2023-11-29, 17:29
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Ja jag följde henne då och minns inte någon insamling som inte redovisades.
Men. Jag kan absolut ha missat det.

Jag tycker bara det är märkligt att detta blivit en sanning utan några som helst belägg för det.

Det jag faktiskt med säkerhet kan säga är att Linn mer än en gång samlat in pengarna och köpt julklappar som lämnats på usö.

Kan så vara, men insamlingen 2019 julen tog hon i egen ficka iallafall.
Citera
2023-11-29, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Jaså, jag har scrollat ner nu från insamlingen i mitten på november 2019 till januari 2020 finns inte något inlägg från henne där hon lämnar presenter på usö? Finns inte ens en text där hon skriver något mer om insamlingen. Hon tog pengarna själv.

27e december. Bild på henne och tindra och text om detta. Och nej man ser såklart inte överlämningen. Den lär hon knappast få fota med tanke på fotoförbud på usö

Jag googlade fram det. Hade troligen inte sett det om jag bara kollat i flödet
Citera
2023-11-29, 17:37
Medlem
Citat:
Kan så vara, men insamlingen 2019 julen tog hon i egen ficka iallafall.

Väntar med spänning på belägg för det
Citera
2023-11-29, 17:42
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Väntar med spänning på belägg för det

Belägg? Det är ju redan allmänt känt. Det är inget jag eller något troll hittat på.

Så du tror mer på ett instagraminlägg än vad folk säger det är flera personer som kommenterat det hos bloggbevakning också, går säkert att söka till kommentaren.

Men hennes inlägg säger inte ett skit, inte en bild från utanför usö, inte ett enda kort på ett paket eller något. Inte ett enda spår på att hon köpt något.

100-tals paket säger hon pga insamlingen, men inte ett enda litet bevis.

Så nej hon tog pengarna, hon kan gärna bevisa motsatsen men kommer inte gå.
Citera
2023-11-29, 17:44
Medlem
Citat:
Belägg? Det är ju redan allmänt känt. Det är inget jag eller något troll hittat på.

Så du tror mer på ett instagraminlägg än vad folk säger det är flera personer som kommenterat det hos bloggbevakning också, går säkert att söka till kommentaren.

Men hennes inlägg säger inte ett skit, inte en bild från utanför usö, inte ett enda kort på ett paket eller något. Inte ett enda spår på att hon köpt något.

https://tiingelinn.se/2019/12/20/en-fullspackad-dag/

Ja alla dessa leksaker köpte hon säkert bara för skojs skull.

Jag tänker inte tro på ett rykte som folk uppenbart bara fått för sig är sant nej,

Sedan kanske det stämmer för ett annat åt? Vad vet jag. Men 2019 har hon uppenbarligen inte lagt alla pengar i egen ficka.

Och HUR menar du att någon skulle ha vetat att pengarna hamnade i hennes ficka isf?
Citera
2023-11-29, 17:46
Medlem
Citat:

Någon har uppenbarligen hittat på det! Hur menar du att det annars skulle blivit ”allmänt känt”?
Citera
2023-11-29, 17:52
Medlem
geek12s avatar
Citat:
https://tiingelinn.se/2019/12/20/en-fullspackad-dag/

Ja alla dessa leksaker köpte hon säkert bara för skojs skull.

Jag tänker inte tro på ett rykte som folk uppenbart bara fått för sig är sant nej,

Sedan kanske det stämmer för ett annat åt? Vad vet jag. Men 2019 har hon uppenbarligen inte lagt alla pengar i egen ficka.

Och HUR menar du att någon skulle ha vetat att pengarna hamnade i hennes ficka isf?

Företag skickade till henne ja.
Citera
2023-11-29, 17:55
Medlem
Citat:
Företag skickade till henne ja.

Missade fakstokt det i texten. Men står uppenbarligen att hon själv bidragit.

Jag är beredd att tro på detta när någon har belägg för det mer än att det är en trådsanning.
Vad anser man sig ha för bevis för att Linn stoppade pengarna i egen ficka?
Vad har man för bevis för att hon inte använt pengarna till julklappar?

Hade ni krävt uppvisande av kvitto så att det är där problemet ligger?
För utöver det så har hon uppdaterat på sociala medier på ett sätt som är att förvänta
Citera
2023-11-29, 17:57
Medlem
Jag tycker helt enkelt det är sjukt att så säkert påstå detta såsom att det var en sanning.

Man kan absolut säga att ”jag tror” ”jag misstänker” men ingen här tycks faktiskt kunna påvisa att det är så
Citera
2023-11-29, 18:01
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Missade fakstokt det i texten. Men står uppenbarligen att hon själv bidragit.

Jag är beredd att tro på detta när någon har belägg för det mer än att det är en trådsanning.
Vad anser man sig ha för bevis för att Linn stoppade pengarna i egen ficka?
Vad har man för bevis för att hon inte använt pengarna till julklappar?

