2024-01-06, 00:43
Medlem
Och där bekräftade hon att T är hennes favorit tjej… tur att hennes andra barn inte läser det.
Citera
2024-01-06, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag fattar inte grejen med att Linnsan ska rollspela att hon bor i Stockholm. Hon vill verkligen få det att låta "på riktigt", säger "hemma" om Stockholm och refererar till "sin lilla lägenhet i gamla stan". Det är ju i princip ett hotellrum hon bor på???

Tror ni att hon hyr varannan vecka eller har hon långtidshyrt? Släpar hon verkligen porslin etc fram och tillbaka?

Fan vad dyrt att blöda så mycket pengar oavsett på ett helt jävla onödigt extra boende. Eller ja, hon kanske tjänar in lite cash på att spela ut skiten som content, men, tjänar hon verkligen mer pengar på detta relativt att bara sitta hemma i Örebro och lägga ut bilder på sina söta stackars barn?

Största anledningen är nog att hitta en ny man, samt att arbeta ihop med Pappapappadöttrar. Trodde dem skulle börja podda ihop eftersom dem avslutade samarbetet med Melinda Jacobs och podden. Men där trodde jag fel…
Citera
2024-01-06, 02:10
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Jag vill verkligen inte klicka på hennes reklamlänkar, men kan ju inte låta bli att undra vad hon lägger på dessa helt oanvändbara maskeradklänningar som någon stackars underbetald textilarbetare i Taiwan sytt av kliande polyestermaterial, och som efter ett par fotograferingar kommer att hamna i någon låda i Linns kaosiga förråd innan den slängs.

Fan nu vart jag nyfiken och behövde klicka jag med. Fyfan vilken dyr skit. Ser ut som sånt där som araber brukar ha på sina ungar.

Går inte att tvätta står det. Helt jävla obegripligt att köpa detta till en 6åring. Jag har också en 6åring i fsk klass och de klär sig i denna ålder som "stora" barn typ. Jeans och t shirt, hoodies, och svarta ytterkläder.

För utklädnad/skoj duger det med en tyllkjol från hm för nån 100lapp, dom kan man dessutom tvätta.

Citat:
Ursprungligen postat av Vetgirighet
Största anledningen är nog att hitta en ny man, samt att arbeta ihop med Pappapappadöttrar. Trodde dem skulle börja podda ihop eftersom dem avslutade samarbetet med Melinda Jacobs och podden. Men där trodde jag fel…

Men hur ska det funka med en snubbe från Stockholm?? Ska hon långsiktigt köra vv liv stockholm/örebro? Sjukt opraktiskt och svindyrt blir det. Men ja, hennes "avslöjar-allt-bästis" alva har ju outat att Linn letar hanar i storstan.

Det där "arbetandet" med kannibalbögarna har väl än så länge knappt genererat nått? Det har inte varit mer än några IG posts på när dom sitter och fikar.
Citera
2024-01-06, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bais977
Barn ser ju inte heller könsroller vilket hon inte verkar ha fattat. Små tjejer tycker om lika mycket att ta på sig en prinsessklänning som att leka med blå bilar! Det är normalt. Har Linn nånsin köpt en bil till sina barn? Eller köper hon bara tyllkjolar…

Nja det stämmer inte på alla barn iof🤪. Mina barn har alltid haft både "flick-" och "pojkleksaker" hemma att välja på. Dottern valde alltid "flickleksakerna", älskade glitter och glamour från tidig ålder. Grabbarna lekte som besatta med bilar. Om de någongång valde att tex leka med en dockvagn så var det bilarna som kördes runt i racerfart. Syrrans barbiedockor användes till att leka brottningsmatcher med😅.
Dottern älskade sina prinsessklänningar och klackskor och hade dem gärna på sig 24/7. Alla kläder hade samma tema; glitter, glamour, rysch och tyll😃. De bilar hon lekte med var en rosa barbiebil🤣🤣
Så nej långt ifrån alla småtjejer leker med blåa bilar och även det är normalt😉.
Sen om L köpt någon blå bil till sina flickor ska vara osagt men alla tre har garanterat haft möjlighet att leka med bilar någon gång, om inte annat på fsk.
Citera
2024-01-06, 06:52
Medlem
Citat:
1. Inte ens en tv när ens barn kommer och hälsar på? Nej just, för det är ju inte hennes hem nej…

