2023-03-06, 19:45
Medlem
Kom in på tråden här efter att jag sett reklam för ”hhc produkter” från något lustgasföretag och ville ta reda på vad de menar. Efter att ha läst lite i tråden verkar ni ju vara ett gäng som är typ förespråkare för såna här grejer så måste fråga, varför? Funkar inte gammalt hederligt gräs?

När ni pratar om typ ”tycker det är mycket mildare än THC 9,8” eller liknande, menar ni gräs då? Eller har nu THC fått en ny innebörd än hederligt gammalt brajja?

Gör ni det här för att det är trendigt, att ni inte pallar torska för päronen, eller är det helt enkelt bättre på något sätt? Inte meningen att låta nedlåtande jag kanske har blivit för gammal i gamet bara men undrar alltså helt genuint vad det är frågan om 😄
Citera
2023-03-06, 23:58
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackelitos
Kom in på tråden här efter att jag sett reklam för ”hhc produkter” från något lustgasföretag och ville ta reda på vad de menar. Efter att ha läst lite i tråden verkar ni ju vara ett gäng som är typ förespråkare för såna här grejer så måste fråga, varför? Funkar inte gammalt hederligt gräs?

När ni pratar om typ ”tycker det är mycket mildare än THC 9,8” eller liknande, menar ni gräs då? Eller har nu THC fått en ny innebörd än hederligt gammalt brajja?

Gör ni det här för att det är trendigt, att ni inte pallar torska för päronen, eller är det helt enkelt bättre på något sätt? Inte meningen att låta nedlåtande jag kanske har blivit för gammal i gamet bara men undrar alltså helt genuint vad det är frågan om 😄

Många vill ju vara laglydiga.
Citera
2023-03-06, 23:59
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Testade PBs

AM/NE - HHC 85%, CBG 2.5%, CBC 2.5%, Terpenen 10%

Mycket potent och okej smak. Räcker med ett eller två bloss.

Såg att de börjat sälj tysk HHC på Jeff Benzos Hemsidan nu också! Hahahaha
Ska bli intressant om EU går in och kriminaliserar HHC eller om de tillåter det.

Jag tänker att detta är en sjukt stor potential skatteinkomst för staten.

Om ni undrar vilka kemikalier som används vid framställningen så finns det en video här:
https://m.youtube.com/watch?v=35MV2eTSVak

EU har ju redan sagt att den här typen av produkter är tillåtna. Se Frankrike mot Kanavape.
Citera
2023-03-07, 07:06
Medlem
Tro vad ni vill. Jag ångrar att jag tog HHC. Känns exakt som me jwh.
Blir inte ens bäng av HHCPO mixar med HHC-H längre..
Citera
2023-03-07, 10:38
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsstyrelsen
Tro vad ni vill. Jag ångrar att jag tog HHC. Känns exakt som me jwh.
Blir inte ens bäng av HHCPO mixar med HHC-H längre..

Hur mycket har du brukat?
Klart du bygger upp en vana och inte blir skruvad på samma sätt.

1ml cart räcker för mig ca 2-veckor.
Några bloss morgon - middag - eftermiddag och kväll för stress, humör och koncentration.

jag tar det inte för att bli skruvad, röker man för mycket blir det ju psykotiskt bäng utan välbehag iallafall på Premium High från SmokeTower.

Inte varit nöjd med "bieffekter" av SmokeTowers.
Vid för många bloss så uppstår en lite vrickad känsla kognitivt.

OdCaBo: tipsade mig om en butik i stan med massor av HHC.
Ska åka och handla idag och göra en sista utvärdering av HHC och prova 2st andra märken och se om samma känsla uppstår där som för SmokeTowers.

(jag har rökt cannabis i 16 år)
Citera
2023-03-07, 11:41
Sån där jävla ypsilos räckte inte mer än 2 dagar. Då rökte jag även vanlig cannabis så en dag typ om jag inte hade haft vanligt röka.
Citera
2023-03-07, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Sån där jävla ypsilos räckte inte mer än 2 dagar. Då rökte jag även vanlig cannabis så en dag typ om jag inte hade haft vanligt röka.

ja inte är det 250 drag i dem gissar jag drog 50ggr sedan var min slut.
CBD group 2ml Gelato har jag räknat dragen på och är på 200drag och verkar vara hälften kvar då man kan se tanken.
Citera
2023-03-07, 13:07
Medlem
Någon mer än jag som känner sig jävligt stressad efter att ha vejpat Ypsilos HA/ZE?

Pulsen är normal, runt 70bpm, men har hela tiden obehaglig stresskänsla under ruset... Inte trevligt alls.

Vanligt röka kan jag köra på som faan och får inga negativa effekter av det alls.
Citera
2023-03-07, 14:54
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Det är mycket antaganden i den här tråden ser jag.
Jag har rökt HHC sporadiskt, och enbart HHC.
Åkte dit på en "rutinkontroll" och fick ta prov. Jag vägrade piss så de tog ett blodprov som skickades på analys. Jag hade Ug'n av Thc i blodet som antagligen har ackumulerats under en tid, eller omvandlats till thc. Hursomhaver hänvisade jag till mina inköp av hhc men det hjälpte föga. Detta var efter en överklagan av första domen.

Ni som gaggar om "åklagare som ska bevisa" hit och dit är inget annat än ett gäng får som repeterar det ni har läst någonstans, utan att ha någon som helst verklig erfarenhet. Vidrigt beteende!

Ni som röker hhc och tror att ni är garanterade en frisedel sålänge ni uppvisar kvitton och dylikt har fel, nu kommer med större sannolikhet att torska.

