Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-02, 23:00
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Hur lång tid tog de innan effekt tyckte du? Alltså på enbart hhc

Nja vet inte puffade en stund efter ölet drack 2 st 50 cl 3,5% så rökte hhc via elcigg. Tog typ en puff var 30:e sekund

Gick och vilade då kom känslan känns kul och man känner sig lätt
Citera
2023-04-02, 23:23
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasselangfinger
Orkar inte skriva en hel rapport men kan säga att det är så nära orginalet man kommer. Är inte jätte erfaren dock, och det är ju trots allt rc.

Najs men vilken styrka skulle du säga man ska ta som nybörjare? 75% kanske?
Citera
2023-04-02, 23:24
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Nja vet inte puffade en stund efter ölet drack 2 st 50 cl 3,5% så rökte hhc via elcigg. Tog typ en puff var 30:e sekund

Gick och vilade då kom känslan känns kul och man känner sig lätt

Kommer de där ruset också där man känner sig väldigt nöjd och allt är bra liksom? Eller inte riktigt på den nivån?
Citera
2023-04-03, 11:51
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Kommer de där ruset också där man känner sig väldigt nöjd och allt är bra liksom? Eller inte riktigt på den nivån?

Jag kände mig tillfreds och att det kändes bra var absolut inget obehagligt rus.

Det här är nog det bästa lagliga ruset efter alkohol som dock kommer med svåra bieffekter. Nackdelen med hhc är att det är dyrt
Citera
2023-04-03, 12:52
Medlem
Lasselangfingers avatar
Citat:

Vet faktiskt inte, provade en strawberry kush 80% och sen någon vape penna från kartypungen, kan ej säga procent på pennan men ett par puffar utan tolerans så blir man rätt go. Har rökt thc länge och rekommenderar faktiskt äkta varan pga hälsorisker.

Var en rebell, bryt lagen som är omoralisk och rök så mycket thc du vill, ingen kan bestämma över din kropp och knopp!

Peace
Citera
2023-04-03, 12:57
Medlem
Lasselangfingers avatar
Citat:

Pennan hade visst följande cannabinoid-innehåll: HHC 55%, CBG 30%, CBC 5%. Smakar hasch
Citera
2023-04-03, 17:07
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Köper du 75% kommer du behöva MAX 2-3 bloss.

Rök 2-3 bloss och varje gå nu så håll ångan i 10 sekunder.

Sen vänta 20-30 min innan du röker något mer. Du kommer bli ordentligt stekt.
Citera
2023-04-03, 18:52
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Jag kände mig tillfreds och att det kändes bra var absolut inget obehagligt rus.

Det här är nog det bästa lagliga ruset efter alkohol som dock kommer med svåra bieffekter. Nackdelen med hhc är att det är dyrt

Kör du olja eller vape? Ska själv beställa nu men osäker på vilken av dom
Citera
2023-04-03, 20:21
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Köper du 75% kommer du behöva MAX 2-3 bloss.

Rök 2-3 bloss och varje gå nu så håll ångan i 10 sekunder.

Sen vänta 20-30 min innan du röker något mer. Du kommer bli ordentligt stekt.

Så vape är att föredra framför oljan?
Citera
2023-04-03, 21:07
Medlem
MindWalker86s avatar
Köpt lite 96% hhc vape ampull, körde på de starkaste direkt, då jag inte ser någon mening med att köpa något svagare för samma peng. Helnöjd, ett till tre bloss och man är stekt i ca 2-3 timmar (håll inne ångan i lungorna i ca +10 sekunder, för att få full effekt).

Sen nykter och klar igen direkt efter ca +3-4 timmar, perfekt att ta innan man ska sova ifall man har problem med insomning/avslappning. Kört varje dag (kväll) i ca 6-8 veckor, inte lika starkt rus nu på två vape bloss som första veckan. Men de räcker länge och man blir avslappnad ordentligt i kroppen, & mer smärtlindring än vanligt weed.

Stort plus är att man är fortfarande klar i skallen/tankarna, man kan ta det utan att se stekt ut, man sitter inte och kollar på en tavla i över en timme tex som på vanligt dunder röka. Men samtidigt blir man beng i sinnet, men det är på en perfekt nivå. Man kan om man vill framstå helt nycker utan att någon märker att man är rökt. Likvärdigt med vanligt weed/hash, fast bättre, man har mer kontroll i tankarna, men smärtan i kroppen förvinner bättre än på vanligt röka. Så bara stort plus för HHC ifrån mig.

Hoppas den får fortsätta säljas, Sverige behöver se över sin syn på vad som är narkotika & ett hjälpmedel för dess invånare. Harmoni i samhället skapas av att lyssna till flera individer och grupper i samhället och inte via en lodrätt diktatur emot landets invånare som en gemensam grupp betraktad ifrån ett skrivbord av landets fåraherdar.. Gör som med alkoholen, beskatta och styr försäljningen & minska handeln för de kriminella aktörerna som Sverige idag med sitt gammalmodiga tankesätt gödslar våra svenska skattepengar & resurser på.

Mvh MindWalker86
Senast redigerad av MindWalker86 2023-04-03 kl. 21:36.
Citera
2023-04-03, 21:11
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Så vape är att föredra framför oljan?
Jag föredrar olja då jag tycker effekten är skönare och sitter i längre.

Ångan bränner ordentligt i hals och lungorna dock kommer ruset mycket fortare och hårdare.
Citera
2023-04-03, 21:57
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Ja. Lycka till att hitta en hhc-sort som inte visar positivt.
Ämnet är uppe för utredning sedan hösten förra året, det kommer med största sannolikhet att förbjudas väldigt snart, kanske inom året.

Lyssna inte på tomtarna här inne som pladdrar på om juridiken, de har läst lite men saknar erfarenheter från hur det faktiskt funkar där ute. Det blir lite utav ett lotteri. Köper de att du använt lagliga produkter så är det bra, men de kan även döma dig då du, i deras ögon har thc i kroppen, det räcker som bevis. Som sagt, ett lotteri!

Men nu är det ju du som inte har koll på hur det "faktiskt funkar där ute". Att ha thc i kroppen räcker INTE som bevis för någonting.

Hur tror du att åklagaren ska kunna bevisa att narkotikabrott skett när så ej är fallet? Precis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in