Hade ni krävt uppvisande av kvitto så att det är där problemet ligger?
För utöver det så har hon uppdaterat på sociala medier på ett sätt som är att förvänta

Klart hon skriver så, det ser ju mer ärligt ut.
Men kolla på det på bilden så är det mycket likadana saker, tex flera likadana gosedjur, pennor o allt allt allt, det är ju uppenbarligen skickat från företag, nallebudet är skickat från just dom, då varje sånt bud kostar typ 200-300kr styck.

Men eftersom flertalet har sagt samma sak så tror jag på det, ingen rök utan eld om man säger så

Hon visar inte upp NÅNTING att hon själv köpt det. Har man en insamling privat så får man också bevisa att man köpt saker för pengarna också.

Hon kunde på bloggen visa summan på kontot för insamlingen, då kan man väl visa att man handlat också när privatpersoner hjälpt henne att samla in pengar.

Men som sagt. Ingen har tillgång till hennes bank så kan ju inte bevisa 100% - men med den info som finns så är det lätt att se tycker jag.
Citera
2023-11-29, 18:06
Medlem
Citat:
Klart hon skriver så, det ser ju mer ärligt ut.
Men kolla på det på bilden så är det mycket likadana saker, tex flera likadana gosedjur, pennor o allt allt allt, det är ju uppenbarligen skickat från företag, nallebudet är skickat från just dom, då varje sånt bud kostar typ 200-300kr styck.

Men eftersom flertalet har sagt samma sak så tror jag på det, ingen rök utan eld om man säger så

Hon visar inte upp NÅNTING att hon själv köpt det. Har man en insamling privat så får man också bevisa att man köpt saker för pengarna också.

Hon kunde på bloggen visa summan på kontot för insamlingen, då kan man väl visa att man handlat också när privatpersoner hjälpt henne att samla in pengar.

Men som sagt. Ingen har tillgång till hennes bank så kan ju inte bevisa 100% - men med den info som finns så är det lätt att se tycker jag.

https://tiingelinn.se/2019/12/17/hyperemesis-gravidarum/

Det verkar ju vara samma personer som upprepar detta som en sanning? Att några fåtal sprider detta rykte är verkligen inget att tro på.
Det finns inga belägg alls. Däremot flertalet inlägg från Linns sida som tyder på att hon använt pengarna?
Ja mycket saker är likadana. Sista bilden med ”kartongen” är uppenbart företag som skänkt.
Men ärligt. Om jag själv hade gjort en insamling så hade jag absolut köpt ”många av samma”

Ingen rök utan eld? Vet du hur mycket skit som hittas på om Linn utan någon som helst grund?

Jag gillar inte Linn. Kommer aldrig göra, men det är helt otroligt hur folk här måste hitta på saker för att smutsa ner hennes namn ännu mer

Hon kan absolut ha ljugit i inläggen jag länkat. Men det finns ju noll belägg för det? Hur kan det då bli en sanning!
Citera
2023-11-29, 18:14
Medlem
geek12s avatar
Citat:
https://tiingelinn.se/2019/12/17/hyperemesis-gravidarum/

Det verkar ju vara samma personer som upprepar detta som en sanning? Att några fåtal sprider detta rykte är verkligen inget att tro på.
Det finns inga belägg alls. Däremot flertalet inlägg från Linns sida som tyder på att hon använt pengarna?
Ja mycket saker är likadana. Sista bilden med ”kartongen” är uppenbart företag som skänkt.
Men ärligt. Om jag själv hade gjort en insamling så hade jag absolut köpt ”många av samma”

Ingen rök utan eld? Vet du hur mycket skit som hittas på om Linn utan någon som helst grund?

Jag gillar inte Linn. Kommer aldrig göra, men det är helt otroligt hur folk här måste hitta på saker för att smutsa ner hennes namn ännu mer

Hon kan absolut ha ljugit i inläggen jag länkat. Men det finns ju noll belägg för det? Hur kan det då bli en sanning!

Vad menar du med sista blogginlägget? Finns INGA bevis där heller att hon köpt något. Hon lägger upp bilder från sjukhuset, men INGA bilder att hon innan det ens handlat en enda sak.

Du får ju tycka vad du vill, men inga blogginlägg du länkat till har visat att hon köpt något för egna pengar. Mer än att hon VILL få oss att tro att hon handlat för egna pengar.

Jag kommer till 100% tro på alla som kommenterat att hon tog pengarna för insamlingen.

Du kommer aldrig kunna hitta en bild eller text där du ser att hon handlat för pengarna för insamlingen, för uppenbarligen så har hon inte det.

Men du ser inte ett problem med att hon har noll bevis kring inköp för egna pengar när privatpersoner i god tro skänkt pengar till barn som ska få julklappar?

Naivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in