Citat:
Men nu pratar vi ju om en situation där de inte har det. Varför? Tja, för att de inte vill lägga ned en massa arbete i onödan? Du ifrågasätter varför verkligheten är som den är.
Nej, är dina? Ser inte riktigt korrelationen mellan hur min släkt ser ut och hur poliser som inte har med mig att göra tänker.
Citat:
Jag tror ingenting, jag berättar hur det fungerar i verkligheten för sådana som uppenbarligen har missförstått hur polisen jobbar och hur lagen ser ut.
Nu pratar vi om situationer där de inte har hittat knark.
Citat:
Jovisst. Precis som jag säger, samma som "jag var utomlands"-ursäkten. Har fungerat för mig personligen flera gånger. Så fort du säger vad det är du köpt är sannolikheten stor att de släpper det hela - om du inte bor i nån byhåla där polisen inte har något bättre för sig och typ ser sig själva som nåt slags antiknark-krigare.
Citat:
Japp.
Citat:
Nej. Det gör det inte. Lyssnar du inte på mig? Det ses traditionellt som bevis för att man "olovligen hanterat narkotika" men som jag säger - tidigare har utomlands-ursäkten fungerat. Nu har man en till sak att skylla på - lagliga cannabisprodukter. Och det är inte du som behöver bevisa att du varit utomlands eller rökt en cbd/hhc-produkt - det är åklagaren som behöver bevisa att så inte är fallet, vilket är omöjligt i normalfallet.
Kan ni som tjafsar emot här ta och läsa på lite istället?