med fler restriktioner för vaccinerade så att de själva inte riskerar svår sjuka och skyddar andra från smittspridning. Vad har detta med mörkhyade att göra? Är att göra ett val att inte vaccinera sig (baserat på något som jag inte känner till) att tillhöra någon speciell folkgrupp?
Citera
2021-11-18, 13:29
Medlem
PA-Staffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Vänsterpartiet är det enda som har uttalat sig något kritiskt till det, dock inte tagit direkt ställning mot det. Annars är det endast AFS jag känner till som direkt ställt sig mot vaccinpass, men ja, det är väl en bortkastad röst.

Många bortkastade röster små...
Citera
2021-11-18, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Värre, det är som att behöva ge en AIDS-smittad person en avsugning för att komma in på krogen.

Inte en chans att de får mig att ta vaccin efter de vaccinskador som drabbat anhöriga.

Du kommer naturligtvis alltid att ha kvar ditt så kallade fria val.
Du kommer dock att drabbas av konsekvenserna.
Tugga och svälj som sagt.Det finns inget alternativ.
Citera
Medlem
Det finns inga vinnare i detta. Verksamheter får det tufft, ovaccinerade kommer knappast vika sig bara för att få gå på bio och OM de nu tvingas till att vaccinera sig så hamnar vi i en svår situation där vi har en enormt stor grupp av människor som för resten av sina liv kommer känna sig våldtagna av systemet. Och vad avser de vaccinerade. De är knappast heller några vinnare. De är också slavar under det nya totalitära systemet. De har gett lillfingret, nu måste de ge hela armen. Det kommer komma nya krav, var så säker, och friheten som den var innan kommer inte tillbaka. Din frihet är begränsad till vad du är beredd att göra för att få ett vaccinpass.

Det här är en fruktansvärt dystopisk och nattsvart period i mänsklighetens historia. Det finns nu inga verkligt fria demokratiska nationer kvar i västvärlden. Kanske var det planen hela tiden. När Ryssland och Kina tågar på starkt framåt kanske väst ser det som en direkt nödvändighet att införa ett liknande totalitärt styre. Det krävs ondska för att bekämpa ondska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Finns förslag på det i Tyskland. Märket på ovaccinerade ska på. Passet självt hör hemma i nazi-samhällen. Liberalt är det inte.

Det håller jag verkligen med om. Fruktansvärt förslag.
Citera
2021-11-18, 13:32
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är det garanterat.
Det finns inget politiskt etablissemang(om man nu räknar samtliga riksdagspartier dit,vilket man nog bör göra)där vaccinmotståndet kan få fundament för ett rejält politiskt genomslag.
Ovaccinerade är ju endast en liten minoritet.
Därutöver är det politisk konsensus internationellt att vaxxpass och allt mer restriktioner är vägen att gå, så att tro att det skulle bli annorlunda här är egentligen rätt naivt.
Citat:
Ursprungligen postat av PA-Staffan
Många bortkastade röster små...
Jo visst är det så, för egen del kommer jag rösta på det parti som explicit tar avstånd från vaxxpassen, sen om det är Vänsterpartiet, AFS eller någon annan spelar ingen roll.
Citera
2021-11-18, 13:32
Medlem
swedsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.

exakt och alla jävla foliehattsmuppar härinne och i samhället och vaccinvägrare är orsaken till att det fortfarande sprids och muterar!
Citera
2021-11-18, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag undrar hur mycket pengar kärringarna på Folkhälsomyndigheten har fått från läkemedelsbranschen och andra utomstående källor för att genomföra detta. Skandalöst att vi har sådana uthorande ja-sägare vid makten.

Snacka om att ha blivit konsumerad av ondskan. Så du har fått dina giftsprutor och nu vill du massmörda hela världen med samma giftsprutor, inklusive barnen? Ditt jävla monster.

Citat:
Elitidrottare faller ihop döda av vaccinet:
https://www.youtube.com/watch?v=z2jt4ucx8MY

Nja nu har ju elitidrottare kolapsat och dött även innan covid-vaccinets tillkomst så dra inte för stora växlar, däremot finns ju risken att en del av dessa idrottare fått mordernas vaccin med en sälsynt biverkning sen kan inte heller uteslutas att de har ingnorerat det faktum att man ska ta det lugnt efter vaccinationen. Jag var själv ut dagen efter min första spruta och plockade bär i skogen och kunde konstatera att det inte var det smartaste valet.
Citera
2021-11-18, 13:33
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Smittspridning riskerar att öka under vinter ja. Både bland vaccinerade och de som valt bort vaccin med deltan och släppta restriktioner det är uppenbart. Men eftersom som de bara är ovaccinerade i princip som blir vårdkrävande utanför riskgrupper så är denna åtgärd insatt. Onödig vårdbelstning kan skapa flera problem kring ohälsa och död. Så då får man ta sitt samhällsansvar och missa fotbollsmatch eller nattklubb om man är rädd för ett stick.

Har du ens läst senaste statistiken från FHM? vaccinerade är i majoritet vad gäller personer med "ohälsa och död" i covid nuförtiden. Jag är definitivt inte spruträdd och har även tagit vaccinen SAMT genomgått infektion, men dessa åtgärder är ju ett stort slag i luften och liknar mer en direkt import av Kinas underbara samhällssystem än något slags seriöst försök att få ner smittan. Hade man varit någorlunda seriös hade man helt enkelt bara återinfört restriktionerna för alla... vaccinen hjälper inte som vi ser i länder där vaccinationsgraden är mycket hög. Det som hjälper är normalt sunt förnuft för hur man inte sprider virus...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in