2. En normal mammas fråga till Linn hade varit: jahapp och vad kostar det här kalaset i Stockholm då? (Lägenheten alltså. En normal förälder hade ifrågasatt det hårt. Hon har trots allt tre barn att försörja och deras gemensamma hem)

Är många som inte har tv utan tittar via dator el ipad. Man är väl ingen sämre människa för det!?
Å vem har rätt att ifrågasätta vad L gör med sina pengar. En normal mamma till en vuxen människa ifrågasätter bara vad de gör med sina pengar om de inte kan försörja sina barn och i detta fall kan hon ju uppenbarligen försörja sina tre barn och ha två bostäder på sin inkomst. Hon lever inte på försörjningsstöd och får troligen inte heller bostadsbidrag.
Sen kan man ju tycka vad man vill om hur hon tjänar sina pengar.
Jag har barn som jobbar och tjänar sina egna pengar och skulle aldrig lägga mig i vad de gör med dem. Vill de köpa väskor för 17.000 kr eller hyra dubbla boenden så fine så länge de klarar av det ekonomiskt.
Citera
2024-01-06, 09:39
Medlem
Citat:
1. Inte ens en tv när ens barn kommer och hälsar på? Nej just, för det är ju inte hennes hem nej…
)
Det är många som inte har tv. Det var rätt länge sen människors liv kretsade kring tv:n. Nu för tiden ser folk på det de vill, när de vill, via svt play, netflix etc på dator eller ipad. Dagens barn vet väl knappt vad tv-program är, de tittar väl på korta klipp på youtube.
Tror inte det är någon större risk att ett barn 2024 får brist på skärmunderhållning för att det inte finns tv i hemmet
Citera
2024-01-06, 11:04
Medlem
Felstavat

Egentligen hade jag nog inte reagerat på ”Finbesök” eftersom det antagligen är första gången T är där. Men det som gör att jag ändå reagerat är pga posten tidigare där hon skriver ”hemma”. Finbesök av dottern hemma blir fel. Man kan ju ha finbesök på jobbet. Det är så jag sagt nör barnen hälsat på mitt jobb. Men hemma borde vara där barnen bor 😅

Tror dock inte L menade något illa egentligen. Bara en flashbackare som överanalyserar.
Senast redigerad av Kokomolo 2024-01-06 kl. 11:04. Anledning: Felstavat
Citera
2024-01-06, 11:09
Medlem
Verkar som tindra valde den normala lila prinsessa lek klänningen och inte den med tunna axelband som Linn valt. Hoppas ändå hon fick en tröja under, det är -10 i Stockholm idag…
Citera
2024-01-06, 11:10
Medlem
Citat:
Verkar som tindra valde den normala lila prinsessa lek klänningen och inte den med tunna axelband som Linn valt. Hoppas ändå hon fick en tröja under, det är -10 i Stockholm idag…

Jag tolkade det som att den vita klänningen var till Linn själv… men ser nu att så inte var fallet. Alltid något
Citera
2024-01-06, 11:13
Medlem
Lingonpinglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Jag tolkade det som att den vita klänningen var till Linn själv… men ser nu att så inte var fallet. Alltid något
Hoppas verkligen du tolkat fel! Ska vuxna människan kränga på sig den?
Bara tiaran, vingarna och fe-spöt som saknas så är hon Fisförnäma Felicia från häxan Surtant fullt ut.
Citera
2024-01-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonpinglan
Hoppas verkligen du tolkat fel! Ska vuxna människan kränga på sig den?
Bara tiaran, vingarna och fe-spöt som saknas så är hon Fisförnäma Felicia från häxan Surtant fullt ut.

Haha. Nä klänningen görs bara i barnstolen så vi kan vara lugna. Var ju bara jag som hade tittat för snabbt och tänkte att tindra skulle ha den lila klänningen.

Hade ju dock absolut inte varit förvånande om Linn hade satt på sig en fluffig vit klänning
Citera
2024-01-06, 12:10
Medlem
Med tanke på att det tittas mycket på TV hemma i huset så tror jag absolut att lägenheten haft TV om den varit större och Linns egna. Men nu ser jag det som positivt om det inte finns nån sådan så Tindras och Linns tid tillsammans ”hemma” i Stockholm kan innehålla mer av annat. Förhoppningvis får T se mer av Stockholm än diverse matställen och affärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in