2022-06-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Tror du brallisarna går och kolla på tyska läderbögar? Lägg sedan till bajamajor och satanister så har du svaret. Det är liksom inte riktigt gångbart hos kvinnor, i alla fall inte normala kvinnor.

håller i stort med, men om du tror att det skulle vara någon samlingsplats för satanister så är du ju helt skev i skallen. klassisk rock är inte black metal, du vet?
Citera
2022-06-12, 20:40
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
håller i stort med, men om du tror att det skulle vara någon samlingsplats för satanister så är du ju helt skev i skallen. klassisk rock är inte black metal, du vet?
Generaliserar såklart en hel del. Men Merciful fate höll en satanistmässa läste jag någonstans. Det är nivån tycker jag.

Tror inte normala kvinnor går igång på det. I bästa fall tycker de att det är corny.
Citera
2022-06-12, 20:47
Medlem
Citat:
Generaliserar såklart en hel del. Men Merciful fate höll en satanistmässa läste jag någonstans. Det är nivån tycker jag.

Tror inte normala kvinnor går igång på det. I bästa fall tycker de att det är corny.

klart att det är corny, men mercyful fate är precis som moderna mayhem och darkthrone väldigt långt ifrån sina rötter, och att kalla king diamond och hans teater för något satanistiskt är att fara med osanning. men visst, många på festivalen gillar ju symboliken från satanism med pentagram och inverterade kors och annat, så du har väl ändå en poäng.

jag tror dock "normala kvinnor" har större problem med fetma, överdriven ölkonsumtion, norrländska, cowboy-hattar och bandtröjor som är för stora/för små än någons religiösa tro, men det är bara jag det.
Citera
2022-06-12, 20:53
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
klart att det är corny, men mercyful fate är precis som moderna mayhem och darkthrone väldigt långt ifrån sina rötter, och att kalla king diamond och hans teater för något satanistiskt är att fara med osanning. men visst, många på festivalen gillar ju symboliken från satanism med pentagram och inverterade kors och annat, så du har väl ändå en poäng.

jag tror dock "normala kvinnor" har större problem med fetma, överdriven ölkonsumtion, norrländska, cowboy-hattar och bandtröjor som är för stora/för små än någons religiösa tro, men det är bara jag det.
Då kanske du har löst problemet varför inte brudarna kommer
Citera
2022-06-12, 21:02
Medlem
Citat:
Då kanske du har löst problemet varför inte brudarna kommer

av allt det jag listade är nog ölkonsumtionen det minsta problemet tjejer har med sweden rock festivals klientel. är du snygg kan du vara hur full som helst och ändå få napp när och var du vill, typ. tror mer det har att göra med medelåldern på besökarna och det faktum att de flesta ser ut som medelålders folk gör i gemen - småfeta, dåliga hårfästen och konstiga skägg. de kvinnor som är där är oftast fruar/flickvänner till männen. sedan är rock inte något kvinnor lyssnar på i större utsträckning - speciellt inte unga kvinnor. då är det elektronisk dansmusik, pop och indie som gäller.

way out west som exempel är ju det motsatta sweden rock festival - nästan bara unga tjejer. de killar som är där är ofta ditsläpade av sina flickvänner, eller så är dem bögar. skitenkelt att som normal ung man få knulla där om man bara orkar låtsas vara politiskt korrekt, feminist och anitrasist i några timmar.
Citera
2022-06-12, 21:05
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
av allt det jag listade är nog ölkonsumtionen det minsta problemet tjejer har med sweden rock festivals klientel. är du snygg kan du vara hur full som helst och ändå få napp när och var du vill, typ. tror mer det har att göra med medelåldern på besökarna och det faktum att de flesta ser ut som medelålders folk gör i gemen - småfeta, dåliga hårfästen och konstiga skägg. de kvinnor som är där är oftast fruar/flickvänner till männen. sedan är rock inte något kvinnor lyssnar på i större utsträckning - speciellt inte unga kvinnor. då är det elektronisk dansmusik, pop och indie som gäller.

way out west som exempel är ju det motsatta sweden rock festival - nästan bara unga tjejer. de killar som är där är ofta ditsläpade av sina flickvänner, eller så är dem bögar. skitenkelt att som normal ung man få knulla där om man bara orkar låtsas vara politiskt korrekt, feminist och anitrasist i några timmar.
Du har nog rätt i mycket där du skriver. Men då får väl man välja. Gå på bögparty med bra musik. Eller gå på kvinnojakt i dålig musik
Citera
2022-06-12, 21:08
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Jösses såg klipp från GNR spelningen tragiskt. Såg GNR när dem lirade på Friends för några år sedan då vart det helt okej ändå. Men detta var ju ett skämt, trist för er som gått

Såg dom på Sweden Rock någon gång för dryga 10 år sedan, var det kanske 2010? Man fick vänta förbannat länge på att dom gick in på scen, men när dom väl kom lät det ju bra, i alla fall (hyfsat). Årets spelning låter ju förjävligt. Tur att man inte var där. I och för sig kunde man ha gått på efterfest tidigt utan att ha dåligt samvete.
Citera
2022-06-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Ska man inte gråta istället???

Nej, fy djävulen.
Det där var…
Citera
2022-06-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
EH, ja så tokigt att det kunde gå så här. Jag minns de när spelade i Sverige ca 1993 (?), det var ju enorm täckning i medierna, flera dagar i förväg, kvällstidningarna hade extrabilagor. Var dock själv för ung för att få gå och se dem...
Själv såg jag som ung 1971 i Hyde Park London
Humble Pie , Groundhogs , Grand Funk det var grejor det.
Citera
2022-06-12, 21:17
Medlem
Någon som vet varför Swedenrock inte köper in Metallica? De har aldrig lirat på festivalen.
Citera
2022-06-12, 21:19
Medlem
cerns avatar
Är det inte WT's no.1 festival?
Citera
2022-06-12, 21:20
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Är det inte WT's no.1 festival?