Citat:
Ursprungligen postat av
explorers
Sweden Rock lanserar egen snaps: ”En ära”
https://www.expressen.se/kvallsposten/sweden-rock-lanserar-egen-snaps-en-ara/
Som ska heta "Sweden Rock Small Batch Akvavit"
Spännande

Det här är kanske lite OT men jag har aldrig fattat grejen med detta. Bara för att en grupp, kändis, organisation eller vem-som-helst sätter sitt namn på en alkoholhaltig dryck: innebär det med automatik att den blir godare, attraktivare och då ska få en självklar plats i barskåpet?
Det är ju bara ett smart sätt för affärsmän att tjäna pengar; teckna avtal med någon kändis om att få smeta dit sitt namn mot en troligen löjlig andel vinst av försäljningen och sen hälla i vilket blask som helst där man lägger mera pengar och energi på flaskan och marknadsföringen än själva innehållet. För ni tror väl inte på allvar att det är kändisarna själva som har initierat detta alternativ? Man behöver sen inte skämmas för att minst tredubbla priset mot det som man häller i och detta upptäckte en viss Gene Simmons tidigt och jag är lite förvånad att inte Bert Karlsson hängt på trenden.
Vore jag yngre och hade liknande kontakter skulle jag göra samma sak för musikälskare i allmänhet och hårdrockare i synnerhet köper dessa produkter utan att blinka, oavsett pris. Visst, jag motsäger inte att vissa av de alster som säljs inte direkt är av undermålig kvalitet men att t ex betala 24,- för en 33:a IM Trooper har jag ingen lust till då en betydligt godare tjeckisk motsvarighet kostar ca hälften.
Eller vad är det jag har missat?