2022-06-12, 21:23
Medlem
Någon som vet varför Swedenrock inte köper in Metallica? De har aldrig lirat på festivalen.
Citera
2022-06-12, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Någon som vet varför Swedenrock inte köper in Metallica? De har aldrig lirat på festivalen.
Det beror på att de kostar väldigt mycket att boka och då blir det inte mycket pengar över till andra band...
Citera
2022-06-12, 21:37
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani

Metallica, maiden och ac/dc är bland de dyraste band som går att boka. Säljert lätt slut en stor stadio ensamma, sweden rock med sina ca. 30 000 är ganska lite i sammanhanget.

Edit: jag vet att maiden var där för några år sedan så ingenting är ju omöjligt, men det är pengar det handlar om.
Senast redigerad av Podde 2022-06-12 kl. 21:39.
Citera
2022-06-12, 22:17
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Generaliserar såklart en hel del. Men Merciful fate höll en satanistmässa läste jag någonstans. Det är nivån tycker jag.

Tror inte normala kvinnor går igång på det. I bästa fall tycker de att det är corny.
Det är ju teater. King Diamond är en berättare. Han gör det bra och var faktiskt bästa sångaren på plats trots att han är äldre än Axl och co. Sk satanister finns nog knappast på SRF utan sitter hemma och runkar till Burzum.

Sk normala kvinnor är totalt ointresserade av musik (på riktigt) och lyssnar mest på en artist för att det råkar vara populärt eller att han är snygg.
Om man väljer musik utifrån vad kvinnor "gillar" kan man lika gärna skita i att lyssna på något över huvud taget.

Hellre en festival med kanonmusik och noll kvinnor än tvärtom. Den som går på festival för att knulla gör en dålig deal (jo jag har faktiskt knullat på festival).

Stick iväg och runka till Justin B nu!
Citera
2022-06-12, 22:21
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalVortex
Det beror på att de kostar väldigt mycket att boka och då blir det inte mycket pengar över till andra band...
Men 12 miljoner går det bra att betala till personer med noll publikkontakt och ingen sångröst. Tror det hade varit både billigare och bättre med Metallica än GnR.
Citera
2022-06-12, 22:22
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Var kan man se klipp?

Sök bara på GNR sweden rock 2022, finns massa klipp.
Citera
2022-06-12, 22:29
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Det är ju teater. King Diamond är en berättare. Han gör det bra och var faktiskt bästa sångaren på plats trots att han är äldre än Axl och co. Sk satanister finns nog knappast på SRF utan sitter hemma och runkar till Burzum.

Sk normala kvinnor är totalt ointresserade av musik (på riktigt) och lyssnar mest på en artist för att det råkar vara populärt eller att han är snygg.
Om man väljer musik utifrån vad kvinnor "gillar" kan man lika gärna skita i att lyssna på något över huvud taget.

Hellre en festival med kanonmusik och noll kvinnor än tvärtom. Den som går på festival för att knulla gör en dålig deal (jo jag har faktiskt knullat på festival).

Stick iväg och runka till Justin B nu!
Det är nog lika sannolikt att jag lyssnar på Justin B som att du suger av KingD. Jag kände förövrigt en satanist och KingD och han pratade en del. Att dilla om teater är ganska löjligt.

Får gratulera till campingsnippa, måste varit en underbar upplevelse. Skedde det på bajamajan eller mitt på backen?
Citera
2022-06-12, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Sweden Rock lanserar egen snaps: ”En ära”
https://www.expressen.se/kvallsposten/sweden-rock-lanserar-egen-snaps-en-ara/

Som ska heta "Sweden Rock Small Batch Akvavit"

Spännande
skitdricka som allt annat hypat
Citera
2022-06-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Själv såg jag som ung 1971 i Hyde Park London
Humble Pie , Groundhogs , Grand Funk det var grejor det.
Åh djävlar, måste vart otroligt bra?
Steve Marriot, Tony Mc Pee och
Mark Farner 3 grymma gitarrister i de tre banden.
Har så gott som alla skivor med dessa men har tyvärr inte sett de.
Ändå gick jag på otroligt många konserter på 70 talet. Grattis!
Citera
2022-06-13, 00:01
Medlem
SRF borde såklart fixat dit metalgudarna Judas Priest som enligt uppgifter gjorde en utmärkt spelning på Dalhalla igår istället för överskattade Guns'n'Roses. Senast GnR var på SRF blev väl folk också sura då dom kom in på scen nån timma sent utan att bry sig.
Citera
2022-06-13, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Ok. Bjöd dom på nåt extra?
Såg dom på Roskilde en gång och det var sjukt bra.

Var det möjligen 92 eller 93? Det var förstås mer på hemmaplan för deras del men sjukt röjigt var det. OCH sjukt bra.
Citera
2022-06-13, 01:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Är det inte WT's no.1 festival?

Om man tror det har man inte varit på Graspop i Belgien. DÄR snackar vi WT. Folk på SRF är snygga, vältränade och sofistikerade i jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in