2023-03-08, 22:31
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Pundare hela bunten, så länge de får se mängden hhc i labbrapport så nöjer de sig
Skulle lägga en kvalificerad gissning på att det är just tungmetaller och syror som fått UN att ta bort sina HHC-produkter.
Bara att titta på hur hhc kommer till. Det är allt annat än naturligt det folk inhalerar.

GG cancer och problem med lungorna om några år!
Det används inga tungmetaller i kemin från CBD -> THC -> HHC dock används mycket lösningsmedel och syror.

Om det är så att kemisten använder billigare lösningsmedel och syror så kan det finnas risk att det slinker med något annat i slut produkten.

När du ska omvandla THC till HCC så ska du bubbla det i väte under många timmar. Reaktionen är oerhört känslig för syre och kan själv antända.

Jag tror att det kan vara så att de fick in en batch där De slarvat med HHC reaktionen och att THC halten var övre 0.2 %. vilket gör det till ett narkotikabrott om de hade fortsatt sälja det.
Citera
2023-03-09, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonzoS
Ni som köper och använder HHC, tänker ni på labbrapporter? som för tungmetaller t.ex.
Eller kör ni bara på bästa billigaste och hoppas att det inte skadar lungorna?

Jag kan tillägga att där är mer tungmetaller i en kräfta. Så tänk på det när du sörplar kräftor.
Citera
2023-03-09, 15:39
Medlem
Är det olagligt nu med hhc? Såg att vissa shops tagit bort helt nu mera? Någon som vet
Citera
2023-03-09, 15:49
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gidrobot
Jag kan tillägga att där är mer tungmetaller i en kräfta. Så tänk på det när du sörplar kräftor.
Du röker dina kräftor också då förstår jag? Bong eller pipa?
Citera
2023-03-09, 16:29
Medlem
Citat:
Aluminiumfolie
Citera
2023-03-09, 16:47
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gidrobot
Aluminiumfolie
Freebase'a kräfta höhö
Citera
2023-03-09, 16:54
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:

Citera
2023-03-09, 18:13
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Har inte rökt riktigt gräs på åratal men tänkte testa hhc. Men vet inte riktigt vilket jag ska testa? Ypsilos? Innehåller dom cbd allihop och vilken procent bör jag välja?

Eller hash? Olja? Gummibears? En riktig djungel det här

Jag har beställt två stycken CBD Group vapes, 1ml 96% – 99% HHC destillat med 65% 9R, från en sida som skickar inrikes. Aldrig provat HHC innan, men har fått intrycket av att det ska vara bra tryck i dessa i och med 65% 9R. Kostar 429kr styck. Kan uppdatera när jag fått dom.

Beställde smakerna RS-11 och Tangerine Dream, som jag läste i den andra tråden att en skribent tyckte gott om. Både rusmässigt och smak.
Senast redigerad av Lifestealer 2023-03-09 kl. 18:25.
Citera
2023-03-09, 18:17
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatItIs
Är det olagligt nu med hhc? Såg att vissa shops tagit bort helt nu mera? Någon som vet
Det är väl på gång så de är proaktiva.
När de förbjuder det lär det komma upp här snabbt.
Citera
2023-03-09, 18:22
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Det är väl på gång så de är proaktiva.
När de förbjuder det lär det komma upp här snabbt.

Hur ska det gå till när det redan är fastställt på eu-nivå att det ska vara lagligt?
Citera
2023-03-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatItIs

Dom svenska har fortfarande kvar sina
Citera
2023-03-09, 18:29
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Hur ska det gå till när det redan är fastställt på eu-nivå att det ska vara lagligt?
Är det? HHC alltså? Vet bara Eurpadomstolen uttalat sig om CBD?
Skulle uppskatta en länk väldigt mycket. Inte för att ifrågasätta dig utan för att det vore väldigt fint om det var så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in