2022-06-12, 19:39
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Hur var dad? Förstod du dansken?
När det gäller D.A.D tänkte jag mest på hur vissa av låtarna var bekanta. hmm den känner jag igen hört den på radio och så vidare.
Citera
2022-06-12, 19:41
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
När det gäller D.A.D tänkte jag mest på hur vissa av låtarna var bekanta. hmm den känner jag igen hört den på radio och så vidare.
Ok. Bjöd dom på nåt extra?
Såg dom på Roskilde en gång och det var sjukt bra.
Citera
2022-06-12, 19:43
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Ok. Bjöd dom på nåt extra?
Såg dom på Roskilde en gång och det var sjukt bra.
hmm inte vad jag minns. fan mycket bara flyter ihop till ett enda skönt festivalsurr där enstaka saker inte blir så jäkla tydliga.
Citera
2022-06-12, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Vad har hänt med svenskarna?

folk ser ut såhär i precis varje land, spelar ingen roll var du åker. handlar bara om att locka ut dessa rockare från deras grottor.

flanar finns överallt. måste vara lite pinigt att ö.h.t. betala tre jävla tusen för tre dagar på sweden rock för att hänga med smått alkoholiserade 50+are som gör djävulstecknet när de står och lite lätt headbangar till typ guns and roses eller volbeat och tror att de är så jävla hårda.

men men, det är bara jag. jag gillar social distortion och dropkick murphys, men skulle aldrig i livet punga ut så mycket pengar för att se dem. redan sett SD i frihamnen i gbg för 300 spänn för många år sedan och även sett DM på liseberg (gratisspelning, bara inträdet som kostade. bra tryck får sägas)

det är väl ett tecken i tiden dock - allt är svindyrt, så även festivaler.
Citera
2022-06-12, 20:02
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Pratade med en polare som skulle dit. Lite om det sanitära. Man stod i rad och så fick man snabbdusha och sedan skulle man vara färdig.

Det påminde mig och Schindlers List och hur judarna stod i en lång rad, och hade 1 minut på sig att skita.

Sweden rock = koncentrationsläger för satanister i 55 årsåldern? Som dessutom betalar för det. Nix to old for that shit.

På festival duschar man inte
Citera
2022-06-12, 20:03
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Exakt, det kan ha något med brist på kvinnor De kan ha ett något högre krav än vi andra...
Citera
2022-06-12, 20:24
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Han hade gjort sina bästa dagar på scen långt innan detta var bokat, snacka om snuvade på konfekten om man aldrig hann se GnR under dess glansdagar, Så här bra var det då:

https://www.youtube.com/watch?v=nzr6DMcw5wQ

4:13 är så man ryser av välbehag, så jävla cool röst o äkta hårdrock i sitt esse.

Och så här låter det idag

https://youtu.be/ghCHgOF_ExQ?t=407
Citera
2022-06-12, 20:26
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie

Ska man inte gråta istället???
Citera
2022-06-12, 20:27
Medlem
Karlxgustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Han hade gjort sina bästa dagar på scen långt innan detta var bokat, snacka om snuvade på konfekten om man aldrig hann se GnR under dess glansdagar, Så här bra var det då:

https://www.youtube.com/watch?v=nzr6DMcw5wQ

4:13 är så man ryser av välbehag, så jävla cool röst o äkta hårdrock i sitt esse.

Såg dem i Globen 91. Mitt största konsert i livet som 17åring. Skid Row som förband var super oxå
Citera
2022-06-12, 20:28
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

Nej, verkligen inte!

Har man det lätt för sig tvättar man sig i kvinnor. Oavsett vilket kön man har. Det är gamla regler.

Eller så gör man som jag brukade göra och vaknar i olika inregnade, totalt översvämmade tält.

Vem behöver en fungerande Nokia med häftiga klistermärken på baksidan, vem behöver brudar eller vänner som har dragit iväg med dessa under natten?

Det var den sortens frågor som jag brukade ställa mig medan jag torkade i solen och missade alla spelningar som jag hade längtat efter i ett halvår. Vem fan tänker tanken på att ta en dusch under en festival?

Jag hade ju en solvarm öl bestående av inte så angenämt, tjockt skum, som jag spydde upp på en svettintorkad, estetiskt otilltalande t-shirt, bara efter några sekunder.

Fina tider!
Citera
2022-06-12, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie

Låter som att någon försöker sig på karaoke.

Gnr borde lagt av för länge sedan.
Citera
2022-06-12, 20:34
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Nej, verkligen inte!

Har man det lätt för sig tvättar man sig i kvinnor. Oavsett vilket kön man har. Det är gamla regler.

Eller så gör man som jag brukade göra och vaknar i olika inregnade, totalt översvämmade tält.

Vem behöver en fungerande Nokia med häftiga klistermärken på baksidan, vem behöver brudar eller vänner som har dragit iväg med dessa under natten?

Det var den sortens frågor som jag brukade ställa mig medan jag torkade i solen och missade alla spelningar som jag hade längtat efter i ett halvår. Vem fan tänker tanken på att ta en dusch under en festival?

Jag hade ju en solvarm öl bestående av inte så angenämt, tjockt skum, som jag spydde upp på en svettintorkad, estetiskt otilltalande t-shirt, bara efter några sekunder.

Fina tider!

Haha verkligen fina tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in