Missade pressträffen så ej säker på vad dessa vaccinpass innebär.
Vad innefattar sammankomster innomhus? Gäller det bara idrottsevent som t.ex. ishockey? Innefattar det t.ex. köpcentrum, konserter, större föreläsningssalar inom skolor/högskolor, flygplan etc?
Avlida kommer vi alla att göra. Fram tills dess önskar jag att sådana som dig blir inlåsta. Åtminstone tills du tagit av dig foliehatten och fått din spruta.
Covidiotin är det största hotet idag mot medborgerliga fri- och rättigheter.
Hur kan detta ens vara lagligt? "Gör som staten vill, annars tar vi dina rättigheter ifrån dig". Principiellt är det inte alls olikt Kinas social credit score-system.
Rent praktiskt bör det väl inte vara så svårt att fixa ett fejkat pass. Beror lite på hur olika aktörer ska verifiera passens äkthet. Ska alla skaffa scanners som matchar QR-kod mot ett vaccinregister, eller blir det okulär kontroll? Om det sistnämnda kommer förfalskning bli en enkel sak.
Kommer inte gå att ”låtsas” att man tagit vaccinet längre, eller välja att inte avslöja. Blir man bjuden på opera måste man tacka nej. Man får inte längre gå till kyrkan (som jag betalat dyrt för), kommer inte få se barnens luciatåg osv.
Jag är faktiskt chockad.
Sant! Jag har också ljugit om det förut men nu går det ju inte längre.
Deras förbannade vaccinpass går inte ens att få för alla vaccinerade. Svenkar som vaccinerats utomlands och invandrare som vaccinerats i Sverige kan inte få vaccinpass även fast man har bevis på att man är fullvaccinerad. Och det är ett bra system tycker vissa idioter. Fattar man inte att det här bara handlar om övervakning så måste man vara helt tom i skallen. Varför ska allt vara i mobilen?? Varför funkar inte det gula vaccin kortet eller ett papper på att man är vaccinerad? Total diskriminering är vad det är.
Avlida kommer vi alla att göra. Fram tills dess önskar jag att sådana som dig blir inlåsta. Åtminstone tills du tagit av dig foliehatten och fått din spruta.
Det är för fan du som ska låsas in. Du smittar lika mycket och driver mutationer i turbo hastighet ditt jävla får
Kommer inte gå att ”låtsas” att man tagit vaccinet längre, eller välja att inte avslöja. Blir man bjuden på opera måste man tacka nej. Man får inte längre gå till kyrkan (som jag betalat dyrt för), kommer inte få se barnens luciatåg osv.
Jag är faktiskt chockad.
Undrar vad som gäller för skolor, de är ofta fler än hundra personer där ...