2021-11-17, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
"Vacc-passen" ska också visa om man har naturlig immunitet genom att man haft sjukan redan.
Alltså inget "påtvingat" alls, såvida man inte anser "JAG VÄGRAR VACC! -JAG VILL KOMMA IN PÅ AIK mot FRÖLUNDA ÄNDÅ!!"
-Glo matchen på tv då lilla vän!

Borde väl göra saken mer eller mindre till ett ickeproblem eftersom vartenda kotte mer eller mindre borde haft det vid det här laget?
Citera
2021-11-17, 19:26
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggoigen
Skål
Det där var upplyftande att läsa, skål för fan!
Citera
2021-11-17, 19:27
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Covidpasset gäller för allmänna sammankomster med över 100 pers.

INOMHUS ja!

Utomhus finns det inga sådana restriktioner. "Miljögreta" kan alltså fortfarande samla ihop sina vänner och lägga sig på Essinge-leden "utan pass" eller vad idioterna nu i Stockholm sysslar med för att stoppa trafiken..
Citera
2021-11-17, 19:27
Medlem
För jävligt.

Man blir sugen på revolution.

Betalat skatt i 40 år.

Aldrig dömd för brott.

Får inte gå på en teater?
Citera
2021-11-17, 19:28
Medlem
Blaskas avatar
Riktigt tramsigt. Men såhär det ser ut i större delar av världen Im afraid. Det är det nya normala. Man kan skrika och sparka hur mycket man vill. Men världen går vidare.
Citera
2021-11-17, 19:28
Medlem
Helt rätt att införa så man kan hålla idrott, konserter, nöjesliv i gång. De ovaccinerade får skylla sig själva nu.
Citera
2021-11-17, 19:29
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Är inte så kul för de äldre. De är en stor befolkningsgrupp också. Inte rätt att de ska diskrimineras efter ett långt arbetsliv och att ha fött fram oss osv. Min äldre släkting har blivit deprimerad av isoleringen. Många andra äldre också.

Att leva i samhället är att Take one for the team ibland. Är man stor och stark får man vara snäll, som Bamse sa.
Det kanske är tråkigt för de äldre, men de ska dö snart ändå. Vi andra och kommande generationer kommer få leva med det här - och förmodligen värre - för resten av våra betydligt längre liv.
Citera
2021-11-17, 19:29
Medlem
Sanctuss avatar
Någon som vet om naturlig immunitet godkänns som "pass"?
Citera
2021-11-17, 19:30
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Precis. Idioten jag svarade har naturligtvis inte lyckats klämma fram ett svar, eftersom ingen vet.
En 70 årig pensionär ska ha rätt att leva 10-15 år till men en 30 åring kanske aldrig uppnår 70 års ålder på grund utav vaccinet.
Vem vet?

Om du röker som Pippi på din avatar, blir du antagligen inte särskilt gammal..
Men men, vaccinet samt att folk inte får gå på fotbollsmatch inomhus är kanske problem du fokuserar mer på?
Citera
Medlem
Alanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Nej, studerar inte i Dalarna men är orolig att det kommer att införas på samtliga skolor att sjuksköterskestudenter måste ta vaccinet för att få göra praktiken. Alternativt att man måste ta vaccinet för att få fortsätta studera klart sin utbildning, om man inte tar vaccinet så får man inte fortsätta. Hade känts jävligt tråkigt om det vore så...
Jo, jag tycker förstås samma då jag också pluggar till det. Men du ska inte ta och fortsätta plugga och hoppas att du är klar med åtminstone praktiken tills ett ev sådant hinder införs? Så kanske du hinner bli klar innan det.
Citera
Medlem
Alezandaars avatar
Men vad händer med glappet mellan andra och tredje sprutan? Beviset för andra gäller bara i 2 månader men man måste vänta minst 5 månader till tredje. Då är det 3 månader glapp där jag alltså inte får gå ut på grejer eller va fan gäller? Räcker det med bevis på att man tagit 2 sprutor eller?
Citera
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Inte riktigt va? Erat huvudargument — att vaccinerade skulle vara döda i drivor vid det här laget — har ju fallit platt.

Faktum är att jag kan nog inte erinra mig en enda sak som ni har rätt om.

Att vaccinets effektivitet försvann snabbare än man trott tog många på sängen. Men jag har inte hört någon antivaxxare gorma om det innan heller.

Vad exakt har ni haft rätt om?

Det var en judisk knasdoktor som sade att ni ska skulle ligga i drivor vid det här laget. Gör om gör rätt.

Vi hade rätt angående att två doser inte skulle räcka. Det sade vi i december 2020. Två doser skulle utan tvekan räcka då enligt medias vaccinmiffon. Matti Sällberg, Björn Olsen etc.

Vi hade rätt om att folk skulle bli svårt sjuka även fast de var fullvaccinerade. Detta skulle bara hända i extremt sällsynta fall enligt globalisternas "experter" De flesta skulle knappt få feber ens

Vi hade rätt om att globalisterna skulle införa vaccinpass så småningom. Detta var helt otänkbart enligt etablissemangets experter

Faktum är att din sort inte har haft ett enda rätt hittills. Det är inte så konstigt egentligen med tanke på att ni bara lyssnar på en massa jubelidioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in