2022-12-10, 00:55
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Sluta gagga, du vet ju inte vad du snackar om, eller så ljuger du bara.

Jo, jag vet vad jag pratar om.

Citat:
Det räcker med ett pissprov som skickas till lab så är du rökt, det räcker som bevis.

Nej. Det gör det inte. Historiskt sett har det använts som argument för att man olovligen hanterat narkotika - men inte ens då fungerade det riktigt eftersom man kunde skylla på att man varit utomlands.

Bevisbördan ligger inte hos dig, utan hos åklagaren. Det är inte du som behöver bevisa att du inte använt narkotika, det är dom som behöver bevisa att du gjort det i Sverige och nämner du dessa produkter och kan dessutom visa kvitto på det har de ju inte ens en chans att sätta dig någon.

Citat:
(Jo, HHC syns som THC på en analys. Det är för fan inte "spice" vi snackar om, det har inga som helst likheter med THC)

Stämmer.

Och det är inte förbjudet att ha thc i systemet i Sverige. Däremot, som sagt, kan det ses som bevis för att du "olovligen hanterat narkotika" (som det står i lagen) - men här är det ju enkelt att presentera alternativa scenarion för hur man fått i sig thc:t, scenarion som man inte måste bevisa utan åklagaren motbevisa.

Citat:
Vet du ens hur en analys går till och vilka metoder man använder sig av? Verkar inte som det

Märklig sak att säga till någon som uppenbarligen vet mycket mer än du.

Du hävdar att åklagaren kan bevisa någonting som inte ens skett... tänk till lite, och läs på om juridiken.
Senast redigerad av OdCaBo 2022-12-10 kl. 01:50.
Citera
2022-12-10, 21:38
Medlem
Trevlig får jag säga, över förväntan då jag inte rökt något alls på drygt 2 år förutom CBD.

Mitt hasch från UN var trevligt och gick även bra att göra smör av det. Gjorde 1 glas oboy med drygt 1 gram hasch och blev bra påverkad hela dagen. Kommer helt klart införskaffa det flera gånger då det är billigare än lokala försjäljaren som tar 6 för 5.
Citera
2022-12-11, 11:52
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
För er som undrar hur man tillverkar HHC finns det en video som går igenom det här:https://youtu.be/35MV2eTSVak

Sammanfattningsvis så tar du THC löst i etanol blandat med palladium och kol som du därefter bubblar väte genom under 12 timmar. Därefter renar du det.

Vätet fäster sig på THCet och bildar HHC.

HHC Effekter är mycket lik THC-delta 8
Citera
2022-12-13, 21:02
Bannlyst
Jag gillar HHC. Köpt en Vape. Passar perfekt. Har även köpt hash från UN.
Över förväntan. Hjälper mig bra för att varva ner. "Få andra perspektiv" på saker och ting.
Citera
2022-12-14, 15:38
Medlem
Vilka är de lagliga riskerna med att röka HHC med THC under 0.2%? Hemsidorna marknadsför dessa som lagliga att köpa men ej för ”konsumtion”. Vilka risker tar jag som kund - känns väldigt oklart?
Citera
2022-12-14, 16:40
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Ämnet HHC är naturligt. Det härstammar från naturen.

Cyanogena glykosider. Jättenaturligt. Du ska inte sätta i dig tills du luktar som en mumsig mandelkubb?
Citera
2022-12-14, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Cyanogena glykosider. Jättenaturligt. Du ska inte sätta i dig tills du luktar som en mumsig mandelkubb?
eller margarin
Citera
2022-12-14, 16:42
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Vilka är de lagliga riskerna med att röka HHC med THC under 0.2%? Hemsidorna marknadsför dessa som lagliga att köpa men ej för ”konsumtion”. Vilka risker tar jag som kund - känns väldigt oklart?

Om snuten får anledning att muddra dig eller gå igenom dina grejer och hittar det så kommer de traggla byråkratin med misstanke, labbanalys och tjofaderittan oavsett vad du säger och oavsett laglighet om de tycker att det ser knarkigt ut.

Det kostar dig tid, frid och ev. umgänge som inte köper ditt snack om att det egentligen är lagligt och så vidare.
Citera
2022-12-14, 18:29
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Om snuten får anledning att muddra dig eller gå igenom dina grejer och hittar det så kommer de traggla byråkratin med misstanke, labbanalys och tjofaderittan oavsett vad du säger och oavsett laglighet om de tycker att det ser knarkigt ut.

Det kostar dig tid, frid och ev. umgänge som inte köper ditt snack om att det egentligen är lagligt och så vidare.

Eller så släpper de det hela innan man ens hunnit avsluta meningen "det var en laglig produkt jag köpte" - som det varit tidigare med "jag var utomlands"-ursäkten.

Hänger nog väldigt mycket på var man bor i Sverige. I städerna känns det rätt osannolikt att de skulle orka med att krångla så i ett ärende de vet att de aldrig kommer vinna.

Det är åklagaren som måste bevisa att det inte är som du säger - inte tvärtom.
Citera
2022-12-15, 07:18
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Eller så släpper de det hela innan man ens hunnit avsluta meningen "det var en laglig produkt jag köpte" - som det varit tidigare med "jag var utomlands"-ursäkten.

Hänger nog väldigt mycket på var man bor i Sverige. I städerna känns det rätt osannolikt att de skulle orka med att krångla så i ett ärende de vet att de aldrig kommer vinna.

Om snuten har anledning att klämma ur dig något, varför skulle de sluta när de hittar något som verkar knarkigt?

Är din mamma din pappas syster och kusin?
Citera
2022-12-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo

Det är väldigt naivt av dig att tro att de ursäkterna skulle få polisen att lägga ner ärendet när de uppenbarligen har hittat knark på en person. Polisen har ingen aning om att det är en laglig produkt och den misstänktes ord kommer inte övertyga polisen om att produkten är laglig.

Med stor sannolikhet får personen även lämna urin eller blodprov. Nu vet jag inte om HHC visar positivt för THC när det skickas på analys i ett labb, men om analysen visar positivt för THC så räcker det för att bli dömd för ringa narkotikabrott.
Citera
2022-12-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abdihusseinabdi
Det är väldigt naivt av dig att tro att de ursäkterna skulle få polisen att lägga ner ärendet när de uppenbarligen har hittat knark på en person. Polisen har ingen aning om att det är en laglig produkt och den misstänktes ord kommer inte övertyga polisen om att produkten är laglig.

Med stor sannolikhet får personen även lämna urin eller blodprov. Nu vet jag inte om HHC visar positivt för THC när det skickas på analys i ett labb, men om analysen visar positivt för THC så räcker det för att bli dömd för ringa narkotikabrott.
Såklart så visar inte HHC positivt för THC på en analys, så nej man blir inte dömd om produkten inte innehåller mer än 0.2% THC, vilket det inte brukar göra, finns även destillat som är helt THC fritt, när analysen är klar så får du förmodligen tillbak produkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in