Så, nu vet ni det!

Kanske innehöll < 0.2% thc? På blodprov syns ju extremt små mängder. Hade nog vart bättre om du körde pissprov på sticka. Tror du skjöt dig själv i foten där med blodprovet. Finns potpurri HHC på ST som innehåller < 0.2 % thc. Det betyder ju att det finns THC i det, om än väldigt lite. Pottpurri är rökmaterialet som gammaldags spice var blandad med. Inte som gräs direkt, men går att rulla spliff av det. HHC kanske ger falskt utslag på THC stickor, vet inte. Kanske värt att köpa THC fri HHC ifall det ger falskt utslag på THC och därmed skickas på analys som visar på THC i och med < 0.2% thc.

Någon som testat ST euphoria mango haze engångsvape 0.7ml? Skulle vilja lägga vantarna på en 2ml men dom finns ju inte i lager.
Senast redigerad av Lifestealer 2023-03-07 kl. 15:17.
Citera
2023-03-08, 14:31
Medlem
Ni som köper och använder HHC, tänker ni på labbrapporter? som för tungmetaller t.ex.
Eller kör ni bara på bästa billigaste och hoppas att det inte skadar lungorna?
Citera
2023-03-08, 19:08
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Inte på analys så vad spelar det för roll när det är lagligt? Det är som att man skulle förbjuda mat som gav falsk positiv på test. Har du använt några andra hampaprodukter då dessa kan innehålla lagliga spårmängder thc? Nu vet jag att vissa ställen är det kanske andra regler såsom körkort och dylikt men detta är mer undantag. Ämnet är lagligt så man ska inte kunna bli straffad/fälld för det, med undantag där det råder totalförbud av intoxikation.

Prövade se.hhc-vape.co, deras Tangerine Dream är riktigt god och är det bästa hhct jag prövat, något enstaka bloss gav mig mkt bra verkan. Verkar vara mer av den isomer som anses vara överlägsen. Ska testa smaken RS-11 nästa gång då denna verkar mycket intressant terpenmässigt. Skickades från Sverige.

Som sagt, om man inte använder något illegalt har man lagen på sin sida. I andra länder är gräs lagligt, varför är Sverige så emot vetenskap och vill göra relativt säkra saker illegala? Så att folk ska börja använda toxiska saker istället?
Dom människor som dött av spice, dom har deras blod på sina händer, anticb dårarna och dom som pushar för denna inhumana lagstiftning som förstör liv, skapar splittring och isolering, utanförskap och mentalt lidande samt utsätter människor för allvarliga risker som kan innebära döden vid användning av syntetiska cannabinoider.

Medan folk blir våldtagna, rånade och dödade så lägger dom resurser på att jaga folk som använder något preparat som anses vara mycket säkrare än alkohol. Detta är absurt och icke ok. Förstår inte hur folk kan vara ok med att lägga skattepengar på detta, när det har enbart kontraproduktiva resultat?
Dom som åker dit hamnar mer i utanförskap och börjar använda mer om något.

En cannabislegalisering hade varit det optimala och hade medfört många fördelar, med mycket få nackdelar. Men tills dess har Gud, naturen eller vad man nu tror på skapat hhc som inte omfattas av denna diskriminerande, rasistiska, vetenskapsfientliga lagstiftning.

Dock menar jag inte att man bör dra i sig mycket av detta ämnet, anser man ska vara försiktig och lära känna ämnet och se om man tål det. Men detsamma kan sägas om att köpa illegal cb, hur ska jag veta som är i det? Med HHC kan jag se allt som finns och inte finns i, även tungmetaller.

Kan du beskriva ruset lite mer ingående på dessa vapes på hemsidan, jämfört med t.ex. andra vapes? Bättre rus eller bara mer potent? Är det olika mellan smakerna? Är ruset ruset likt sativa, hybrid eller indica? Eufori? Avslappnat? Uppliftande? Sömnigt? Har stor erfarenhet av röka, men gillar inte bli så där trippigt bäng med noja av röka med för mycket THC i. Har aldrig provat HHC.

Kan det vara så att namnet på de olika vapesen ska efterblikna ruset av nämnda strains? T.ex. Bubblegum, ska ruset efterlikna just denna strain eller är det bara smaken?

Och en till fråga, är dom 100% THC fria? Står i labbdokumentet att det är mindre THC än Limit of quantitation, LOQ = 0.03 w / w %. Vad betyder det och vad är det för enhet?

Samtidigt står det såhär längst ned på sidan:

Citat:
De flesta cannabinoider kan omvandlas till andra cannabinoider genom att förändra molekylernas kemi. Liksom delta 8 THC och delta 10 THC, är kommersiell HHC tillverkad av hampa-härledd CBD i ett labb genom kemiska processer. Slutprodukten blir ett helt THC fritt destillat som innehåller ca 98% ren HHC.

Många frågor, tacksam för svar!
Senast redigerad av Lifestealer 2023-03-08 kl. 19:54.
Citera
2023-03-08, 19:15
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonzoS
Ni som köper och använder HHC, tänker ni på labbrapporter? som för tungmetaller t.ex.
Eller kör ni bara på bästa billigaste och hoppas att det inte skadar lungorna?
Pundare hela bunten, så länge de får se mängden hhc i labbrapport så nöjer de sig
Skulle lägga en kvalificerad gissning på att det är just tungmetaller och syror som fått UN att ta bort sina HHC-produkter.
Bara att titta på hur hhc kommer till. Det är allt annat än naturligt det folk inhalerar.

GG cancer och problem med lungorna om några år!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in