Citat:
Ursprungligen postat av
ruttenfimp
Tack nu slapp jag. I större städer pissar dom inte ens dig om det inte är i samband med något annat brott oftast och pissar du inte måste man ju köra dig till sjukhuset och ta blod vilket dom gärna inte gör. Tack o lov för det då det både är slöseri på tid och skattepengar.
Att ha narkotika i kroppen är som sagt ett brott i Sverige.
Har du nu rökt CBD gräs och har otillåten THC i kroppen torskar man hur som helst oavsett vad du bevisar eller inte, men att ta upp en ringa narkotika upp till rätten är överkurs och det vill gärna polisen och en själv slippa men nekar man blir det såklart rättegång. HHC ska vara THC fritt som det står och ja man kan nog klara sig i rätten på det men yeah.
Hur som syftade jag inte med mitt tidigare inlägg ang hhc men skulle man röka CBD buds och torska åker man på det om man har thc i kroppen och kunna bevisa att man tex vart i ett annat land när man inte har det blir svårt. Pallar inte skriva mer blir en jävla röra.
nä klart polisen inte sätter dig på urinprov om det inte finns något att misstänka. men har du något DOM misstänker är illegalt kommer DOM testa dig. det är rutin för polisen att göra det även i sthlm. DOM kommer även att testa den misstänkta substansen och utöver det förverka den om den misstänks kunna användas på samma sätt som narkotika och det är oavsett laglig status. polisen kan inte veta vad det är dom hittat och dom kan inte gå på ditt ord . deras uppgift är att kontrollera och skicka in på analys. det innebär kort och gott en massa onödigt strul för dig pus en jäkligt kränkande historia med att bli tagen till sjukan för provtagning. där får du klä a dig alla kläder och sära på skinkorna framför en polis. jag har art med ett tag som sagt
hur ska du bevisa att du vart i ett land du inte vart i ? du verkar tro att allt är chill och att allt öser sig. men tyvärr fungerar det inte riktigt som du skriver så lura inte dig själv genom att tro att polisen kommer behandla dig bättre bara för du kriker hhc,cbd eller det är lagligt.
sen nu ska jag lära dig en sak. det är aldrig overkill att dra ett fall till rätten. det kostar dig inte mer och du har möjlighet att försvara dig. du ges möjlighet att presentera dina bevis i en rättegång. ja så länge du har lämnat in bevisen i rätt tid ca 2v innan rättegång brukar gränsen för det vara.
det är bara dumt att erkänna på plats och på så sätt göra polisens jobb åt dem. kom ihåg att deras jobb är att sätta dit dig det är inte ditt jobb att sätta dit dig själv. du har igen skyldighet att erkänna eller tala sanning för en polis eller i en rättegång. du har full rätt att ljuga och dom kan fortfarande inte döma dig hårdare för det. det är nämligen din fulla rätt att förneka hur mycket du vill. du har dessutom rätt till offentlig försvarare som du har under förhör. däremot så är det inte säkert att du får en offentlig försvarare under rättegången om det är ett ringa brott. men du har alltid rätten att gå till domstol och den rätten ska man använda. om fler skulle göra det skulle saker se helt annorlunda ut i sverige. tänk om vi drog alla småbrott till domstol. skulle bli så å långa köer att dom inte hinner med. d måste dom prioritera vilka brott do ska ta upp i rätten. för att göra det måste man lägga ner åtal för mindre brott.